di
door dikkiesie Jul 20, 2005 om 20:29
Huishouden & energie

Woongenot

geacht forum bij deze wil ik een vraag stellen inzake woongenot de woningbouw is aan de buitenkant van onze flat begonnen met opknappen d.w.z.aan de galerijkant en zowel de achterkant en ons was medegedeeld dat het 6 tot 8 weken zou duren inmiddels is het 14 weken verder en het eind is nog niet inzicht komem wij nu in aanmerking voor een financiele compensatie

2989 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer men had gezegd dat de werkzaamheden 20 weken zouden duren, had dat dan wat uitgemaakt ?

In alle redelijkheid, die woningcorporaties worden helemaal ramgek van sommige huurders. Als er niet wordt opgeknapt vindt een deel het niet goed, wanneer er wel wordt opgeknapt vindt een ander deel van de huurders dat weer goed. Je doet het gewoon nooit goed, er is altijd wel een zeikerd die niet eens vraagt "wat kan ik doen om de werkzaamheden te bespoedigen" maar u vraagt gewoon, hoe kan ik hier een slaatje uit slaan. Nederland gaat naar de donder met dit soort mensen.

Zo dat lucht op.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Mevrouw,Zolang de aannemer(s) zich aan de normale werktijden houd, zult u dit moeten accepteren,het is even een zure appel, maar als de renovatie klaar is ...dan is iedereen in de flat weer tevreden.fred

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste user 123 kijk ik heb de planning niet gemaakt dat heeft een rekenwonder van de woningbouw gedaan als ik voor het eind van de maand de huur opzeg en de volgende maand zit ik er nog in denk je dan dat ik gratis woon omdat ik een rekenfoutje heb gemaakt goochem

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is de toon van de bijdrage van user123 niet ijster vriendelijk maar met zijn stelling dat de vraag naar boven komt hoe hier een financieel slaatje uit geslagen kan worden kan ik een heel eind meegaan. E.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dikkesie, u maakt geen rekenfoutje. Alleen raakt uw reactie aan user123 kant nog wal. De opzegtermijn voor huur bedraagt één huurperiode, i.c. één maand. Dus wanneer u, zoals u zelf stelt, voor het eind van de maand de huur opzegt, dan huurt u gewoon tot en met het eind van de volgende maand. U bent dus ook voor die laatste maand de huur verschuldigd. In dat kader is de kwalificatie “goochem” in serieuze zin in elk geval niet op u van toepassing.

Verder vraag ik mij af of u ook bereid zou zijn een vergoeding te betalen, indien de werkzaamheden binnen één week zouden zijn afgerond. Als u consequent bent wel, maar dat zal wel niet zo zijn. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraag is zeker niet ongegrond. Sterker nog, het gebeurt in de praktijk. Wij hebben ooit een compensatie ontvangen van de woningbouw ivm. een renovatie aan onze flat. Deze renovatie duurde enkele weken, het bedrag dat iedere huurder ontving lag in de ordegrootte van enkele honderden euro.

14 weken in de herrie en de troep kan inderdaad sterk ten koste gaan van het woongenot. Het ligt uiteraard aan de bereidheid van de woningbouw of ze u hiervoor willen compenseren (kunnen doen ze zeker, de meeste corporaties bulken van het geld). Richt uw verzoek dus aan hen.

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraagstelling lijkt mij heel normaal; er mag danook een normale reactie worden verwacht.
Helaas moet ik constateren dat de zgn. experts van deze site de laatste tijd nogal aanmatigend en zelfs verwijtend reageren richting vragenstellers.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er om bepaalde redenen door de woningbouw een vergoeding wordt aangeboden is dat van een heel andere orde dan de vraag, omdat de opknapbeurt uitloop, of er niet iets te halen valt. Wat dat betreft verwijs ik graag naar het antwoord van Priewjet. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@encarta, nou, de vraag was of een huurder in aanmerking kan komen voor financiële compensatie wanneer het woongenot voor langere tijd wordt aangetast. Op zich een legitieme vraag, het gebeurt in de praktijk ook maar leg het voor aan de woningbouw.

