be
door benolieto Mar 30, 2007 om 19:22
Huishouden & energie

Zwevend toilet ?

Hallo, Ikben bezig om met mijn tijd mee te gaan en oude toilet te vervangen door een zwevend exemplaar. Alleen ik heb een groot prob;eem , de oude afvoer moet nl. verlegd worden, naar achteren dus zo'n 30 cm. Maar hoe krijg ik de oude pvc afvoerbuis uit elkaar, zodat er een nieuw langer stuk pvc in kan zonder dat ik iets stuk maak aan de oude afvoer, die uiteraard in tact moet blijven.

De buis was gelijmd met iets hards, n.m.m. geen pvc lijn, maar een soort witte cementlijm.

Wie kan me helpen?

2537 10 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 30, 2007 om 19:43
2308 Antwoorden / 28 Vragen

betekent het ook de vloer open breken?. een oude pijp kunt u afzagen en met een verloop stuk aan elkaar zetten.

be
door benolieto - Mar 30, 2007 om 23:06
20 Antwoorden / 36 Vragen

bedankt voor uw reactie; de vloer is al open en ihet stuk wat vrijgekomen is bestaat aluit zo'n 4 verloopstukken; daarom zou ik graag een verloop stuk los willen krijgen/maken.

Gr. B.

be
door benolieto - Mar 30, 2007 om 23:14
20 Antwoorden / 36 Vragen

is het pvc?

grindweg
door grindweg - Mar 31, 2007 om 07:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als het pvc is dan kunt u het alleen afzgen en op nieuw verlengen en verleggen als de rest goed ligt is dat echt geen probleem . zo hebben wij 8 jaar geleden ook bij een vriend gehandeld en alles werkt nog perfect

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 31, 2007 om 19:38
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Normaal gesproken wordt de afvoer onder de vloer in de kruipruimte weer aangeheeld om de verlegging goed te kunnen uitvoeren. Om een beter antwoord te kunnen geven is meer informatie nodig. Constructie vloer en is er een kruipruimte of zit de buis ingestort in de betonvloer?

be
door benolieto - Mar 31, 2007 om 19:40
20 Antwoorden / 36 Vragen

Helaas is er geen kruipruimte; de buis zit ingestort in de betonvloer.

Ik heb hem inmiddels zo'n 50 cm  vrij gehakt uit het beton en helaas is de buis al voorzien van vele overlopen/hulpstukken en moffen.

be
door benolieto - Mar 31, 2007 om 19:41
20 Antwoorden / 36 Vragen

het is inderdaad pvc materiaal, waaruit de buis is opgetrokken.

Maar waarschijnlijk is er geen pvc lim gebruikt maar een ander soortig materiaal.

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 1, 2007 om 00:42
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Losmaken van bestaande verbinding is niet nodig. Buis doorzagen en met verloopmoffen weer monteren. Zonodig door een loodgieter laten doen om zeker te zijn van correcte uitvoering montage danwel online een van de klus sites raadplegen bij doe het zelf winkels, waar instructies vaak te downloaden zijn.

door 12345boem - Apr 2, 2007 om 19:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het uit elkaar halen van de pijp is bij een vloer uit die beton bestaat niet nodig. Er is in de handel een hulpstuk verkrijgbaar , die aan de twee uiteinden rond en in het middengedeelte een plat is Soms is de pijp uitschuifbaar . Het platte gedeelte is ongeveer 4 cm dik en kan dus in de afwerkvloer worden weggewerkt.
Het ene gedeelte kan rechtstreeks in de oude pijp. In het andere ronde gedeelte kan de zwarte afvoerpijp van het toilet worden bevestigd.
Dit hulpstuk is o.a bij Warmte Service verkrijgbaar.

zu
door zula - May 2, 2007 om 17:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

realiseer je dat hoe meer verloopstukken cq bochten of ander kunst en vliegwerk de riolering eerder verstopt raakt! Zelf heb ik om die reden een moderne diabolo wc-pot gekozen. Te koop bij praxis. Mooi strak staat het en veel complimenten!