bv
door bvr64 Apr 7, 2010 om 17:03
Huishouden & energie

Wormen in de douche

Vorig jaar heb ik hier een draadje geopend mbt wormpjes in de douche. Vorig jaar november dacht ik dat ik de bron gevonden had, een tegel vlak bij het afvoerputje waaronder ruimte zat waar ze zich in konden verschuilen. Ik heb hier toen glorix in gespoten. Sinds die tijd zijn we ze niet meer tegengekomen, tot afgelopen week. Na het douchen kwamen er toch weer een aantal te voorschijn. Weer glorix gebruik, maar dit help niet afdoende, of ze verschuilen zich nog ergens anders. De hamvraag die mij nu bezich houd is wat zijn dit voor beestjes? Foto's zijn te vinden op marktplaats op de volgende link
http://contacten.marktplaats.nl/advies-en-oproepen/336893090-wie-weet-wat-dit-voor-wormpjes-zijn.html? Gr Bert

59268 8 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Apr 7, 2010 om 18:01
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik kan geen foto's vinden sorry

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2010 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@soepkiep,

Even de gegeven link kopiëren en dan in de adresbalk plakken.
Ze staan er echt wel!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2010 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Om het nog makkelijker te maken: klik hier

Met vr.gr.

knoop4x9
door knoop4x9 - Apr 7, 2010 om 19:19
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bvr,zou je kunnen omschrijfen hoe je woonsituatie is?
Dit kan eigenlijk alleen maar gebeuren in benedenwoningen zonder kruipruimte met houten vloeren, daarnaast kan zo,n houten vloer verrot zijn door lekkache wat je al aangaf door holle ruimtes onder de vloertegels, dus tijd voor renovatie, de vloer er uit rossen met een kangohamer en kijken wat je daaronder tegenkomt,let ook op het douchputje en de afvoer hiervan kan ook lek zijn.

Sukses ermee Nico

magicscanman
door magicscanman - Apr 7, 2010 om 19:36
261 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe groot zijn ze ??

het komt regel matig voor dat volwassenen kinderen of de hond last hebben van aarswormen.

De wormen op de foto ziener uit als regenwormen ,wel handig als je van vissen houd,

mvg

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 7, 2010 om 19:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt wel een gewone regenworm?

bv
door bvr64 - Apr 7, 2010 om 19:37
6 Antwoorden / 5 Vragen

Even wat aanvullende informatie, vorige zomer heb ik ze voor het eerst gezien, ze zijn waarschijnlijk de douche binnengekomen onder het emmertje van het kippenwater, ik heb hier onder een keer wat van deze wormpjes gezien (misschien maar 1 milimeter lang) en deze weggespoeld. Een aantal maanden later kroop er af en toe een groter exemplaar in de douche. Dit tot november hierna heb ik niets meer gezien tot afgelopen week. Als reaktie op mijn bericht vorig jaar kreeg schreef iemand dat het de larven van de aalput mot konden zijn. Ik heb ook een paar van deze motten in huis gezien. Maar als ik op google zoek lees ik dat deze larven nog geen cm groot zijn. Mijn wormen zijn zeker 5 cm lang. Ik denk niet dat het regenwormen zijn. Als een worm op een papiertje ligt dan steekt hij zijn kop in de lucht en kijkt ahw om zich heen, dit "gedrag" heb ik bij gewonen wormen nog nooit gezien. Ik vermoed dat ze achter de tegels huizen en door hele kleine gaatjes in het voegwerk naar holle ruimtes achter de tegel kruipen. Bert

erik008
door erik008 - Apr 7, 2010 om 19:37
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kan het op de foto de grote niet inschatten.
Lijkt wel een regenworm.
Als het een kleinere worm is, zou het ook een larve van een motten-soort kunnen zijn.

Ik ga hier met ongedierte problemen meestal even langs bij de welkoop.
Wormpje even meenemen.