De reacties die daarop volgen lijken me van een andere orde te zijn(ook die van de vragensteller).

ve
door verwijderd - Jul 21, 2005 om 08:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ toro - om te beginnen is de titel 'expert', die overigens ook jou toegemeten is, een uitvinding van de kassa redactie en ik kan je verzekeren dat veruit de meesten van ons daar niet gelukkig mee zijn. Dus het sarcastische 'zogenaamde' slaat dan ook nergens op. Hooguit in jouw geval. Wat betreft je opmerking over de aanmatigende antwoorden graag het volgende. Geregeld, soms wat meer soms wat minder, worden er vragen gesteld in de trand van 'hoe kan ik het beste de boel beduvelen' in allerlei vormen gesteld. Gelukkig zijn er dan een aantal zogenaamde experts die daar niet intrappen en klip en klaar laten weten daarbij geen helpende hand te willen reiken. Wie dat zijn kun je zelf wel achterhalen. Die antwoorden klinken niet altijd even vriendelijk. Als jij dat aanmatigend noemt, mij best, Ik noem het liever 'duidelijk' zodat de betreffende vraagsteller weet dat hij voor duistere vragen en antwoorden niet op deze site moet zijn. De waarheid klinkt vaak hard en is voor sommigen moeilijk te verteren maar dat is dan het probleem van de duistere vraagstellen die op deze site probeert medestanders te vinden voor, vriendelijk gezegd, allerlei vreemde opvattingen. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2005 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ toro , wat ik nog vergeet: wat het ook zo geweldig doet: je denigrerend afzetten tegen iemand, omdat hij/zij al lang aan deze rubriek meewerkt, die een groot aantal punten heeft. Maar gelukkig hebben die inmiddels een dikke laag eelt op hun ziel. E.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2005 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ encarta
Zomaar wat voorbeeldjes:
- als iemand iets vraagt m.b.t. Lis bv, wordt er gereageerd in de trand van "eigen schuld, dikke bult;
- als iemand een vraag stelt m.b.t. de aanschaf van een nieuwe fiets, wordt er gereageerd in de trand van "kijk beter uit je doppen".
Op dit soort antwoorden zitten vragenstellers niet te wachten!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2005 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Dikkesie & Karekiet,

Natuurlijk is het woongenot aangetast door renovatie werk of schilderklussen. Ik zou er zelf ook niet om zitten te springen om wekenlang lawaai voor mijn deur te hebben. Echter, het in de rommel zitten kunt u ook zien als een investering: uw woongenot zal na de opknapbeurt met sprongen toenemen! Even de tandjes op elkaar.

@ Encarta & Toro,

Laten we elkaar niet de zwarte piet gaan toespelen. Iedereen beantwoordt de vragen naar zijn kunnen en in zijn eigen stijl.

Ik kan het me wel voorstellen, dat als de 100e nieuwe abonnee van Scarlet of LIS hier weer zijn beklag komt doen over de bedroevende service van genoemde bedrijven, de vaste bezoekers (de zgn 'experts') hier een beetje moedeloos van worden. Het onderwerp is al 99 keer aangesneden, iedereen weet dat je niet met Scarlet of LIS in zee moet gaan, deze site staat vol met reacties (en met reeds aangedragen oplossingen om ervan af te komen) en toch trappen er weer mensen in. Tja, dan kan ik me voorstellen dat iemand denkt: "Eigen schuld".

Ik ben wel van mening, dat je dit wel mag denken, maar niet moet opschrijven. De vraagsteller (hoe naief in sommige gevallen dan ook) zit niet te wachten op een verwijtend vingertje van 'ons'.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 21, 2005 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

OffTopic,

De vraagsteller/ster wil iets weten en stelt daarom hier een vraag. Nu komen vragen vaak op het zelfde neer en dat geeft toch niet. De personen die hier een vraag stellen zijn of nieuw en hebben niet de tijd genomen om de reeds eerdere (zelfde) onderwerpen te lezen of ze weten niet hoe dat moet, of ze zijn zo in de ban van het onderwerp dat ze een beetje de kluts kwijt zijn.

Ook worden er vaak vragen gesteld die (heel)doorzichtig zijn en dan krijg je zulke reacties op de site, maar waarom?

De een doorziet sommige zaken wat sneller als een ander en een ander denkt er verder niet bij na en geeft een eventuele oplossing.

Iedereen kan en mag zich een beetje uitleven hier op de site er zijn regeltjes en als we ons daar aan houden.

De vraagsteller/ster geeft zelf wel een reactie op bepaalde antwoorden dat hoeven wij niet op elkaar te doen een kleine aanvulling en of verbetering daargelaten, moet kunnen.

