di
door ditty57 Nov 27, 2011 om 12:48
Huishouden & energie

Wie weet een oplossing?

Wij wonen in een dijkhuis en hebben veel overlast van vliegen op de vliering bij beide dakramen.Iedere dag moeten we er velen dood en levend verwijderen. Ook zijn ze verschillend, want er zijn er ook bij die een beetje lijken op bijen ( lichtbruin en beetje langwerpig) heb er geen verstand van, maar mijn diochter wil er nu niet meer slapen en ook geen vriendinnen uitnodigen omdat ze zich schaamt. ( wat ik heel logisch vind) Wie o wie kan ons helpen met tips van hoe we dit probleem kunnen oplossen??? groetjes Ditty

4809 10 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 27, 2011 om 13:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Om het probleem te kunnen oplossen moet je weten welke beestjes er rond vliegen. Dan is na te gaan waar de bron van deze vliegen is en kan je het verschijnsel bestrijden. Dus de verschillende types vangen, in een glazen pot stoppen en ongediertebestrijder raadplegen.

Vladja

ma
door marianne1948 - Nov 28, 2011 om 11:48
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Ditty57
Wat dacht je van ...Rolhorren....plaatsen ?
Wij hebben hier van boven tot onder rolhorren geplaatst.
Het was wel even een flinke uitgaven, maar we hebben er nu al wel meer dan 8 jaar plezier van.
Bij ons zijn ze nu ook nog steeds naar beneden, als straks al dat vliegend gedoe dood is gaan ze weer omhoog tot het voorjaar.
Zogauw ik weer iets zie vliegen dan gaat weer alles van boven tot beneden dicht, wij hebben dus nooit last van vliegende beesten hier binnen.
Succes er mee.
Groetjes van Marianne.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 28, 2011 om 11:55
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=marianne1948 schreef op maandag 28 nov 2011, 11:48]Hoi Ditty57
Wat dacht je van ...Rolhorren....plaatsen ?
Wij hebben hier van boven tot onder rolhorren geplaatst.
Het was wel even een flinke uitgaven, maar we hebben er nu al wel meer dan 8 jaar plezier van.
Bij ons zijn ze nu ook nog steeds naar beneden, als straks al dat vliegend gedoe dood is gaan ze weer omhoog tot het voorjaar.
Zogauw ik weer iets zie vliegen dan gaat weer alles van boven tot beneden dicht, wij hebben dus nooit last van vliegende beesten hier binnen.
Succes er mee.
Groetjes van Marianne.

Ik vraag me af of dat gaat helpen hoor.
Mijn moeder heeft van die screens voor haar ramen en op de een of andere manier leggen die vliegen eitjes ertussen.
Zelfs nu in november heeft ze nog last van vliegen, als ze de screens laat zakken zitten er soms wel 50 vliegen op een kluitje in de hoek van het raam.
En hoe ze binnen komen is haar een raadsel, waarschijnlijk door de ventilatieroosters, maar ze moet per dag soms wel 30 á 40 vliegen meppen.
Wel zijn ze heel sloom en makkelijk te vangen. Maar het is best wel een groot probleem wat de woningbouwvereniging gewoon op moet lossen.

ko
door koningsjpc - Nov 28, 2011 om 11:58
68 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je een mogelijkheid om aan het raam, als dit openstaat, een doorzichtig plastic zakje met water te hangen. Dit schrikt n.l. de vliegen af. Ze zien zichzelf n.l. door het reflecterende water heel groot en komen dan niet binnen. Je ziet deze zakjes vaak bij oudere mensen en op boerderijen hangen aan de deur of aan het raam. Zou goed moeten werken en is heel milieuvriendelijk.

Jan Konings

vladja
door vladja - Nov 28, 2011 om 11:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wel zijn ze heel sloom en makkelijk te vangen. Maar het is best wel een groot probleem wat de woningbouwvereniging gewoon op moet lossen.

Ik verwacht niet dat een "dijkhuis" eigendom is van een woningbouwvereniging. Buiten dat zijn de woningbouw-huizen ver in de minderheid ten opzichte van de rest van de woonhuizen.

Vladja

be
door bel_1 - Nov 28, 2011 om 12:03
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ditty57, alle reten en kieren op de vliering dichtmaken. Ook openingen waar CV buizen doorkomen. Check ook onderaan de schuine daken. Ik had vroeger hetzelfde euvel. Had vogelnesten onderaan het pannendak. Buiten kraaienschroten geplaatst en binnen alle kieren gedicht. Even goed stofzuigen (eventuele eitjes). Mottenballen gestrooid bij de kieren. Sindsdien geen last meer. Misschien helpt dit. Succes!

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 28, 2011 om 12:09
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 28 nov 2011, 11:59]Wel zijn ze heel sloom en makkelijk te vangen. Maar het is best wel een groot probleem wat de woningbouwvereniging gewoon op moet lossen.

Ik verwacht niet dat een "dijkhuis" eigendom is van een woningbouwvereniging. Buiten dat zijn de woningbouw-huizen ver in de minderheid ten opzichte van de rest van de woonhuizen.

Vladja

@Vladja

Nee het zal waarschijnlijk een koopwoning zijn, maar ik bedoelde ook de situatie van mijn moeder, maar nu ik het teruglees, komt het wat verwarrend over. Mijn excuses daarvoor.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 28, 2011 om 13:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dat zakje met water zou kunnen helpen.
Ikzelf heb zo'n vergrotende make up spiegel bij het raam.
Houdt vliegen en lelijke vrouwen van de deur.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=koningsjpc schreef op maandag 28 nov 2011, 11:58: Heb je een mogelijkheid om aan het raam, als dit openstaat, een doorzichtig plastic zakje met water te hangen. Dit schrikt n.l. de vliegen af. Ze zien zichzelf n.l. door het reflecterende water heel groot en komen dan niet binnen. Je ziet deze zakjes vaak bij oudere mensen en op boerderijen hangen aan de deur of aan het raam. Zou goed moeten werken en is heel milieuvriendelijk.

Jan Konings

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 28, 2011 om 23:00
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 28 nov 2011, 13:35]Dat zakje met water zou kunnen helpen.
Ikzelf heb zo'n vergrotende make up spiegel bij het raam.
Houdt vliegen en lelijke vrouwen van de deur.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

[quote=koningsjpc schreef op maandag 28 nov 2011, 11:58]Heb je een mogelijkheid om aan het raam, als dit openstaat, een doorzichtig plastic zakje met water te hangen. Dit schrikt n.l. de vliegen af. Ze zien zichzelf n.l. door het reflecterende water heel groot en komen dan niet binnen. Je ziet deze zakjes vaak bij oudere mensen en op boerderijen hangen aan de deur of aan het raam. Zou goed moeten werken en is heel milieuvriendelijk.

Jan Konings

@wimmi20

volgens mij zijn alle vrouwen lelijk in zo'n vergrotende spiegel, ook de knappe ;)

js
door jserle - Dec 1, 2011 om 18:25
30 Antwoorden / 1 Vragen

Composthopen zijn een bron van ongedierte.
En de zogenaamde `milieu moerassen`