barendsen
door barendsen Jul 12, 2012 om 16:24
Computers & telefonie

Anoniem mailen

Soms wil ik een mail naar instanties of bedrijven sturen maar wil niet dat ik met naam en emailadres bekend wordt. Kan dit en zo ja hoe moet ik dit dan aanpakken??

21426 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een (nieuw) hotmail- of gmail account aanmaken .......

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad gewoon bij hotmail een nieuw emailadres maken dat je alleen voor die doeleinden gebruikt.
Is héél handig.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank voor de reacties. had ik natuurlijk zelf moeten bedenken maar ja.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedenk wel dat bij hotmail (pop3 bij gmail ook) je ip adres zichtbaar is, dus eenvoudig te achterhalen wie er achter zit, helemaal als je al vaker, gewoon, contact met deze bedrijven hebt gehad. Veel bedrijven monitoren echt alles.

Hebben ze een invulformulier op de site staan (of ga daarmee naar hotmail toe), maak dan gebruik van Tor, klinkt heel ingewikkeld maar dat is het niet. Het wordt dan vrij lastig te achterhalen wie de afzender is.

Houdt het wel netjes, blijf binnen de wet, en bedenk altijd dat je op het internet nooit helemaal anoniem bent.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan een tijdelijk e-mail account nemen en daarmee zo'n e-mail versturen.

Hier nog een link.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

barendsen schreef op donderdag 12 jul 2012, 16:24: Soms wil ik een mail naar instanties of bedrijven sturen maar wil niet dat ik met naam en emailadres bekend wordt. Kan dit en zo ja hoe moet ik dit dan aanpakken??
Met excuus maar waarom als je een mail stuurt naar iemand geen reactie terug?. Schiet mij maar lek want als ik een mail de deur uit doe verwacht ik wel een reactie.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op vrijdag 13 jul 2012, 19:18:
barendsen schreef op donderdag 12 jul 2012, 16:24: Soms wil ik een mail naar instanties of bedrijven sturen maar wil niet dat ik met naam en emailadres bekend wordt. Kan dit en zo ja hoe moet ik dit dan aanpakken??
Met excuus maar waarom als je een mail stuurt naar iemand geen reactie terug?. Schiet mij maar lek want als ik een mail de deur uit doe verwacht ik wel een reactie.

Wie zegt dat vraagsteller geen reactie terug wil ?
Maar misschien eerst even zonder gelijk je eigen naam en prive emailaccout vrij te geven.........
Al was het maar om te voorkomen dat je prive mail opgeslagen wordt door bv een bedrijf en later gebruikt wordt om je met reclamezooi te belagen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op vrijdag 13 jul 2012, 19:18:
barendsen schreef op donderdag 12 jul 2012, 16:24: Soms wil ik een mail naar instanties of bedrijven sturen maar wil niet dat ik met naam en emailadres bekend wordt. Kan dit en zo ja hoe moet ik dit dan aanpakken??
Met excuus maar waarom als je een mail stuurt naar iemand geen reactie terug?. Schiet mij maar lek want als ik een mail de deur uit doe verwacht ik wel een reactie.

Met een tijdelijk account krijg je wel een reactie terug, via je tijdelijke account, maar je normale account wordt niet bekend en dus blijft dat anoniem voor spammers e.d.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, via gmail en hotmail (waarvan dat laatste idd zeker traceerbaar) kun je gewoon een reactie terugontvangen.
Zo'n account kun je ten allen tijden gewoon ook weer sluiten.
Handig voor bijvoorbeeld het aanbieden van goederen op Marktplaats of zo.
Hoop alleen niet dat je dit wilt om iemand een hak te zetten aangezien je niet getraceerd wilt worden maar wellicht denk ik te negatief. Zou anders ook niet weten waarom je zo geheim wilt (proberen te) blijven.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

kun je ook gewoon gebruik maken van hotmail en gmail, maar dan inloggen via de web interface, dan gaat je mail weg met het IP van die server, en niet van je eigen ISP, daarbij hebben 99% van alle consumenten een dynamisch IP, waardoor een IP in contact info databases gewoon weg nutteloos is. Vooral kleinere ISP's gebruiken ook wel eens NAT voor een wijk, waardoor er misschien wel 5-6 aansluitingen via één IPv4 adres gaan.

