Wie helpt er mee tegen Seats & Sofas?
De manier waarop Seats & Sofas met de klant durft om te gaan vind ik echt heel kwalijk. Dat kan gewoon echt niet tegenwoordig. Kassa, Radar, ze kunnen er allemaal niets tegen doen. Dus ik wil daarmee aan de slag. Ik ben communicatieadviseur, en ik weet daardoor het een en ander over reputaties maken en (in dit geval) breken. Wil je helpen? We hebben in elk geval nodig:
- iemand die een website kan bouwen en onderhouden
- iemand met een juridische achtergrond, om te kijken hoe zaken wettelijk geregeld zijn
- zoveel mogelijk mensen die actie willen voeren bij de S&S in hun regio. Meld je aan door te reageren op dit bericht
Nou,nou, is dit wel echt nodig?
Immers, als algemene voorwaarden ongunstig zijn voor de klant dan staat het ook aan de klant vrij om wijzigingen en/of aanvullingen op die algemene voorwaarden te eisen voordat hij/zij tekent.
Wil zo'n bedrijf dit niet, dan de volgende!
En diezelfde consument zal bij het ontbreken van een aansluiting bij een branchevereniging/geschillencommissie zijn voorwaarden op schrift scherper moeten stellen.
Helaas heb ik de indruk dat het vaak "een paard achter de wagen spannen"is.
Mensen doen kennelijk de gekste dingen.
Even gezellig ----alleen maar kijken!!!---- op de meubelboulevard en met een keukenkoop van vele duizenden thuiskomen en de volgende dag gillend wakker wordend hier hun beklag te doen.
Wie hier als vraagsteller binnenkomt heeft dit soort domme dingen toch al eerder gelezen?
Tenslotte schijnt er al een site te bestaan waar bedrijf voor bedrijf geregistreerd het goede en slechte van het desbetreffende bedrijf staat beschreven.Toch?
De Vrije Vogel
Het staat een ieder vrij er wel of niet iets te kopen,
er is genoeg info te vinden op allerlei sites om tot het besluit te komen er beter niet te kopen.
Eigen verantwoording dus.
Reputatie valt niet meer te breken, hebben ze zelf al gedaan ;-)
Blijkbaar is dit inderdaad nodig. Ik ben het helemaal met je eens dat je als consument een beetje moet opletten. Maar ik ben zelf echt niet dom, ik ben juist bij Seats & Sofas gaan shoppen om gewoon even snel een bankje te kopen. Niet teveel gedoe, niet te duur, en zonder een levensduur van 20 jaar. Geen hoge eisen dus. Maar ik verwacht een klein beetje eerlijkheid aan de kassa. Dat, als je vraagt, is die aanbetaling echt nodig, dat ze dan iets anders zeggen dan: ja, het is echt nodig. Of dat, als je vraagt hoe lang de levertijd is, dat ze dan zeggen: tot een half jaar mevrouw. In plaats daarvan zeggen ze maximaal 8 tot 12 weken, terwijl op de pakbon maximaal een half jaar staat vermeld. Of dat ze je erop wijzen dat je de bank mag uitpakken wanneer je m ophaalt. In plaats daarvan doen ze heel moeilijk als je vraagt of je de bank mag zien voordat je m meeneemt.
Kijk, ik verwacht van een dergelijke discounter echt geen megaservice of enorme klantvriendelijkheid. Maar een beetje eerlijkheid is toch niet teveel gevraagd? Blijkbaar wel. Ik laat me in elk geval niet zo behandelen. En ik hoop dat er meer mensen zijn die er zo over denken.
Blijkbaar valt er nog heel veel aan de reputatie te breken. Ze bestaan toch nog? En volgens mij zijn er nog genoeg mensen die niets weten van de verhalen over Seats & Sofa's. In mijn omgeving staan ze in elk geval met de oren te klapperen wanneer ik over de verhalen op internet begin.
Ik was zelf ook absoluut niet op de hoogte. Ik heb van deze aankoop dus ontzettend veel geleerd, dus wat dat betreft heel positief. Maar ik vind het principe niet kloppen. Dat een verkoper maar mag liegen en bedriegen om ervoor te zorgen dat de klant een papiertje tekent en er op deze manier ingeluist wordt.
Beste Eline
Ik begrijp jouw frustratie (hoewel zelf om die reden geen shopper van S&S), maar deze rubriek is niet de plek om zieltjes te winnen.
We geven hier vraag en antwoord en dat is het! Als je destijds jouw frustraties hier kenbaar had gemaakt, dan hadden we hier iets mee gekund. Nu is het wat deze rubriek betreft mosterd na de maaltijd.
Groet, C.
Ok, dan niet. Ik dacht, ik zie zo vreselijk veel klachten van mensen en vragen om hulp, dat ik dacht dat er wel behoefte zou zijn aan echte actie. Niet dus.
Geachte mevrouw Elina17, (mijn slotreactie)
Ik begrijp dat u in dit geval door uw eigen slechte ervaring met Seats&Sofa's aktie wil.
En neemt u maar van mij aan dat ook ik al snel zou willen overgaan tot harde akties waar het gaat bedonderd te zijn.
Maar mevrouw, dan kunnen we aan de gang blijven!!
Dan moeten wij Friesland ('k zeg maar wat) annexeren en daar een eigen democratie vestigen met goede eigen wetten!
Het is op dit moment een illusie dat alleen dit bedrijf aanpakken zou helpen omdat Seats & Sofa's één van de (zeer waarschijnlijk)vele winkels is die binnen één moederbedrijf opereert!
Vaak ook in een zeer onoverzichtelijke constructie, een kenmerk overigens van dit soort bedrijven.
Toch is uw vraag, en vele vragen op dit gebied erg nuttig omdat van uw ervaring menig andere consument van uw ervaring kan leren om met het willen kopen van een product wat voorzichtiger om te gaan.
De oude grijze Vrije Vogel
Ik help wel graag mee :)
Vind het een heel goed idee, het is een bedrijf dat alleen maar geld wil maken en totaal geen service bied achteraf , heb nu al spijt van me banken van 1 dag oud. Ik vind dat dit echt niet kan!
Mijn mail is sylsierra@gmail.com
Groetjes,
sylvia
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vara-kassa op android werkt niet
Vraag en beantwoord op mobiel (android) werkt niet op 2 verschillende telefoons. Na 3 vragen te kunnen zien werkt "Toon meer actuele vragen" niet,Na toon meer en je wil inloggen kom je in het scherm (Zie je geen inlogschermpje verschijnen ? Klik dan op de knop hier onder) Witte letters op rode achtergrond Inloggen of registrene, Dit werkt ook niet. Lees meer
Dealhunter Lidl aanklagen
Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer