to
door ton271143 Oct 8, 2004 om 17:36
Huishouden & energie

Wat kan of moet ik hieraan doen

Vorig jaar ben ik via de Postbank overgestapt naar Groene Stroom via het energiebedrijf"Energie.com" De ingangsdatum was 30 april dus dit jaar begin mei had ik de jaarafrekening verwaxht, maar er kwam niets.Begin juni heb ik gebeld met "energie.com" en kreeg te horen er was een achterstand maar ze zouden er aan werken.Niets meer gehoord dus ik weer bellen,ook dit was zonder succes.Dus maar een brief schrijven ook hier werd niet op gereageerd.Toen kreeg ik Internet dus aan het mailen, steeds weer ´n andere smoes en ik maar blijven mailen.Eindelijk 30 sept was de afrekening zogenaamd klaar en ik zou geld terug krijgen tot op heden nog niet ontvangen wel was er een aanzienlijk lager bedrag afgeschreven voor de maandelijks termijn.Ik weer mailen met de vraag hoe ze aan die berekening kwamen van welke periode en zo maar daar krijg ik geen antwoord op, ook niet waarom ik nu ineens minder per maand moet gaan betalen, ik word er gek van. Kan dat bedrijf zomaar iets doen wat ze zelf willen? Heb ik geen recht op een gespecifieerde rekening wat ik verbruik heb? Op jullie site heb ik gezien dat er meer mensen met dat probleem te kampen hebben, kan "Kassa" niet eens aan de bel trekken bij "energie.com? Ik zal wel niet de enigste zijn die problemen heeft met dat bedrijf.Graag ´n reactie. Groetjes 271143

603 6 Rapporteer

hidkees
door hidkees - Oct 9, 2004 om 15:35
41 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben al meer dan twee jaar klant bij energiebedrijf.com en heb nog nooit een afrekening gehad. Ik zou nog een behoorlijk bedrag terug moeten krijgen. Ik heb nu een klacht ingediend bij de geschillencommissie. Het is nog even afwachten wat dit oplevert. Het resultaat zal ik hier melden.

la
door langenberg_1 - Oct 20, 2004 om 13:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb dezelfde problemen met Energie.com. Ik heb inmiddels mijn (2jarig)abonnement alvast opgezegd, ook hierop krijg ik geen reaktie. ik heb het nog niet via internet geprobeerd, dat ga ik nu doen Ik denk dat dit inderdaad wel een item voor "Kassa" kan zijn. groetjes clazien

hidkees
door hidkees - Oct 24, 2004 om 11:03
41 Antwoorden / 5 Vragen

Als reactie op Langenberg: opzeggen: als je je aanmeldt bij een andere leverancier, zorgt die voor het opzeggen van de huidige leverancier: dat hoef je dus niet zelf te doen.

la
door lammertc - Oct 25, 2004 om 14:12
8 Antwoorden / 3 Vragen

Zit met hetzelfde

Stelletje boeven zijn het

Mijn emails zijn intussen ca 20 a4 tjes lang

kijk maar eens op

http://www.dse.nl/~lammert/energiebedrijf.htm

rd
door rdkraker - Jan 22, 2005 om 19:42
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ook wij zitten met hetzelfde probleem.

Geen jaarfarekening waar wij vanaf februari al recht op hadden . Één maand en 4 telefoontjes later hebben wij hem daadwerkelijk in huis (9 december). Een bedrag van bijna 140 euro wordt ook "zo spoedig mogelijk gestort" .

9 januari heb ik ze in gebreke gesteld wat betreft betaling en een deadline van 15 jan. gegeven. Ook deze is dus ruim voorbij en net zoals u gaan we nu de machtiging intrekken danwel bedragen storneren.

Ongetwijfeld zien wij ook de brieven van Intrim Justitia tegemoet...

We zijn heel benieuwd hoe uw klacht wordt behandeld door de commissie !

la
door lammertc - Jan 23, 2005 om 17:40
8 Antwoorden / 3 Vragen

heb intussen afrekeing 2003 binnen en betaald gekregen na inschakeling geschillencommissie.

Heb nu nog geen tijd om mijn site te updaten, ga eerst 2 weken op vakantie, daarna nog veel meer ontwikkelingen over 2004 op http://www.dse.nl/~lammert/energiebedrijf.htm