KC
door KCelly Apr 24, 2023 om 10:45
Huishouden & energie

Welk bedrag vragen spullen huurhuis

Goedemorgen,

Wij gaan verhuizen. We vragen ons af wat een 'normaal' bedrag is om te vragen voor onze spullen. We weten dat we hier uiteraard geen hoofdprijs voor gaan krijgen, we zijn op zoek naar een richtlijn.

De spullen die ter overname worden aangeboden zijn:
- regendouche
- badkamerkasten 2x
- poort
- boiler
- zonnescherm
- gordijnen slaapkamers
- vitrage 2x
- jaloezieën 2x nieuw
- nieuwe trapbekleding
- nieuw laminaat beneden
- laminaat boven
- keukenkastjes bijkeuken
- keukenblad bijkeuken
- inbouw oven en gasstel
- afzuigkap
We wonen hier nog niet lang, dus het is allemaal nog zo goed al nieuw.

1835 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 24, 2023 om 10:49
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de nieuwe bewoner om ene bod vragen.

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2023 om 10:51
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Tja, wat de gek ervoor geeft. De ene wil iets wel, de andere niet. Anderen willen delen wel en niet.  Ik denk persoonlijk dat nooit 100% aankoopprijs krijgt. U zal hooguit 0 tot 25% kunnen vragen, vrees ik. En, het moet ook nog de smaak van de mensen zijn, en niets is veranderlijke als een mens. U loopt wel het risico, dat u alles eruit zult moeten halen.

Thecla58
door Thecla58 - Apr 24, 2023 om 10:54
858 Antwoorden / 3 Vragen

Dat wat @Juliomariner en @Mahadma zeggen, maar je zou ook de wbv kunnen vragen wat het kost als je het niet verwijderd en dat bedrag eventueel vragen. Kan me voorstellen dat er zaken zijn die standaard in een huis achter moeten blijven. Heb je niet de oude douchslang van de badkamer bewaard?

Heb je destijds toestemming gekregen van wbv om sommige zaken aan te passen? Want het kan zomaar zijn dat - als dat niet het geval is - je het in de originele staat moet terugbrengen.

Hou er rekening dat een nieuwe huurder niet verplicht is om spullen over te nemen en dat hij dat altijd in zijn voordeel zou kunnen gebruiken. Het moet maar net zijn/haar smaak zijn.

sira
door sira - Apr 24, 2023 om 10:57
2352 Antwoorden / 24 Vragen

Neem eerst dit verhaal door, zodat u weet welke goederen onder roerende of onroerende zaken vallen.
https://www.annetdejongmakelaardij.nl/nieuws/roerend-of-onroerend-goed/

Franske1958
door Franske1958 - Apr 24, 2023 om 11:09
430 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is een lastige vraag. Als U te veel vraagt naar de zin van de volgende huurder gaat die zeggen van "Meer als zoveel geef ik er niet voor want het is eigenlijk niet mijn smaak" Ook als dat wel hun smaak is gaat een nieuwe huurder dat trouwens ook zeggen. Met trap bekleding is het helemaal lastig omdat de een perse een trap wil met van dat moderne harde spul, in welke kleur dan ook. terwijl een ander, waaronder ook ik, perse vloerbedekking op een trap wil omdat ik met schoen aan naar boven loop. De een wil tapijt op de vloer van de slaapkamer, terwijl iemand anders die astmatische klachten heeft benauwde aanvallen krijgt van tapijt in een slaapkamer.

Mabelle
door Mabelle - Apr 24, 2023 om 11:14
430 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat je al blij mag zijn als het mag blijven liggen van de nieuwe huurder. Een huurder is nooit verplicht spullen over te nemen. Nieuwe huurders weten ook dat jullie er niets meer aan hebben in een volgende woningen.
Realiseer je dat nieuwe huurders bij overname zich op het allerlaatste moment nog kunnen bedenken en tegen jou kan zeggen dat ze het toch niet willen. De overname overeenkomst tussen vertrekkende en komende huurder heeft geen enkele juridische waarde en ook de verhuurder bemoeit zich daar verder niet mee.

