li
door lisa123 Jan 16, 2017 om 01:01
Huishouden & energie

Weet iemand hoe je gelekte vochtvreter die in je hele huis zit kunt verwijderen

Beste mensen,

Helaas zijn er 3 vochtvreters in de slaapkamer en zolder gaan lekken wat ik niet wist.
Het is zelfs door een in plastic verpakte douchemat heengevreten en die lag dus in stukken in de verpakking.

Omdat ik ziek was heb ik de robomop zijn werk automatisch laten doen (dacht ik) maar helaas heeft dat ding alle vochtvreter door de slaapkamer en zolder over het vinyl en laminaat verspreid zodat ik nu niet weet waar ik het moet zoeken, de slaapkamer lijkt wel een glibberige ijsbaan en ik loop alles door het hele huis.
Heb al twee keer gesopt maar het is zulke giga rotzooi dat dat niet helpt met een gewone allesreiniger.
Ik hoop dat iemand van jullie een goede oplossing weet om het te verwijderen.
Liefst met iets wat vinyl en laminaat heel laat en voor iemand die weinig kracht heeft i.v.m. een handicap te hanteren is.

Bij voorbaat dank voor een reactie.

21858 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2017 om 03:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

kon ff niet in slaap komen maar lees dit, waspoeder schijnt te werken. http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/172511-vochtvreter-gemorst-wat-nu-te-doen.html

li
door lisa123 - Jan 16, 2017 om 10:04
134 Antwoorden / 53 Vragen

Beste mevrouw/heer die mijn vraag beantwoord heeft.

Helaas krijg ik uw antwoord niet meer tevoorschijn getoverd zodat ik uw naam niet meer weet, mijn excuses daarvoor.
Hartelijk dank dat u de moeite hebt genomen om te antwoorden, ik heb alles opgeschreven en ga straks even naar de apotheek om natriumsulfaat te halen.
Met vriendelijke groet,
Lisa

li
door lisa123 - Jan 16, 2017 om 10:05
134 Antwoorden / 53 Vragen

Sorry Gerbera, zag uw naam weer staan en dus nogmaals mijn hartelijke dank voor uw reactie.

gerbera
door gerbera Jan 16, 2017 om 11:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

graag gedaan en veel suc6.

li
door lisa123 Jan 16, 2017 om 13:51
134 Antwoorden / 53 Vragen

Beste Gerbera,

Bij de link die u doorstuurde werd vermeld dat je Natriumsulfaat 5% zou moeten kopen bij de apotheek.
Helaas kunnen de apotheken het niet leveren, ben bij 2 langsgegaan (1 maakt zelf nog zalven dus bij die had ik goede hoop) en heb nog eens 3 anderen gebeld maar helaas kunnen zij het niet leveren.
En het is te duur, de dame bij 1 apotheek liet de inkoopprijs zien die was 130 euro per kilo, zonder BTW of iets.
Zal dus verder moeten gaan zoeken.

ma
door marik3k Jan 16, 2017 om 14:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is het veel goedkoper:
http://www.hinmeijer.nl/product/118905/natriumsulfaat-99-

en ook bij Bizon is het te koop:
http://www.maximaaltegenvocht.nl/nl-nl/advies/faq/

Hoe verwijder ik vlekken in textiel?

Vlekken in textiel (vloerbedekking, bekleding) kun je verwijderen met natriumsulfaat. Dit is verkrijgbaar bij uw drogist of apotheek*.

Maak een 5% oplossing in water (50g/l) en sprenkel deze op de vlek. Laat dit ca. 30 minuten inwerken. Hierna het water laten verdampen m.b.v. een föhn of straalkachel. Het achterblijvende poeder verwijderen m.b.v. een stofzuiger. Zonodig dit alles herhalen.

*natriumsulfaat is eventueel ook als serviceartikel verkrijgbaar bij het Bison Informatie Centrum, tel.nr. 0900 – 247 66 46).

li
door lisa123 Jan 16, 2017 om 14:31
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hoi Marik3K,

Dank voor uw reactie, krijg de melding dat de website van hinmeijer een certificaatfout heeft en niet betrouwbaar is, heb ze al gebeld maar kreeg een antwoordapparaat dat ik heb ingesproken. Het is een chemisch bedrijf en levert w.s. niet aan particulieren.
Volgens de apothekersassistente zou ik ook erg moeten uitkijken als ik het daar zou kopen want het is geen 5% maar 100% dus er is kans dat je daardoor gaten in je vinyl en laminaat krijgt.

