mj
door mjaegers Oct 1, 2008 om 13:02
Huishouden & energie

Wonen++ / Ecostream

Ik kreeg van mijn gemeente een brochure van Wonen++ / Ecostream. Op internet kan ik bij veel andere gemeenten zien dat zij samenwerken met dit bedrijf.

Ik mis alleen ervaringsverhalen van klanten van dit bedrijf. Heeft er iemand ooit bij hen een advies aangevraagd/werk door hen uit laten voeren. Zo ja, wat was uw ervaring?

Met vriendelijke groet,

M. Jaegers

715 3 Rapporteer

nb
door nbw - Jun 18, 2009 om 02:50
521 Antwoorden / 24 Vragen

Heb bijna een jaar geleden een door mijn gemeente betaalde avond met dit bedrijf bijgewoond. Heb aardig wat kennis opgedaan over energiebesparingsmogelijkheden. Echter na een uurtje ecostream had ik het wel gehad en ben ik weg gegaan. Mijn conclusie was dat ik geen vertrouwen had in hun gladde praatjes. Ondanks dat een wethouder de avond opende met een standaard lulverhaal.

Heb in de dagen na deze bijeenkomst Ecostream gemaild dat ik interesse had in zonnepanelen op mijn dak echter met wat kritische vragen. Nooit antwoord gekregen.

Misschien heb jij meer succes met dit bedrijf. Volgens mij is het helemaal niets.

suzyv
door suzyv - Jun 18, 2009 om 09:48
17 Antwoorden / 8 Vragen

Ik kreeg een maand geleden ook zo'n brochure en uitnodiging van mijn gemeente. Alleen...

Twee weken later volgde nog een brief van de gemeente, waarin de bijeenkomst werd afgelast en de samenwerking met Ecostream opgezegd: het bedrijf is inmiddels failliet!

Overigens lijkt het me niet de taak van de gemeente om in zee te gaan met één advies- en/of aannemingsbedrijf. De adviezen die Ecostream geven lijken me redelijk vanzelfsprekend (dubbel glas, dakisolatie). Dat kun je ook zelf bedenken. Bovendien vraag ik in dit soort gevallen graag meerdere offertes bij diverse bedrijven aan, in plaats van dat ik meteen met een van hun aannemers doorga. Slechte zaak van de gemeente dat ze zich verbinden aan één zo'n bedrijf!

kenwel2
door kenwel2 - Jun 18, 2009 om 10:46
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo M. Jaegers, uit niets blijkt, dat dit bedrijf failliet zou zijn.

Bij controle via de kvk kreeg ik dit: Echter is het wel zo, dat inderdaad de gemeente niet zomaar mooie verkooppraatjes moet gaan houden, en als ze dit dan doen, dan vindt ik het wel zo netjes, om daar meerdere aannemers bij te betrekken, en niet zomaar een bedrijf aanwijzen , maar ja, 'belangenverstrengeling' noemen ze dat ook wel...ik zou als ik u was, maar eens afwachten, of er inderdaad reakties van mensen komen, die ooit werk door dit bedrijf hebben laten uitvoere, en hoe hun ervaring met genoemd bedrijf is (geweest)....Gr. Succes, Henri

Ecostream Beheer B.V.
Vestigingsadres:Kanaalweg  16  G
Vestigingsplaats:3526KL  Utrecht
KvK-nummer:30155557  0000
Soort Inschrijving:Hoofdvestiging