En hier wil ik het bij laten, want op de vraag heb ik ook geen oplossing en in dit geval zal de vraagsteller/ster wel ergens de klok hebben horen luiden.

Hij die zijn wijsheid niet kan verbergen is een dwaas.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2005 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Oehoe (en alle anderen), daar wil ik het volgende zeer toepasselijke aan toevoegen:

Wie vraagt is een dwaas voor vijf minuten.
Wie niet vraagt blijft altijd een dwaas.

(Oosterse wijsheid)

Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jeetje wat een haat en nijd zit hier zeg...

Zitten we hier niet gewoon, om elkaar een beetje te helpen (zo af en toe?) of zitten sommigen hier alleen maar om te scoren?:-(

Beetje kinderachtig gedrag, vind ik!

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit hangt in zijn geheel af van de woningbouwvereniging veel verenigingen geven bij renovaties aan complexen zogenaamde ongemakken vergoedingen en bij renovaties binnen een herinrichtingsvergoeding.

dit staat ieder vrij maar is een algemeen gebruik

ik zou zeggen informeer hier eens naar bij uw woningbouwvereniging maar vaak word dit soort dingen geregeld voor er met de werkzaamheden word begonnen

waar je wel op moet letten is dat in geval van opknapbeurten toch ook even de huurprijs opgeknapt word is het niet dit jaar dan wel het volgend.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2005 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dikkiesie. Mijn woning is ook opgeknapt door de woningstigting. Dat was binnen en duurde 2 dagen en daar kreegen wij toen een compensatie voor van 250 euri. Dat was voor de romel en eventueele schade. Groeten niertje.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2007 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat de opknapbeurt aan de buitenkant gebeurt, neem ik aan dat het om Groot Onderhoud gaat en niet om Renovatie. Dat is een groot verschil. Groot Onderhoud moet door huurders worden geaccepteerd, Renovatie niet voordat 70% accoord is daarmee.

De meeste woningbouwverenigingen hebben bij Renovatie een onkostenvergoeding omdat u ook in de verbouwingsrotzooi zit. Dit kan een vergoeding per week of maand zijn, maar ook een vast bedrag voor de gehele Renovatie. U kunt de regeling opvragen bij de afdeling huurzaken bij uw corporatie.

Indien uw corporatie (nog) geen vergoedingsregeling wordt het hoog tijd dat ze er een maken. De georganiseerde huurders bij uw corporatie (Huurdersraad) kunnen de corporatie vragen zo'n regeling te maken. Er zijn honderden (!) corporaties die zó'n regeling hebben dus die is snel gemaakt.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mmmm gekke boel.

Lekker he iemand stelt een vraag en krijgt dan een antwoord waar de honden geen brood van lusten.

Volgens het huurcontract heb je recht let wel ,het recht op woongenot !
als je een keer luidruchtig bent dan breekt de woningbouw bekant zijn nek over je drempel heen om je daar meerdere malen op te wijzen,en desnoods je uit te zetten als je  dat recht schendt  van je mede buren.

Als deze dus inplaats van 8 weken al 4 weken langer bezig is met renoveren dan vind ik de vraag nog niet eens zo gek .

Sterker nog ik had de woningbouw een aangetekende brief verstuurt dat ze binnen een x termijn klaar konden zijn met de renovatie.

Zo niet dan kunnen er 3 dingen gebeuren.

A) Tijdelijke huurverlaging

b) Compensatie van het woongenot dat verstoort word.

c)Rechtsbijstand verzekering inschakelen.

Moet er niet aan denken dat mijn kind van 12 maanden al 14 weken niet kan slapen van de pokke herrie omdat men een calculatie foutje heeft gemaakt.

Kom ff he wel realistisch blijven, als het bij de directeur van de woningbouw vereniging gebeurt loopt ie ook te miaauwen.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heet nu mosterd na de reeds lange tijd vergane maaltijd. Ik mag aannemen dat de gehele verbouwing na 2 jaar en 3 maanden inmiddels wel voorbij is........

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

euwhh niet opgemerkt dat dit topic er al zolang stond :P

naja heeft het topic toch weer even levenslicht gezien :)

ve
door verwijderd - Oct 23, 2007 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan in mijn ogen geen enkel kwaad om dit topic nog eens in het daglicht te stellen.

men kan hier van leren.

t