@TS snap dat u van het bovenstaande niet veel snapt, maar het komt er op neer dat u gewoon een hotmail/gmail adres kan aanmaken en dan kan inloggen via gmail.com of hotmail.com ( live.nl kan ook natuurlijk ). Dan mailt u anoniem genoeg om niet dood gegooid te worden met reclame ;)

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik de openingspost leed wil TS gewoon flink gal spugen naar instanties of bedrijven en maar hopen dat ze er niet achter komen wie dat gal spuugt.
Indien dat gal heel erg zuur is is toch nog opvallend veel te achterhalen voor wie dat per sé wil.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

thaorchid schreef op vrijdag 13 jul 2012, 21:48: Zoals ik de openingspost leed wil TS gewoon flink gal spugen naar instanties of bedrijven en maar hopen dat ze er niet achter komen wie dat gal spuugt.
Indien dat gal heel erg zuur is is toch nog opvallend veel te achterhalen voor wie dat per sé wil.

Wat een onzin reactie, lees nergens dat het gaat over gal spuwen, wellicht heeft vraagsteller wel gewoon een vraag.

Er worden van hier uit ook wel eens bedrijven gemaild voor een ander met de vraag om een reactie op een topic/klacht hier, dat ga je dan ook niet met je privenaam-mail doen terwijl je hier onder een (anoniem) profiel zit..........

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat woord "onzin" staat in jouw vocabulaire wel echt op pagina 1 nietwaar?
Ik respecteer jouw kennis, zeker weten maar dat hakken op de mening van een ander is wel jouw hobby. meneer Stacey...
Waarom zou iemand zonder bijbedoelingen totaal anoniem een mail willen sturen naar een bedrijf of instantie? Beats me.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

thaorchid schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:10: Dat woord "onzin" staat in jouw vocabulaire wel echt op pagina 1 nietwaar?
Ik respecteer jouw kennis, zeker weten maar dat hakken op de mening van een ander is wel jouw hobby. meneer Stacey...
Waarom zou iemand zonder bijbedoelingen totaal anoniem een mail willen sturen naar een bedrijf of instantie? Beats me.

Dat hakken doe jij door te Beweren dat vraagsteller z`n gal zou willen spuwen.
Geen idee waar jij dat denkt te lezen maar dat lees ik helemaal nergens.
Dus ja, complete onzin om zelf negatieve onzin erbij te gaan verzinnen
en nee geen enkele moeite mee dat dan ook zo te benoemen.

And beats you....... lezen is moeilijk zeker ?!
Ik geef net al 1 reden, zo zijn er zat, ik mail ook wel eens bedrijven of instanties op verzoek van een ander die dat om wat voor reden dan ook niet kan en dan ga ik als ik een ander help mijn prive gegevens daar niet voor vrijgeven want het is niet mijn vraag en ik hoef er verder geen spam of gedoe voor tereug.............
zo simpel is het.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

thaorchid schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:10: Dat woord "onzin" staat in jouw vocabulaire wel echt op pagina 1 nietwaar?
Ik respecteer jouw kennis, zeker weten maar dat hakken op de mening van een ander is wel jouw hobby. meneer Stacey...
Waarom zou iemand zonder bijbedoelingen totaal anoniem een mail willen sturen naar een bedrijf of instantie? Beats me.

Het kan een ( heel misschien terechte ) angst zijn voor bedrijven die alles van je willen weten. Zeker als je in de toekomst nog wel zaken wilt doen met het bedrijf, of als je er belangen in hebt, zoals een werknemer of een klant welke "afhankelijk" is van het bedrijf. Wat de rede ook moge zijn het zal wel een goede zijn. En als het alleen maar om te trollen is naar dat bedrijf dan hebben ze daar een simpele oplossing voor > spam en delete. Het zal het bedrijf in kwestie geen schade toebrengen, misschien dat ze er zelfs op vooruit gaan ;)

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het allemaal zo simpel was... en als jij een ander helpt is dat alleen maar toe te juichen, absoluut en dat siert je, maar iemand helpen door diegene zo anoniem mogelijk te houden is geen echt helpen imho want als het een precaire zaak betreft weet de geadresseerde toch wel waar het om gaat. En als een betrokkene het in eerste instantie anoniem via-via speelt is dat niet altijd bepaald een visitekaartje laat staan een opening voor een correcte oplossing van hetgeen er speelt.
Ik kan je vertellen vanuit mijn (inmiddels voormalige) professionele achtergrond dat helpen niet altijd "helpen" is, hoe gewaardeerd ook.
Waardeer ik jou in deze? Zeker! Maar leg niet het hoofd op het blok voor anderen.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

thaorchid schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:31:
Als het allemaal zo simpel was... Ik kan je vertellen vanuit mijn (inmiddels voormalige) professionele achtergrond dat helpen niet altijd "helpen" is, hoe gewaardeerd ook.
Waardeer ik jou in deze? Zeker! Maar leg niet het hoofd op het blok voor anderen.

