Zitkussens in geleverde feautuils te groot
Op 14 september bestelde ik bij de firma FREDERIK interieurs in Goes twee fauteuils, de levertijd bedroeg 8 a 10 weken. Na diverse malen gebeld te hebben en 15 weken wachten werden de fauteuils geleverd. Bij het in gebruik nemen van de fauteuils bleken de zitkussens te groot, wat bij het zitten diverse plooien opleverde.De afmetingen tussen de stoelleuningen is 54cm, de buitenmaat van de kussens is 57cm. Vandaag belde ik omtrent de klacht. De leverancier is niet genegen er wat aan te doen. Wilde zelf ook niet komen kijken. Sterker nog, hij stelde dat ik dan maar duurdere stoelen had moeten bestellen. Ik verweet hem dat er bij hem dus 2 soorten meubelen verkocht worden: Dure en rommel. Hij nam afscheid met enige dreigementen en de woorden : "Stik de moord" en hing op.
WAT MOET IK HIERMEE?
WAT MOET IK HIERMEE? Alereerst NIET zijn laatste woorden opvolgen. Daarna alles op schrift zetten wat betreft de verkeerde levering, dan maakt U een brief op van hetgeen er verkeerd is geweest bij de aflevering en verstuur deze aangetekend met ontvangstbevestiging naar deze leverancier.Treed hem in Uw schrijven niet met dezelfde nare woorden tegemoet. Houdt de EER aan Uzelf.
Quote :"Ik verweet hem dat er bij hem dus 2 soorten meubelen verkocht worden: Dure en rommel."
Bij zo'n belediging kan ik mij deze reaktie wel voorstellen. Het gevolg is nu dat een "normale" oplossing niet meer mogelijk is. Door onderstreept de naam van de winkel aan te geven hoeft u van de winkelier niets meer te verwachten. Het was beter geweest om zoals jonjo aangaf de klacht schriftelijk te melden. De winkelier kan er dan nog eens rustig over nadenken.
Hoe goedkoop waren deze fauteuils overigens ?
G. Hofstee,
Als de kussens te groot blijken te zijn en anders dan bij de koop getoond, hebt u recht op op goed passende kussens. Dit heeft totaal niets met de prijs te maken. Ook bij goedkopere meubelen moet alles passen.
Het lijkt mij het beste dat u, ondanks alles, toch naar die winkel terug gaat en met de winkelier, in alle rust, probeert te overleggen, waarbij u in uw achterhoofd moet houden, dat u recht hebt op goed passende kussens.... en dit heeft totaal niets met de prijs te maken: ook goedkopere stoelen moeten goed passende kussens hebben.
Het BurgerlijkWetboek stelt o.a. het volgende:
Boek 7, art. 21, lid 1:
"Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen: a. aflevering van het ontbrekende; b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen; c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen...."
Art. 22, lid 1:
"Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om: a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt; b. de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene"]
Als deze winkel lid is van de Centrale Branchevereniging Wonen, kunt u daar eventueel een klacht indienen: C B W
Succes, Hutch
Dat kussens iets groter worden gemaakt is op zich niet vreemd, dat is afhankelijk van het model. Of de plooien die daarbij ontstaan een klacht waardig zijn is ook afhankelijk van het model.
Een beoordelingsbezoek zou dus op zijn plaats zijn (er van uitgaande dat het showmodel er wel strak uitzag !)
"De leverancier is niet genegen er wat aan te doen. Wilde zelf ook niet komen kijken. Sterker nog, hij stelde dat ik dan maar duurdere stoelen had moeten bestellen."
Van dit soort opmerkingen zou ik ook niet gediend zijn en die laatste opmerking slaat totaal nergens op en geeft alleen maar aan wat voor een soort winkel(ier) dit is. Echter, zoals reeds verwoordt, houdt de eer aan u zelf en laat u niet verleiden tot scheldpartijen e.d.
Hutch
Frederik Interieurs is niet aangesloten bij het CBW. Via de Geschillencommissie valt dus helaas al niets op te lossen. Het zal allemaal dus op eigen houtje opgelost moeten worden, moet ik helaas tot mijn spijt erkennen. Inderdaad kun je het beste even afstand nemen en de zaak tot rust laten komen, voordat verdere actie ondernomen wordt, want met de discussie "moet je maar duurder kopen", "je hebt dus duur en rommel", "stik de moord" scoren geen van beide partijen punten.
Brynnar
Gezien de uitlatingen van de leverancier kan dit naar ik aanneem niet meer naar tevredenheid opgelost worden. Ik denk dat u het beste een aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging kunt zenden waarin u hem in gebreke stelt en hem daarin een termijn stelt dat dit naar uw tevredenheid opgelost moet zijn. Voorts kunt u nog de wetsartikelen omtrent garantiebepalingen toevoegen wat hier al is genoemd. Mocht u een rechtsbijstand verzekering hebben dan kunt u deze inschakelen.
De opmerking van de leverancier is bepaald niet netjes,maar wat is nou 3 centimeter? Een verschil van 0,502%.Waar praten we eigenlijk over?Zijn de duurdere stoelen wel 3 cm. breder?Zelf heb ik vorig jaar een dure Leolux-bank gekocht bij een gerenomeerd bedrijf maar ook de kussens plooien enigszins als ik er op ga zitten.Opstaan,gladstrijken en klaar is Kees.Ik ben best wel een positief-kritisch ingestelde consument,maar dit vind ik een beetje,sorry voor de woordkeuze, "miereneukerij". Wilt u er een principe-kwestie van maken, schakel dan de belbus is.Ik wens u een prettige "zitting".
groeten,
hepalepe
ik zou lekker vreselijke recalme voor deze man maken schrijf ewen stukje naar de stadskrant en laat vooraal veel van je horen in de plaats waar u woont en is deze winkel bij een branche organistatie aan gesloten vraag aan hun raad veel sterkte, of misschien de volgende keer beter uitzoeken welke winkel u bezoekt
Bejapi, naar mijn mening doet het er niet toe of deze kussen nu wel of niet 3 cm uitsteken. De leverancier moet er voor zorgen dat die kussens goed passend zijn en doet hij dat niet, dan blijft hij in gebreke. Of deze stoelen nu wel of niet goedkoop waren doet aan deze zaak niets af. Ik vind je reaktie met dan moet je de Belbus inschakelen en ik wens je een prettige zitting, sarcastisch.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer