jd
door jdbeste1 Jan 22, 2024 om 14:40
Huishouden & energie
Welk zonnepaneel oplader voor mobiel?

Ik wil graag weten welke zonnepaneel oplader (usb) er geschikt is om een mobiele telefoon op te laden?

Ook wil ik weten waar je bij aanschaf op moet letten .

Ik zie er al veel staan maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft hier ervaring mee?

2831 5 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jan 22, 2024 om 14:48
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De meeste zonnecel tel laders zijn variërend van zeer slecht tot slecht.  Als uw tel een 5.000 mamp accu heeft dan heeft u een ruime hoeveelheid power nodig om uw tel te laden. Kijk vooral naar de output die de lader zegt te kunnen leveren. Zelf gebruik ik een 30.000 mamp externe accu die in een uurtje best wel weer power geeft om de tel accu te laden.

jd
door jdbeste1 Jan 22, 2024 om 14:55
24 Antwoorden / 73 Vragen

Is dat dan ook een zonnecel lader die je gebruikt ? Daar gaat het mij dus om.

mahadma
door mahadma Jan 22, 2024 om 15:11
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Voorbeeld: als je 6 zonnepanelen op een Tesla legt in volle zon kom je 20 miles verder in uren tijd.

Dus je hebt echt grote zonne cellen nodig om je tel op te laden. Ik gebruik zelf een thuisgeladen externe accu met 3 uitgangen  zodat ik 2 telefoons dagen van kan voederen. Zonnecellen hebben die power niet.

sira
door sira Jan 22, 2024 om 15:55
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ook een paar van die opladers gehad en ik vond het flutdingen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 22, 2024 om 15:07
2055 Antwoorden / Vragen

Wat is de motivatie? Gaat u trekken en voorziet u dagen zonder elektriciteit maar met voldoende zon of denkt u dat dit een goedkope optie is?

hereistom
door hereistom - Jan 22, 2024 om 16:48
733 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is, is het voor thuis of onderweg?
Voor thuis is het best ergens op een goede plek in de zon een klein zonnepaneel te nemen met een powerbank.
Dan kan die powerbank opladen als de zon schijnt en kunt u de powerbank gebruiken om uw apparaten met USB op te laden.
https://www.bol.com/nl/nl/p/allpowers-solar-power-station-powerbank-lithium-ion-zonne-paneel-generator-generator-zonne-energie-41600mah-60w/9300000071916451/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 22, 2024 om 17:58
2055 Antwoorden / Vragen

Thuis kun je je powerbank beter gewoon aan de lader hangen. Laden op zonne energie heeft een soort aantrekkingskracht op cheapos (bij gebrek aan een beter woord) maar als je gewoon over het lichtnet beschikt is het helemaal geen interessante optie.

Franske1958
door Franske1958 - Jan 23, 2024 om 08:10
426 Antwoorden / 2 Vragen

Zonnepaneel voor het opladen van een mobieltje ???   Waarom zou iemand 400,- Euro uit willen gaan geven om maar liefst 3 cent aan stroom te besparen per laad beurt.  Dat zonnepaneeltje is al lang versleten voordat U zelf maar 10% van dat bedrag heeft terug verdient.

john devries
door john devries Jan 24, 2024 om 11:58
218 Antwoorden / Vragen

400,- Euro ??

Franske1958
door Franske1958 Jan 24, 2024 om 12:46
426 Antwoorden / 2 Vragen

Zie die link 2 reacties eerder, kost "slechts"  E 425,-

Me
door Meindo Jan 24, 2024 om 15:46
64 Antwoorden / Vragen

Kijk even bij Bol

lo
door lovewinnie Jan 26, 2024 om 10:37
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wordt best veel gedaan door mensen die onderweg zijn. Bijvoorbeeld in camper of tent overnachten . Of iemand die ik ken met fietsvakantie met zn bed er achter.
Mijn buurman heeft er een kun je zelfs kleine kleine vermogen koffiezetapparaat op aan sluiten.

pino123
door pino123 - Jan 26, 2024 om 10:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Neem je er een die je direct aansluit op je telefoon of bedoel je een powerbank die je oplaadt met zonne-energie?
Let wel, het zal tegenwoordig ongeveer €2 per jaar kosten om je telefoon op te laden, aangezien deze zonnepaneeltjes rond de €35,00 kosten ben je er 18 jaar mee bezig om de kosten eruit te halen........ Met een powerbank eraan kan ik het me nog voorstellen, maar anders zou ik dit zeker niet doen.