Waterschade badkamerkasten
Sinds diverse weken heb ik een huurhuis toegewezen gekregen waar ik nog niet in woon. Wel ben ik geleidelijk aan spullen aan het verzamelen en zodra mijn matrassen gekomen zijn ik er echt ga wonen. Zo ook badkamerkasten die ik inelkaar alvast in de badkamer had gezet. 19 januari 2005 werden mijn wasmachine en wasdroger bezorgd en aangesloten door een bekend electronica winkelketen (drie letters). Door het verkeerd aansluiten van de slang is erbij de kraan lekkage ontstaan. Hier kwam ik pas achter toen ik het weekend daarop het huis aan bekenden liet zien. Gevolg badkamer blank en de onderkant van de badkamerkasten uitgezet door het water. De woensdag een week later belde ik op naar consumentenservice van de winkel die mij adviseerde een brief te sturen. Door verjaardagen heb ik de brief opgesteld op 9 februari 2005 en vervolgens verzonden. Op 18 februari kreeg ik bericht dat de leverancier van de apparaten mijn badkamerkasten niet wil vergoeden daar ik te lang gewacht zou hebben en niet kan aantonen dat hun bezorgers de schade veroorzaakt hebben. Pas vrijdag ga ik me als bewoner registreren bij de gemeente. Klopt het dat de leverancier niet de schade vergoed en zo ja wat kan ik dan doen?
Als u aantoonbare schade lijdt door een gebrekkig product of door een gebrekkige installatie van een product, dan kunt u de verkoper of dienstverlener hiervoor aansprakelijk stellen. U moet wel zelf zorgen dat de schade niet erger wordt. De verkoper of dienstverlener is enkel aansprakelijk voor de schade die door hem veroorzaakt is
Om het probleem op te lossen, ga dan als volgt te werk:
Stap 1
Zet op een rij wat uw klacht precies inhoudt.
Stap 2
Bedenk welke oplossing uw wilt voor het probleem
Stap 3
Vraag eerst persoonlijk om opheldering aan de aanbieder
Stap 4
Als dat niet helpt, maak dan gebruik van de interne klachtenprocedure van de aanbieder en doe dit bij voorkeur schriftelijk
Stap 5 - als ook dit niets oplevert, kunt u contact opnemen met de klachteninstantie van de bedrijfstak of branchevereniging.
Let op: stap 3, 4 en 5 moet u in de regel hebben afgelegd binnen twee maanden na ontdekking van de klacht
Stap 6
Vervolg uw weg daarna via Stichting Geschillencommissies (schriftelijk binnen drie maanden) of eventueel via de rechter
De meeste klachteninstanties eisen dat de klager eerst de interne klachtenprocedure moet hebben doorlopen of de klacht tot het hoogste niveau van het bedrijf moet hebben voorgelegd.
Brancheorganisaties zijn soms aangesloten bij een geschillencommissie. Als er een probleem zou ontstaan met de verkoper of dienstverlener, dan kunt u bij zo'n commissie terecht.
bron: www.staiksterk.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer