ho
door hooijer_1 Jun 4, 2009 om 00:32
Huishouden & energie

Wie kan mij helpen.

Ik heb een vraag ik heb een artikel van Cif gekocht bij de action. Het was een buitenlands  artikel met een Nederlandstalige tekst er over heen geplakt, waarop stond dat ik mijn keuken kasten er mee kon schoonmaken. Wat is er nu gebeurt ik spoot het er op met een natte doek er gelijk  afgehaald en het zag er netjes uit tot mijn keuken opdroogde al mijn kasten zijn uitgebeten.  Ik belde de Action hier over op ik moest alles opsturen ( Ik heb overal kopieën van) nog geen 2 dagen later kreeg ik een brief dat het  probleem bij Cif ligt en Cif zegt dit Artikel is goedgekeurd door unielever maar niet in Nederland. Dus ik heb 2 bedrijven die elkaar de schuld geven en mijn keuken is niet om aan te zien.

Wie kan mij hier bij helpen  ik ben ten einde raad.

Met vriendelijke groet,

Hooijer

2815 16 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 4, 2009 om 00:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@hooijer

Klacht indienen - Consuwijzer

Helaas kan ik u niet helpen, heb geen idee hoe dit ligt. In principe zou ik zeggen dat die Action hier toch verantwoordelijk voor is. [verkopende partij]

Toch raar verhaal van Cif? Goedgekeurd door Unielever maar niet in/voor Nederland? Dus de keukenkastjes van onze zuiderburen en in 't oosten zouden er dan wel tegen kunnen? Lijkt me sterk!

Zou Consuwijzer eens om raad vragen. Zou u dat per mail doen bv = binnen 1 wk. antwoord/advies. Bellen/schrijven kan natuurlijk ook.

M.vr.gr. en succes gewenst!

sp
door speurneus - Jun 4, 2009 om 00:56
54 Antwoorden / 3 Vragen

Met Action, als leverancier van Cif, zaken doen!!

Zoveel mogelijk bewijzen verzamelen, o.a. het restant aan Cif in de verpakking. Dit bewaren als bewijs.

Ga terug naar de winkel en vraag naar een chef. Vermeldt uitvoerig de schade veroorzaakt door Cif.

Kijk in de schappen of het produkt nog verkocht wordt. Maak als bewijs hiervan een digitale foto (met datum).

Stel de hoogte van het schadebedrag vast en probeer met de chef van Action dit te regelen. Neem een betrouwbare getuige/geen familie mee naar dat gesprek. Doe dit zo snel mogelijk.

Tot zover succes.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2009 om 05:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@hooijer, tik op google Cif in en kijk op de site van unilever naar de informatie over de diverse producten (een pdf). Heeft u misschien de gele fles gebruikt - heette vroeger Jif - want dat is een vloeibaar schuurmiddel en kan dus krasjes veroorzaken op gladde oppervlakten.

vr.gr.

harrie
door harrie - Jun 4, 2009 om 09:36
765 Antwoorden / 36 Vragen

~al mijn kasten zijn uitgebeten. ~

Mogelijk is de oplossing simpel; bij een fijn schuurmiddel blijft er ook na vochtige afname een waas van opgedroogd schuurmiddel achter en lijkt het op ~uitgebeten~.

Droog nawrijven met een zachte doek en het is meestal weg, anders nog een keer met schoon water.

Gr. Harrie

varabas
door varabas - Jun 4, 2009 om 09:50
450 Antwoorden / 35 Vragen

Hooijer,

Ik denk inderdaad dat hetgeen harrie aangeeft de oorzaak is, dus nog een keer met een ander goed vetoplossend schoonmaakmiddel, b.v. Muscle keuken cuisine "nabewerken" Ik denk dat hiemee je probleem is opgelost.

Bassie

harrie
door harrie - Jun 4, 2009 om 10:36
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hooijer

Ik kwam op het idee doordat ik laatst de keukenkastjes heb schoongemaakt met een fijn schuurmiddel (van Aldi).

De kastjes hebben hier een halfmatte melamine laag en zijn daardoor  behoorlijk krasvrij. Oppassen met folie deurtjes!

Nat afgenomen was er toch nog veel poeder achtergebleven, waardoor het een uitgebeten indruk maakte. Met een droge zachte doek was het meeste te verwijderen, daarna met een vochtige doek met gewoon een beetje afwasmiddel erover en afdrogen met een theedoek. Resultaat; als nieuw!

Het (dure) middel van Bassie is echt niet nodig.......

Ik ben benieuwd naar het resultaat.. Harrie

zinook
door zinook - Jun 4, 2009 om 11:25
261 Antwoorden / 7 Vragen

Als ik het goed lees, is het niet de ouderwetse schuurmiddel maar de spray van Cif, want hij spoot het op zijn kastjes.....

Dus is het waarschijnlijk geen wazige witte laag wat er over zijn kastjes zit. Waarschijnlijk is dit een of ander bijtend goedje. Een ontvetter als ik het zo lees.

soepkiep
door soepkiep - Jun 4, 2009 om 13:08
529 Antwoorden / 75 Vragen

met die zelfde fles heb ik laatst een kamer deur mee af gedaan
en inderdaad als je goed kijkt zie je allemaal strepen die er niet vanaf gaan

harrie
door harrie - Jun 4, 2009 om 15:25
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ zinook

" Een ontvetter als ik het zo lees."

Naar mijn idee moet een keuken, met name de kastjes en lade's tegen een ontvetter bestand zijn. Zoniet heeft Hooijer een probleem wat hij/zij moet neerleggen bij de keukenfabrikant. Die heeft dan slaapkamer kwaliteit geleverd, een keuken wordt altijd vet en moet tegen reinigingsmiddelen bestand zijn.

@ soepkiep (off topic)

Ooit de (Indische) familienaam veranderd? Zegt de combinatie Leidschendam/werken/Harrie je iets? Betreft zo'n 20/25 jaar gelden.

ho
door hooijer_1 - Jun 4, 2009 om 15:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt en heb ik net gedaan

druifje01
door druifje01 - Jun 5, 2009 om 14:11
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Pas op dat U de bewijslast niet verwijderd. Dan maar even met uitgebeten kastjes zitten. Mij lijkt het dat een met of zonder opzet  een fout van de buitenlandse  winkel ten offer bent gevallen. Maar, als het bewust gebeurd is dan heeft die winkel natuurlijk boter op zijn hoofd en zal alles doen om er onderuit proberen te komen. Je kunt erop los speculeren: een goedkoop middel ingekocht om duurder te kunnen verkopen waarna blijkt dat er iets mis mee is. Wetende dat er iets mis mee is het product met een ander etiket verkopen? Wie zal het zeggen. Vertel eens wat voor een winkel het waar was. Vera.

je
door jeube69 - Jun 5, 2009 om 14:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ga ermee naar de action en ik bedoel dus het hoofdkantoor van deze keten. Zij hebben u een ondeugdelijk product verkocht en hun weten waar ze het artikel vandaan hebben en kunnen op deze party weer verhalen.

Waarschijnlijk heeft action dit artikel niet via unilever nederland of via een buitenlandse vestiging van dit bedrijf gekocht, Ik vermoed zelf via een partijenkoper (die overtollige spulen/gesaneerde producten etc) opkoopt om ze vervolgens in een ander land (inderdaad meestal voorzien van een slecht vertaald stickertje) te verkopen. Let maar op bij winkels zoals bijvoorbeeld action staan vaker artikelen, meestal schoonmaak/cosmetica/verzorgings artikelen, met een vertaling erop,
die wel eens niet helemaal duidelijk is.

wat betreft de cif die u gekocht heeft, lijkt het eerder op een middel om rvs aanrechtbladen mee schoon te maken.

heel veel succes gewenst.

druifje01
door druifje01 - Jun 5, 2009 om 14:35
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kunt U misschien een foto van het flesje sturen?

ba
door basje10 - Jun 5, 2009 om 15:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik ook die gele cif maar ik vind het goed spul,en ik heb geen problemen met de keuken.ligt het dan niet aan de keuken zelf?i.p.v de cif.ik gebruik voor de badkamer witte cif,en die werkt ook prima

wi
door wildemijn1 - Jun 6, 2009 om 00:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik heb een soortgelijke ervaring op mijn gelakte keuken. Als u een polisch koopt die gebruikt wordt voor kunststof tuinmeubelen en de doffe plekken ermee inwrijft en daarna weer uitwrijft ziet u niets meer van de doffe plekken. Succes!

"Weetje"

jr
door jroerdin - Jun 6, 2009 om 12:44
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ik adviseer u direct contact op te nemen met de Keuringsdienst van Waren, zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.  Vaak staat op het etiket: "probeer het eerst uit op een onopvallende plek", daarom moet u wel duidelijk aangeven, dat het probleem pas later is ontstaan.

Bel de  Warenklachtenlijn  0800 0488 voor klachten, twijfels of vragen over de veiligheid van levensmiddelen en consumentenproducten.

Graag verneem ik hoor deze kwestie wordt afgehandeld. Sterkte ermee!