Ar
door AriEllis Apr 25, 2023 om 00:40
57 Antwoorden / Vragen

De overnameovereenkomst heeft zeker een juridische waarde. Is gewoon bindend. Moet je zelf wel achteraan gaan als de nieuwe huurder opeens de keutel intrekt. De verhuurder zal zich idd hier niet mee bemoeien en de oude huurder blijft voor de verhuurder de verantwoordelijke.

Sa
door Satipu - Apr 24, 2023 om 11:58
18 Antwoorden / Vragen

Wij zijn na 40 jaar verhuisd naar een appartement , ons huis wordt opnieuw verhuurd aan een Meneer.

Die heeft van ons heel veel over genomen en was er heel blij mee.
Wees verstandig en overvraag niet, het is en blijft tweede keus of je er lang of kort  hebt gewoond.
Succes ermee.

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2023 om 12:13
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Bedenk wel dat als de nieuwe bewoner alles NIET wil hebben of er NIETS voor wil geven U kosten moet maken om het te verwijderen ...............

va
door vanlotjegetikt - Apr 24, 2023 om 12:48
809 Antwoorden / Vragen

Er valt niets te vermaken voor de nieuwe woning, is nl best wel een berg wat niet mee gaat.

borg queen
door borg queen - Apr 24, 2023 om 15:01
127 Antwoorden / 2 Vragen

Een nieuwe huurder is niet verplicht om wat dan ook over te nemen tegen betaling. Als hij/zij niets wil betalen, kan je het laten liggen/hangen, of je moet het er uit halen.Je kan het proberen om in overleg er nog iets voor te krijgen, maar het is geen verplichting.

KC
door KCelly - Apr 24, 2023 om 16:48
1 Antwoorden / 2 Vragen

De vraag is ook wat redelijk is voor een overname bedrag.

Ze hoeven uiteraard niks over te nemen want we kunnen alles meenemen/hergebruiken. Ook veel buren willen van alles overnemen, dus dat is het probleem niet, we komen er wel vanaf.

Alle originele dingen zijn bewaard. Dus dat is ook geen probleem.

Iemand zij ons 1/3 van het originele bedrag, maar dat lijkt ons aan de hoge kant. We dachten dat er misschien een richtlijn was.

Ja
door JannyBoe Apr 24, 2023 om 17:12
520 Antwoorden / Vragen

Er is geen richtlijn.

Ik zou gewoon beginnen met de vraag aan de nieuwe huurder of ze überhaupt iets over willen nemen.

Uit hun (gebrek aan) enthousiasme kunt u dan vast wel opmaken wat redelijk en ook verstandig is.

mahadma
door mahadma Apr 24, 2023 om 18:47
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Laat de kopers bieden en accepteer (wat aan de snelle kant) hun bod. Ga niet stechelen over een 5 of 10 euro. Als ze afhaken heb je niks. Of kosten.

lo
door lovewinnie - Apr 24, 2023 om 18:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Houdt er rekening mee dat als je inbouw oven er uit haalt je daar wel een andere in moet zetten . Losse apparaten kunnen wel mee. Maar kookplaat en inbouwapparatuur kan alleen mee als je het vervangt  voor soort gelijk. Kunt geen keuken zonder inbouwapparatuur achter laten.

Als u de regendouche verwijderd en meeneemt moet dat vervangen worden voor een standaard douche

Gordijnen, vloeren, meubels etc , dus wat niet vast zit aan het huis wordt vaak aangeboden ter overname . Is dat ouder dan 4/5 jaar is dat afgeschreven. Alle dingen die aan de woning vast zitten zijn automatisch van de verhuurder.

rj
door rjw - Apr 24, 2023 om 20:45
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Als het echt mooi en als nieuw is maximaal 1000 euro. Met gebruikssporen maximaal 500 euro.

JMA2
door JMA2 - Apr 25, 2023 om 00:19
118 Antwoorden / 2 Vragen

Persoonlijk denk ik dat je je handen dicht mag knijpen als je 250 tot 500 weet te vangen. Alles is smaak. Soms mag je het voor niets hebben en laat je het evengoed verwijderen door de oude huurders. Ik ga echt niet betalen voor vitrage of een regendouche. Dan hangen ze maar een normale douchekop op. Dat hele overnemen is niet meer van deze tijd.