ca
door cathy26 Feb 21, 2005 om 20:36
Huishouden & energie

Waterschade badkamerkasten

Sinds diverse weken heb ik een huurhuis toegewezen gekregen waar ik nog niet in woon. Wel ben ik geleidelijk aan spullen aan het verzamelen en zodra mijn matrassen gekomen zijn ik er echt ga wonen. Zo ook badkamerkasten die ik inelkaar alvast in de badkamer had gezet. 19 januari 2005 werden mijn wasmachine en wasdroger bezorgd en aangesloten door een bekend electronica winkelketen (drie letters). Door het verkeerd aansluiten van de slang is erbij de kraan lekkage ontstaan. Hier kwam ik pas achter toen ik het weekend daarop het huis aan bekenden liet zien. Gevolg badkamer blank en de onderkant van de badkamerkasten uitgezet door het water. De woensdag een week later belde ik op naar consumentenservice van de winkel die mij adviseerde een brief te sturen. Door verjaardagen heb ik de brief opgesteld op 9 februari 2005 en vervolgens verzonden. Op 18 februari kreeg ik bericht dat de leverancier van de apparaten mijn badkamerkasten niet wil vergoeden daar ik te lang gewacht zou hebben en niet kan aantonen dat hun bezorgers de schade veroorzaakt hebben. Pas vrijdag ga ik me als bewoner registreren bij de gemeente. Klopt het dat de leverancier niet de schade vergoed en zo ja wat kan ik dan doen?

644 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tetter
door tetter - Feb 22, 2005 om 08:10
174 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als u aantoonbare schade lijdt door een gebrekkig product of door een gebrekkige installatie van een product, dan kunt u de verkoper of dienstverlener hiervoor aansprakelijk stellen. U moet wel zelf zorgen dat de schade niet erger wordt. De verkoper of dienstverlener is enkel aansprakelijk voor de schade die door hem veroorzaakt is


Om het probleem op te lossen, ga dan als volgt te werk:

Stap 1
Zet op een rij wat uw klacht precies inhoudt.

Stap 2
Bedenk welke oplossing uw wilt voor het probleem

Stap 3
Vraag eerst persoonlijk om opheldering aan de aanbieder

Stap 4
Als dat niet helpt, maak dan gebruik van de interne klachtenprocedure van de aanbieder en doe dit bij voorkeur schriftelijk

Stap 5 - als ook dit niets oplevert, kunt u contact opnemen met de klachteninstantie van de bedrijfstak of branchevereniging.

Let op: stap 3, 4 en 5 moet u in de regel hebben afgelegd binnen twee maanden na ontdekking van de klacht

Stap 6
Vervolg uw weg daarna via Stichting Geschillencommissies (schriftelijk binnen drie maanden) of eventueel via de rechter

De meeste klachteninstanties eisen dat de klager eerst de interne klachtenprocedure moet hebben doorlopen of de klacht tot het hoogste niveau van het bedrijf moet hebben voorgelegd.

Brancheorganisaties zijn soms aangesloten bij een geschillencommissie. Als er een probleem zou ontstaan met de verkoper of dienstverlener, dan kunt u bij zo'n commissie terecht.


bron: www.staiksterk.nl

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer