mi
door missboa Oct 25, 2017 om 09:48
Huishouden & energie

Wat kan ik doen om geen 250.00 euro voor niks te betalen aan.

Ik ben via de telefoon benaderd door een bedrijf van gas en electra.
Die jongenman vertelde mij dat ik maar 89,00 hoefde te betalen per maand.
Ik dacht iets duurder als nu maar beteren voorwaarden.
Toen krijg ik de email en daar stond op dat ik 121,en nog wat euro moest gaan betalen.
Ik heb via de email daar gelijk op gereageerd en gezegd dat dit niet de afspraak was met de jongenman en dat ik daarom net zo goed bij mijn oude leverancier kon blijven.
Op die email heb ik tot op vandaag de dag geen reactie opgehad.
Net gebeld en verteld dat ik geen contract bij hun wil maar gewoon bij mijn eigen leverancier.
Hij mij vroeg wat de reden was,ik vertelde dat ik ben voorgelogen en dat ik het ook dat er niet gereageerd was op mijn email.
Zijn antwoord was,u was toch al een week telaat met reageren dus waarschijnlijk heeft u daarom geen antwoord gekregen op u email.
Al met al om dat ik door deze onvriendelijke en voor mij nu onbetrouwbaren mensen wil ik dus niet doorgaan en dat gaat mij dus nu 250,oo euro kosten.
Nu snap ik ook waarom ze er geen moeite mee hebben om de schuld te betalen als je nog een lopend contract heb bij je huidige leverancier,als dat tenminsten ook waar is.
Schanden vind ik dit allemaal.
Levercier is trouwen NLE.
Mevr. G van der Berg

1552 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2017 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een contract getekend bij een nieuwe energieleverancier en dat is al langer dan 14 dagen geleden, zit u eraan vast.

Het is ook heel onverstandig om op telefonische aanbiedingen in te gaan.

zw
door zwaardvis - Oct 25, 2017 om 09:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

U bent er in getrapt. Ze kunnen u van alles beloven met maandbedragen maar die zijn niet interessant. Het gaat om het totale jaabedrag aan het einde van de rit, als uw daadwerkelijke jaarverbruik bekend is. Maandbedragen zijn slechts voorschotten die achteraf worden verrekend. U dient altijd te kijken naar de bedragen per m3 en per kWh en de vaste maandkosten en die vergelijken met uw huidige aanbieder.
Als iemand aan de deur (of via de telefoon) komt met aanbiedingen is het altijd de verkoper die verdient, nooit de klant. De enige die geld komt brengen aan de deur is Gaston Starreveld.
Wellicht is het in dit geval handiger om het contract uit te zitten als de tarieven acceptabel zijn. Maar ik begrijp dat u een contract voor 3 jaar getekend heeft? Of nog langer? Als de prijzen stijgen is een vast contract voor 3 of 5 jaar misschien acceptabel.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2017 om 10:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het maandelijkse voorschot kun je zeer waarschijnlijk zelf wel verlagen via 'mijn nle', maar wat schiet je er mee op? NIETS, want als na een jaar de betaalde voorschotbedragen te laag zijn, krijg je een fikse nabetaling!

Bovendien: als je zelf het voorschotbedrag verlaagt, krijg je ook geen betalingsregeling voor de jaarnota.

gerbera
door gerbera - Oct 25, 2017 om 11:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Even de zaken op een rijtje, bij uw vorige leverancier betaalde u een maandbedrag wat waarschijnlijk voldoende was om de jaarnota te voldoen. Vevolgens komt er een met het verhaal dat het allemaal goedkoper kan. Zij kunnen zoveel vertellen, had zelfs kunnen vertellen dat u maar € 25,- gaat betalen. Leuk allemaal maar als u de jaarnota krijgt schrikt u van het bedrag wat u moet bijbetalen. Waar u die € 250,- vandaan haalt is mij niet duidelijk want die zal u zowiezo moeten betalen met zo'n laag voorschot. Maar u kunt uw maandbedrag zelf aanpassen door een account aan te maken bij NLE. https://mijnnle.mendixcloud.com/index3.html

zw
door zwaardvis Oct 25, 2017 om 11:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

250 euro boete bij verbreken contract is 2 x 125 euro, voor stroom en gas. 125 euro per product geldt voor contracten met een resterende termijn van meer dan 2,5 jaar.
https://www.energieleveranciers.nl/overstappen/opzegvergoeding-energiecontract

panter22
door panter22 Oct 26, 2017 om 18:43
6599 Antwoorden / Vragen

Nog niet eens een jaarafrekening gehad en op basis van de meterstanden €121 per maand gaan betalen aan de NLE
Dan was het voorschot wat je nu betaalde veel te laag.

gerbera
door gerbera Oct 26, 2017 om 21:47
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Beste @panter22, Ik heb geen problemen met mijn energieleverancier dus waarom dit onder mijn bericht staat is mij niet geheel duidelijk.

marita5
door marita5 - Oct 25, 2017 om 11:30
11521 Antwoorden / 15 Vragen
zw
door zwaardvis Oct 25, 2017 om 11:43
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En nu maar hopen dat ze geen zakelijk contract heeft aangesmeerd gekregen. Daar zijn ze goed in de laatste tijd om consumenten met een toevallige KVK inschrijving een zakelijk contact, tenonrechte excl. BTW, aan te smeren. Dan geldt de consumentenbescherming niet of minder.

marita5
door marita5 Oct 25, 2017 om 11:49
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Als Ts niet getekend heeft / of geen akkoord gegeven via de mail , is dit contract niet rechtsgeldig .

Cookies
door Cookies Oct 25, 2017 om 12:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, zwaardvis heeft het over zakelijk contract. Wat consuwijzer daarover schrijft, is dan nvt.

marita5
door marita5 Oct 25, 2017 om 12:29
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Thanks , verkeerd begrepen .

hammond
door hammond - Oct 26, 2017 om 00:27
122 Antwoorden / 15 Vragen

In de volgende gevallen is het contract wel meteen geldig na het telefoongesprek:

  • als u zelf het initiatief genomen hebt om op te bellen;
  • als het gaat om verlenging of wijziging van uw huidige contract.

Ben ik verplicht om het contract te ondertekenen na een telefoongesprek?

Krijgt u na het telefoongesprek een contract thuis dat u moet ondertekenen? Of een e-mail waarop u moet reageren om akkoord te gaan? Maar wilt u het contract toch niet aangaan? Dan hoeft u niets te doen. Het contract is dan namelijk nog niet geldig. U bent niet verplicht om het te ondertekenen. U blijft dan gewoon klant bij uw oude energiebedrijf.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2017 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien het topic nog even lezen? De Ts is gebeld door een andere leverancier.

jo
door jorisw - Oct 26, 2017 om 09:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik blijf me er over verbazen hoe makkelijk je toch klanten kan werven. Verzin een lulverhaal en ze tekenen. Ook zonde van alle zendtijd (en geld) voor consumentenprogramma's in de afgelopen 40 jaar. Compleet wasted...