Sanderetc
door Sanderetc May 24, 2023 om 15:58
Huishouden & energie

Zijn er meer vragen die binnen komen over de jaarnota van essent die niet klopt

Beste,

Ik kreeg eerst een kopie van mijn jaarnota binnen die volledig niet klopte. Daarover een e-mail geschreven naar Eneco maar geen bericht terug. Wel ontving ik de volgende dag een echte jaarnota zoals ik gewend ben maar dan vol met fouten. Komen hier meer klachten over binnen?

Ik heb de servicedesk gesproeken en de dame in kwestie heeft het doorgezet naar de back office met een antwoord tijd van 35 dagen. Toen ik had opgehangen bleek ik nog twee fouten te zien in de jaarnota. Ben benieuwd, lijkt mij dat ik niet de enige ben en dat er veel fouten zitten in het template welk ze waarschijnlijk hiervoor geautomatiseerd gebruiken.

6754 8 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - May 24, 2023 om 16:00
422 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het nou, Essent of Eneco?

tenormin
door tenormin - May 24, 2023 om 16:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn jaarnota bij Eneco klopt, hoe het bij Essent gaat, geen idee.

me
door mein33 - May 24, 2023 om 16:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niet mooi al ik u mag geloven, echter u laat u voor het gemak maar even onvermeld over welke en hoeveel fouten het in uw eindafrekening zou kunnen gaan.
Maak ons eens bitwijs in de klachtenreeks welke u in de eindafrekening van Essent/Eneco ** heeft gevonden.

**doorhalen wat niet van toepassing is. ;-))

jewee
door jewee - May 26, 2023 om 14:09
61 Antwoorden / Vragen

Is het nu Eneco of Essent....

wi
door wim koelewijn - May 26, 2023 om 17:33
68 Antwoorden / Vragen

Bestaan er energienota's die kloppen..? Niemand kan er volgens mij een touw aan vastknopen..

rj
door rjw May 27, 2023 om 10:27
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin. Gewoon van boven naar beneden lezen. Het verbruik staat er in (dat kan je simpel controleren, de meter staat immers in je eigen huis), en de tarieven staan gespecificeerd.

Het probleem is dat mensen zich niet meer willen verdiepen in iets en dan lijken dingen vanzelf moeilijk als je geen benul hebt waar je mee bezig bent.

Maar omdat je zelf niet snapt direct maar zeggen dat het niet klopt is natuurlijk onzin.

Ca
door Catweazel - May 27, 2023 om 00:59
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik heb klachten over mijn jaarrekening in dit geval bij Essent. Ik krijg elk jaar vermindering energiebelasting maar dit jaar plotseling niet meer. Volgens Essent had ik 0 KWh verbruik. Ik moest opgeven net als vorige jaren wat mijn verbruik is. Essent heeft de stand van vorig jaar gepakt en dat was daardoor ) KWh verbruik. 2022 was dat bijv. 40000 KWh en dit jaar hebben ze weer die 40000 KWh gebruikt in hun berekening en dit terwijl ik de juiste stand had doorgegeven en ik daarvan een bevestigingsmail van hun heb ontvangen met de stand die ik had doorgegeven. Foto en bevestingingsmail naar Essent gestuurd maar ze snappen het zelf niet. Daar ik zonnepanelen heb die jaarlijks meer opbrengen als dat ik verbruik moest ik daardoor 0 KWh noteren. Nu hebben ze dus geen vermindering energiebelasting toegepast, scheelt 600 euro, en ik heb nog nooit zo weinig gas verbruikt en ik moest dus bijbetalen. Ook wat ik meer heb geleverd aan Essent is niet gecompenseerd. Ik heb nog een oude meter. Essent gaat,en over en weer,  naar veel contactnu uitzoeken wat er fout is gegaan. Nu ben ik al bijna 2 maanden aan het wachten op de juiste berekening. Ook heeft Essent elk jaar te weinig vermindering energie belasting aan mij terug gegeven.

lo
door lovewinnie May 27, 2023 om 08:39
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit klopt gewoon. Je hebt alleen recht op korting energiebelasting als je energie gebruikt. Is dat 0kwh vanwegen zonnepanelen heb je er geen recht op. Dat is bepaald door de overheid. Wordt er geen stroom afgenomen dan krijg je deze korting niet.

Met een oude meter wordt deze automatisch terug gedraaid waardoor je vaak zelfs in de min staat met wat geluk. Dat hoort wel gecompenseerd te worden .

Dit is het nadeel van zonnepanelen helaas

rj
door rjw May 27, 2023 om 10:29
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Geen korting krijgen op iets wat je gebruikt is een nadeel???? Dus als ik straks bij AH geen producten uit de bonus koop is de misgelopen korting een nadeel? Of gewoon een besparing om ik sowieso niets hebt uitgegeven aan die producten?