go
door gompy Apr 2, 2009 om 15:02
Huishouden & energie

Wat moet ik nu doen??

hallo,

ik heb een laminaat vloer gekocht bij Karwei (intensief woonkamer gebruik/licht industrieel) 15 jaar garantie

na 1 week had ik al krassen ik heb mijn beklag gedaan en een aangetekende brief gestuurd waarna er iemand kwam kijken van CED NOMEX (moet onafhankelijk zijn)

nadat de desbetreffende persoon langs is geweest en heeft gekeken heeft hij even met de achterkant van zijn vulpen over een stukje laminaat geaaid en daarmee geconcludeerd dat het laminaat niet afwijkend krasgevoelig is

de conclusie van de expertise is dat de krassen worden veroorzaakt door externe omstandigheden (Is logisch mijn 1 jarig kind speelt er met PLASTIC speelgoed op) mijn vraag is dus wat kan ik nog meer doen om een goede expertise te krijgen cq dat mijn kind wel op een vloer kan spelen die niet krasgevoelig is waar ik destijds bij Karwei om heb gevraagd en deze vloer werd geadviseerd??

mvg. gompy

755 7 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 2, 2009 om 16:01
1094 Antwoorden / 2 Vragen

De karweikrant vermeldt geen tabberwaarde waarmee de hardheid en de slijtvastheid van het laminaat wordt uitgedrukt. De expert van CED Nomex heeft geconcludeerd dat het produkt niet afwijkend is en derhalve voldoet het produkt volgens hem aan de eisen die de consument daar in  redelijkheid mag stellen.

Als u van mening bent dat het geleverde niet voldoet aan de gestelde verwachting dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden. Karwei of hun verzekering zal dan waarschijnlijk een deal met u sluiten om de klacht of het probleem op te lossen. Voor de verzekering zal het rapport reden vormen om af te wijzen, maar Karwei is niet gehouden om die conclusie te volgen. Wellicht toch coulance.

Anderzijds is de prijs van laminaat bij Karwei van 4 tot 8 euro p m2 en voor een dergelijk bedrag kan en mag u niet teveel verwachten ondanks de vermelding geschikt voor intensief woonkamer gebruik. Laminaat bij winkels die gewend zijn om advies te geven is vele malen duurder geprijsd.

go
door gompy - Apr 2, 2009 om 16:58
5 Antwoorden / 6 Vragen

@TONNIEBOY'

ik weet niet waarop u zich baseert qua prijs dit was 19,€ per m2 maar dan nog mag het niet uitmaken.

je koopt toch een laminaat vloer voor intensief gebruik waar zou het anders dan voor dienen

wilde ik voor een koopje ging ik wel naar Kwantum of iets dergelijks en kocht iets voor de slaapkamer

het gaat er dus om dat ik niet de kwaliteit heb gekregendie ik toch mocht verwachten (intensief woonkamer/licht industrieel gebruik)of zijn dat maar loze kreten en schermen ze daarom met 15 jaar GARANTIE

kenwel2
door kenwel2 - Apr 2, 2009 om 17:41
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Voor 19€ per vierkante meter, mag je toch op zijn minst verwchten, dat je laminaat krijgt geleverd, wat niet direct bij wat gebruik gaat krassen, ja, oke, ik heb ook laminaat op de sl. kamers liggen van zo'n 5€ per vierkante meter,(6mm dik) maar da's toch heel wat anders dan 8mm die ik in onze wk heb liggen, en die ligt er toch al zo'n 10jr in, weinig krassen, altijd honden overheen gerend, gelopen(mechelse herders) en als we deze vloer met laminaatreiniger hebben behandeld ziet deze er nog pico bello uit, en dat na ruim 10 jaar. Leverancier cestijds: Praxis, prijs: zo'n 45 gulden per vierkante meter...enkrasjes, ja, als je iets zwaars verschuift, zonder vilt of iets dergelijks als bescherming, dan heb je dat, en krassen door de honden,ja, maar daar kun je mee leven, echt er doorheen is het echter nooit....laminaat heeft nu eenmaal het nadeel, dat je inderdaad krassen niet of nauwelijks kunt voorkomen. Onze volgende vloer: Echt houten parketvloer. Tevredenheid, jazeker, temeer omdat destijds werd gezegd, dat deze vloer zo'n 4 jr. mee zou gaan, we zij dus erg tevreden, en mogen niet klagen. zekr niet!

Succes met uw laminaatvloer, perfecte dingen bestaan wel, maar zijn ook wederom betrekkelijk, that's all....

Gr. Henri

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 3, 2009 om 07:59
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Is de prijs niet 19 euro per pak van 2,4 of 2,5 m2 ? Kijk in de krant.

be
door beantje - Apr 27, 2009 om 17:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.  Wat ik kan adviseren, heb ik al op de site geschreven.

Al betreft het hier ,laminaat van de Gamma. Maar dat moet niets uitmaken. Ieder bedrijf moet een goed product verkopen, en zich aan de garantie houden. Dus kijk even Naar Gamma laminaat, misschien wordt je er een stuk wijzer van. veel succes.

be
door beantje - Apr 27, 2009 om 19:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.  Gompy .Ik had al eerder iets op deze site geschreven wat je zou kunnen doen. Kijk naar de vraag van lindsay over Gamma laminaat.Waarop ik geantwoord heb. Misschien heb je er iets aan.Ik hoop van wel. Groetjes en succes.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 27, 2009 om 20:15
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zal ff de tekst hieronder neerplakken, is misschien wat handiger voor gompy:Succes!

Deze klacht over Gamma laminaat, klingt ons bekend in de oren. Wij hadden exact dezelfde klacht, maar geen kinderen meer thuis.Ook bij ons was er een expert van Nomed, en vond de klacht ongegrond.Dus hebben we een contra expertise laten doen,en deze vond de klacht absolut gegrond.Maar weer geen reactie van Gamma.Na heel veel telefoontjes en mails, hebben ze wel de contra expert betaald, die afspraak was inmiddels met Gamma gemaakt. Als de klacht gegrond bleek, zou Gamma de contra expert betalen .Maar verder gebeurde er niets. Vreemd toch. Uiteindelijk hebben wij een advocaat ingeschakeld, maar ook die kon weinig bereiken . Gamma bleef bij het standpunt dat het aan ons lag.Nadat we de vloer en Gamma zo zat waren, hebben we het tot een rechtzaak laten komen. En wat schets onze verbazing, een week voordat het voor de rechbank zou komen, ging Gamma wel in eens accoord met het door ons geeiste bedrag. Het heeft wel ruim een jaar geduurd, maar de aanhouder wint.Ik geef jullie het advies,om het er niet bij te laten zitten. Want de expert van Gamma ,heeft altijd gelijk.En de consument trekt aan het kortste eind.

Wat zeg ik Gamma, Nooit meer.!