ke
door ketelbinkie3 Jul 28, 2012 om 09:14
Huishouden & energie

Waterbed

Hallo,ik slaap nu bijna een jaar op een waterbed,en nu krijg ik erge rugpijn,ook heb ik voor dit waterbed nog geen goed kussen kunnen vinden(ik heb er nu al 25 geprobeerd)een te hoog kussen pijn tussen mijn schouders,laag kussen lage rugpijn. Ook heb ik erge last en pijn in mijn linker arm en kan niet eens meer goed mijn arm optillen om een haaltje van mijn sigaret te nemen,op het kussen lijkt het wel alsof mijn hooft er niet goed wordt opgevangen en weet het nu niet meer,heb wel pas dit waterbed gekocht(wel is dit een tweedehands van de winkel en weet niet hoe oud dit bed al is)Wat kunt u mij hier over aan raden/en wat is dit probleem? ps dit waterbed is ook erg slap en meer water erin helpt ook niet,enigste is dat als je er net opligt het heel lekker zacht aan voelt,en nergens last heb van druk punten. M.V.G simone

4314 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 28, 2012 om 09:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Eerst maar eens naar de huisarts om naar uw rug en arm/schouder te laten kijken.

Professional naar waterbed in orde laten maken.

Al eens eens kussen met nekrol geprobeerd?
voorbeeld: klik

ap
door apiejoepie - Jul 28, 2012 om 10:25
130 Antwoorden / 4 Vragen

stoppen met roken in bed?

rapil
door rapil - Jul 28, 2012 om 10:32
433 Antwoorden / 0 Vragen

Geen kussen onder je hooft, oh pardon ik bedoel hoofd.

zwemmer
door zwemmer - Jul 28, 2012 om 10:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het is beter om de oorzaak van je lijden ín jezelf en niet in een bed of een kussen te zoeken en ín jezelf op te heffen. Bestrijding van buitenaf -in welke vorm dan ook- verlost nooit definitief. Rug-, nek- en schouderklachten zijn een haast universeel verschijnsel diens oorsprong moeilijk te acherhalen is. Met kussens kom je daar niet verder.

abarth
door abarth - Jul 28, 2012 om 10:45
845 Antwoorden / 19 Vragen

Is het bed gevuld met gewoon leidingwater of speciaal waterbed water (dit heeft een hogere molecuuldichtheid en zakt dus minder in)

be
door bedadviseur - Aug 1, 2012 om 12:19
14 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ketelbinkie3

Een waterbed verandert uw houding door de drukverdeling. Uw (zwaardere) bekken zakt meer naar beneden en uw (lichtere) voeten gaan omhoog.
Door de drukverdeling is een waterbed ongeschikt.

Drukverdeling is trouwens niet zo'n goed idee. Het gaat er om dat u zowel in zijligging als rugligging over uw gehele lichaam de juiste ondersteuning dient te krijgen. En dat nu doet een waterbed niet. Het is net een hangmat.
In het begin als u op de rug gaat liggen voelt een waterbed lekker zacht aan; het voegt goed uit, maar het doorzakken blijft met alle gevolgen van dien.

Bovendien kunt u in de zijligging niet uw bredere schouders kwijt omdat het vinyl van de waterzak strak gaat staan, omdat u erop ligt. U kunt dus slecht op uw zij liggen en uw kussen zou eigenlijk behoorlijk dik moeten zijn. Bijgevolg gaat u in rugligging komen en dan is het kussen om u goed op uw zij te laten liggen weer te dik. Precies zoals u schrijft bestaat er dan voor u geen goed kussen.

Naar een huisarts gaan helpt niet, want die kan de werking van een waterbed (drukverdelen en dus doorzakken) niet veranderen.
Een waterbeddenspecialist kan ook niets uitrichten.
Een kussen met nekrol helpt ook niet.
Ander water blijft inzakken.

Geen kussen onder je hoofd betekent alleen in rugligging blijven, maar de mens moet tussen de 30 en 40 keer per nacht draaien/van houding veranderen. In zijlig heb je wel een kussen nodig.

Er is maar 1 goede remedie: waterbed eruit!
En dan met behulp van een spierspanningsmeting een bij u passend bed vinden.