Je verzint er wel van alles bij zeg.
Erg achterdochtig en negatief ben je ook.
Ik weet wel prima met achtergrond in de zorg-en commerciële sector wat ik doe hoor, maar bedankt voor de waarschuwing.
Als ik mail voor iemand zonder pc of iemand die analfabeet is via mijn mail dan zijn mail/gegevens `anoniem` maar niet gezegd dat er geen gegevens van de eigenlijke vraagsteller in zouden staan........
Zo simpel kan het zijn.

Maar waar het om gaat is dat jij niet hoeft in te vullen dat vraagsteller z`n gal wil spugen,
wat nergens uit op te maken is en dat is bovendien ook niet jou zaak.
Bedrijf kiept zo`n mail overigens gewoon weg en als echt ernstig/bedreigend zou zijn is anoniem ook niet altijd echt anoniem........
Dus vul bedoelingen/redenen van een ander niet zomaar zelf in, zeker niet als het zo negatief is,
als iemand gewoon een vraag stelt.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

thaorchid schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:31: Als het allemaal zo simpel was... en als jij een ander helpt is dat alleen maar toe te juichen, absoluut en dat siert je, maar iemand helpen door diegene zo anoniem mogelijk te houden is geen echt helpen imho want als het een precaire zaak betreft weet de geadresseerde toch wel waar het om gaat. En als een betrokkene het in eerste instantie anoniem via-via speelt is dat niet altijd bepaald een visitekaartje laat staan een opening voor een correcte oplossing van hetgeen er speelt.
Ik kan je vertellen vanuit mijn (inmiddels voormalige) professionele achtergrond dat helpen niet altijd "helpen" is, hoe gewaardeerd ook.
Waardeer ik jou in deze? Zeker! Maar leg niet het hoofd op het blok voor anderen.

Tjongejonge wat een aannames, het gaat jou helemaal niets aan waar TS het emailadres voor gebruikt, al spant hijz/zij de hele regering plat. Maar dat doet TS niet het gaat namelijk om:

Soms wil ik een mail naar instanties of bedrijven sturen maar wil niet dat ik met naam en emailadres bekend wordt.

Dus ik weet niet waar je alle wijsheden vandaan haalt, ik kan ze er niet uithalen...

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

HIDEIP instaleren. kost een beetje maar doet een berg.
als ze willen vinden ze je toch wel.
ip. macadress etc.
wil je echt anonym mailen maak je een mail adres aan en ga je daarme naar een internet cafe of zo.(als die nog bestaan)
gebruik een pc van iemand anders. (in verband met je mac adress.)
stuur gewoon een brief. anonym genoeg.
zodra je antwoord wilt moeten ze wat terug sturen en op het moment dat je de mail opent enleest hebben ze je al gevonden.. mail tracers.... anonym is niet meer mogelijk... niet als je antwoord wilt!

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

fammass schreef op zaterdag 14 jul 2012, 14:49: HIDEIP instaleren. kost een beetje maar doet een berg.
als ze willen vinden ze je toch wel.
ip. macadress etc.

Inderdaad, als het om ernstige zaken gaat ben je ten allen tijde terug te traceren.

Voor het tegengaan van spam e.d. is een tijdelijk e-mail adres wel geschikt.

Je kunt bij de meeste providers ook een alias aanmaken en dat gebruiken.
Het is in het algemeen aan te raden om nooit je hoofdaccount te gebruiken, omdat je die vaak niet meer kunt veranderen. Neem een alias als vast adres en gebruik daarnaast andere aliassen voor speciale doeleinden op het web.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2014 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf maak gebruik van Mysafemailer.nl. Via mysafemailer.nl, mysafemailer.be en mysafemailer.com kun je ook gratis aan anoniem e-mail adres aanmaken. Je hoeft je daar kennelijk ook niet te registeren. Wel handig dat je deze ook in verschillende landextensies kunt krijgen.

Via die manier hoef je niet zomaar je privé e-mail adres zomaar ergens in te geven als daar om gevraagd wordt, tegenwoordig vragen ze overal je e-mail adres voor en wordt je vervolgens ongevraagd bestookt met allemaal ongevraagde mailberichten, dat kan dus anders.