Wordt wel een giga karwei, het is geen vlek meer maar 3 kamers en keuken vol met die soepzooi, ga ff kijken op de link van Bison.
Dank voor de moeite en vriendelijke groet.

li
door lisa123 Jan 16, 2017 om 14:38
134 Antwoorden / 53 Vragen

Helaas is het bij Bizon niet te koop. zoek geen vochtvreter maar een oplossing om het te verwijderen, als ik natriumsulfaat op de Bizon site intyp is de zoekopdracht mislukt dus wie van ons kijkt niet goed?

reflecs
door reflecs Jan 16, 2017 om 15:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op de pagina die marik3k geeft van Bizon staat de tekst onder het onderdeel vlekken; blijkbaar alleen telefonisch te verkrijgen. U zou ook nog kunnen navragen of er verschillende adviezen zijn voor vinyl of laminaat.

li
door lisa123 Jan 16, 2017 om 15:15
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hi Gerbera en Marik3K,

Zojuist heb ik Hinmeijer Chemie een mailtje gestuurd om te vragen hoe hun Natriumsulfaat 99+% te gebruiken en de hoeveelheid die ik moet aanschaffen.
Breng jullie even op de hoogte omdat jullie zo vriendelijk waren om te reageren op mijn vraag.
Groetjes

li
door lisa123 Jan 16, 2017 om 16:52
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hi Tiger1,
Moeite met lezen? Heb geschreven dat ik de hele k.zooi al 2 keer heb gesopt= hetzelfde als dweilen maar dan met een allesreiniger er in.
Zowel vinyl als laminaat blijft glibberig van de vochtvreter, ook na 2 x soppen, dus het lijkt me handiger om toch maar een middel te gebruiken, vandaar dat ik de fa. die dit levert mijn probleem heb voorgelegd en gevraagd hoe zij het op zouden lossen met de duidelijke vermelding dat hier sprake is van vinyl en laminaat.

Beste Marita5,
Is het beste idee tot nu toe, alleen heb ik geen stofzuiger die water opzuigt, mijn vrienden ook niet, en mijn rekening is niet toereikend om er 1 te kopen.

li
door lisa123 Jan 16, 2017 om 17:15
134 Antwoorden / 53 Vragen

Helaas pindakaas, heb geen vervoer en ben gehandicapt dus kan niet sjouwen van de bouwmarkt naar mijn huis met een stofzuiger.
Vrienden wonen veel te ver weg om ff te komen, dus mijn hoop is toch gevestigd op dat chemische spul.
Dit is de laatste mail die ik stuur over dit onderwerp, moet ziek naar bed.
Iedereen dank voor jullie reacties en meedenken, stel het erg op prijs.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2017 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u moet dat vinyl toch zeker gewoon kunnen dweilen? Dat aanbevolen middel is meer als die opgeloste vochtvreter op vloerbedekking terecht is gekomen, omdat het dan nat blijft.

marita5
door marita5 - Jan 16, 2017 om 16:36
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lisa123 ,

Misschien heeft u hier iets aan :

Goed spoelen met water, het spul wat er in zit is een sterk wateraantrekkend zout, en dat moet je eruit zien te krijgen.

Persoonlijk zou ik een waterstofzuiger gebruiken, steeds maar weer nat maken en het water opzuigen en weggooien, het zout lost dan beetje bij beetje op in het water, en verdwijnt dan langzaam maar zeker.

bron : startpagina.nl

marita5
door marita5 - Jan 16, 2017 om 17:05
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Lisa123 ,

N.a.v uw reactie , vraag eens bij bouwmarkten wat dit kost om een waterstofzuiger te huren .

Beste Marita5, Is het beste idee tot nu toe, alleen heb ik geen stofzuiger die water opzuigt, mijn vrienden ook niet, en mijn rekening is niet toereikend om er 1 te kopen

fainoka
door fainoka - Jan 16, 2017 om 18:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Schoonmaken met bleekwater! Ik heb het ook eens aan de hand gehad toen ik dat water had geknoeid, met bleekwater gegarandeerd weg (dus hoop dat je vloer dat kan hebben). Succes!

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2017 om 22:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat hier niet om het water uit de opvangbak maar om de korrels die in de vochtvreter zitten. Doordat deze doordrenkt zijn wordt het een blubberzooi ookal omdat ze nog steeds vocht blijven aantrekken. Dit is met dweilen of stofzuigen niet weg te krijgen en wordt hier alleen maar erger door. Natriumsulfaat breekt de werking van de korrels af zodat het een droge stof wordt die dan wel opgezogen kan worden met een gewone stofzuiger.