il
door ilsev Mar 18, 2009 om 13:12
Huishouden & energie

Welk merk CV ketel?

Hallo,

Onze ketel is na 17 jaar aan vervanging toe. Wij hebben momenteel een Nefit HR Combi 21H met een flinke waterboiler (of hoe heet dit). Wij krijgen dus bijna direct erg warm water. Nu zeggen de monteurs die tot nu toe zijn langs geweest dat het warm houden van die ketel veel stroom kost en dit eigenlijk ook niet nodig is. Als ik nu voor een kleindere kies, wat betekent dit in de praktijk? Dat ik langer moet wachten op warm water of dat ik minder lang kan douchen?

Ook hoor ik eigenlijk alleen de merken Nefit en Vaillant van verschillende monteurs/installatiebedrijven. Welk merk ik nooit hoor is ReMeHa. hier wordt veel reclame voor gemaakt maar wordt eigenlijk nooit aangeprezen door de experts. Hoe komt dit?

413 1 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 18, 2009 om 13:42
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Met ReMeHa is niets mis. In feite zijn er geen slechte ketels in de handel. Er zijn wel types die wat meer storings gevoelig zijn. Maar dat kunt u zelf wel opzoeken op het WWW. Ik begrijp dat u nu een ketel met een aparte boiler heeft. Als u niet allemaal tegelijk aan het warm water gaat hangen is dat [misschien] niet nodig. Als u een modulerende ketel aanschaft dan past die de vlam aan naar de hoeveelheid warm water die u tapt. Dus geen overbodig gas verbruik. Sommige ketels hebben intern een [klein] warm water vaatje waaruit u, als u tapt, eerst warm water krijgt, in de tussentijd komt de modulerende ketel in bedrijf en komt uw warme water via de tapspiraal van de ketel. Let u er wel op dat bij het uitbrengen van de offerte alle werkzaamheden zijn benoemd en beschreven. Dan weet u zeker dat het de all-in prijs is.

Succes met uw keuze, poltol