el
door eline17 Feb 18, 2007 om 15:51
Huishouden & energie

Wie helpt er mee tegen Seats & Sofas?

De manier waarop Seats & Sofas met de klant durft om te gaan vind ik echt heel kwalijk. Dat kan gewoon echt niet tegenwoordig. Kassa, Radar, ze kunnen er allemaal niets tegen doen. Dus ik wil daarmee aan de slag. Ik ben communicatieadviseur, en ik weet daardoor het een en ander over reputaties maken en (in dit geval) breken. Wil je helpen? We hebben in elk geval nodig:


- iemand die een website kan bouwen en onderhouden


- iemand met een juridische achtergrond, om te kijken hoe zaken wettelijk geregeld zijn


- zoveel mogelijk mensen die actie willen voeren bij de S&S in hun regio. Meld je aan door te reageren op dit bericht

926 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nou,nou, is dit wel echt nodig?

Immers, als algemene voorwaarden ongunstig zijn voor de klant dan staat het ook aan de klant vrij om wijzigingen en/of aanvullingen op die algemene voorwaarden te eisen voordat hij/zij tekent.
Wil zo'n bedrijf dit niet, dan de volgende!

En diezelfde consument zal bij het ontbreken van een aansluiting bij een branchevereniging/geschillencommissie zijn voorwaarden op schrift scherper moeten stellen.

Helaas heb ik de indruk dat het vaak "een paard achter de wagen spannen"is.
Mensen doen kennelijk de gekste dingen.
Even gezellig ----alleen maar kijken!!!---- op de meubelboulevard en met een keukenkoop van vele duizenden thuiskomen en de volgende dag gillend wakker wordend hier hun beklag te doen.

Wie hier als vraagsteller binnenkomt heeft dit soort domme dingen toch al eerder gelezen?

Tenslotte schijnt er al een site te bestaan waar bedrijf voor bedrijf geregistreerd het goede en slechte van het desbetreffende bedrijf staat beschreven.Toch?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het staat een ieder vrij er wel of niet iets te kopen,


er is genoeg info te vinden op allerlei sites om tot het besluit te komen er beter niet te kopen.


Eigen verantwoording dus.


Reputatie valt niet meer te breken, hebben ze zelf al gedaan ;-)

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Blijkbaar is dit inderdaad nodig. Ik ben het helemaal met je eens dat je als consument een beetje moet opletten. Maar ik ben zelf echt niet dom, ik ben juist bij Seats & Sofas gaan shoppen om gewoon even snel een bankje te kopen. Niet teveel gedoe, niet te duur, en zonder een levensduur van 20 jaar. Geen hoge eisen dus. Maar ik verwacht een klein beetje eerlijkheid aan de kassa. Dat, als je vraagt, is die aanbetaling echt nodig, dat ze dan iets anders zeggen dan: ja, het is echt nodig. Of dat, als je vraagt hoe lang de levertijd is, dat ze dan zeggen: tot een half jaar mevrouw. In plaats daarvan zeggen ze maximaal 8 tot 12 weken, terwijl op de pakbon maximaal een half jaar staat vermeld. Of dat ze je erop wijzen dat je de bank mag uitpakken wanneer je m ophaalt. In plaats daarvan doen ze heel moeilijk als je vraagt of je de bank mag zien voordat je m meeneemt.


Kijk, ik verwacht van een dergelijke discounter echt geen megaservice of enorme klantvriendelijkheid. Maar een beetje eerlijkheid is toch niet teveel gevraagd? Blijkbaar wel. Ik laat me in elk geval niet zo behandelen. En ik hoop dat er meer mensen zijn die er zo over denken.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Blijkbaar valt er nog heel veel aan de reputatie te breken. Ze bestaan toch nog? En volgens mij zijn er nog genoeg mensen die niets weten van de verhalen over Seats & Sofa's. In mijn omgeving staan ze in elk geval met de oren te klapperen wanneer ik over de verhalen op internet begin.


Ik was zelf ook absoluut niet op de hoogte. Ik heb van deze aankoop dus ontzettend veel geleerd, dus wat dat betreft heel positief. Maar ik vind het principe niet kloppen. Dat een verkoper maar mag liegen en bedriegen om ervoor te zorgen dat de klant een papiertje tekent en er op deze manier ingeluist wordt.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Eline


Ik begrijp jouw frustratie (hoewel zelf om die reden geen shopper van S&S), maar deze rubriek is niet de plek om zieltjes te winnen.


We geven hier vraag en antwoord en dat is het! Als je destijds jouw frustraties hier kenbaar had gemaakt, dan hadden we hier iets mee gekund. Nu is het wat deze rubriek betreft mosterd na de maaltijd.


Groet, C.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ok, dan niet. Ik dacht, ik zie zo vreselijk veel klachten van mensen en vragen om hulp, dat ik dacht dat er wel behoefte zou zijn aan echte actie. Niet dus.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte mevrouw Elina17,  (mijn slotreactie)

Ik begrijp dat u in dit geval door uw eigen slechte ervaring met Seats&Sofa's aktie wil.
En neemt u maar van mij aan dat ook ik al snel zou willen overgaan tot harde akties waar het gaat bedonderd te zijn.
Maar mevrouw, dan kunnen we aan de gang blijven!!
Dan moeten wij Friesland ('k zeg maar wat) annexeren en daar een eigen democratie vestigen met goede eigen wetten!

Het is op dit moment een illusie dat alleen dit bedrijf aanpakken zou helpen omdat Seats & Sofa's één van de (zeer waarschijnlijk)vele winkels is die binnen één moederbedrijf opereert!
Vaak ook in een zeer onoverzichtelijke constructie, een kenmerk overigens van dit soort bedrijven.

Toch is uw vraag, en vele vragen op dit gebied erg nuttig omdat van uw ervaring menig andere consument van uw ervaring kan leren om met het willen kopen van een product wat voorzichtiger om te gaan.

De oude grijze Vrije Vogel



ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik help wel graag mee :)
Vind het een heel goed idee, het is een bedrijf dat alleen maar geld wil maken en totaal geen service bied achteraf , heb nu al spijt van me banken van 1 dag oud. Ik vind dat dit echt niet kan!

Mijn mail is sylsierra@gmail.com

Groetjes,

sylvia



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mahadma
mahadma - Sep 23, 2024 om 10:57
Computers & telefonie

Vara-kassa op android werkt niet

Vraag en beantwoord op mobiel (android) werkt niet op 2 verschillende telefoons. Na 3 vragen te kunnen zien werkt "Toon meer actuele vragen" niet,Na toon meer en je wil inloggen kom je in het scherm (Zie je geen inlogschermpje verschijnen ? Klik dan op de knop hier onder) Witte letters op rode achtergrond Inloggen of registrene, Dit werkt ook niet. Lees meer

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer