ma
door mannfred Apr 20, 2004 om 17:48
Vakantie & reizen

2dehands caravan

Ik ben overal aan het rondneuzen voor een goedkope 2dehands caravan voor een heel gezin (man,vrouw en twee jonge kinderen) maar ik heb weinig tot geen verstand van caravans.Dus ik vraag een beetje hulp,en tips waar ik op moet letten of waar ik moet zijn.

1496 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 20, 2004 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede start is de volgende link http://kampeer.pagina.nl/
Dit is een startpagina die geheel is gericht op kamperen, waaronder veel aandacht voor caravans en ook 2e hands caravans. Pluis hier even wat rond! Succes

ve
door verwijderd - Apr 21, 2004 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even nog tip erbij.

Ga naar een berijf die aangesloten is bij de Bovag dit ivm garantie en kijk goed rond de prijzen van de merken die erzijn kunnen per aanbieder schelen voor zelfde soort .Kijk ook wat je precies ermee wilt,niet dat je ereen koopt met toeters en bellen waar je dan geen gebruik van maakt.

suc6 ermee

ve
door verwijderd - May 6, 2004 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let bij de koop op dat je garantie zwart wit krijgt en kijk in de kast, waar de kachel uitgang naar het dak, of daar geen vochtige plekken zitten, voelt dik aan. Kijk ook bij de ingang waar je de caravan binnen stapt of de vloer niet door zakt. En laat de caravan Bovag keuren, dan heb je in elk geval een safe gevoel!

Succes.

ve
door verwijderd - May 15, 2004 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

mannfred, je moet in elk geval even langs vervat in Rotterdam, want daar geloof je je ogen niet, zo veel als dat er daar staan!!!! die heeft er zoveel, dat hij ze gewoon verkoopt. ofkijk eerst op www.vervat .nl

Johan

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze ervaring is dat het goed kopen is bij een 'bemiddelaar'.Deze bemiddelt voor klanten en je bent in de mogelijkheid om de caravans rustig te bekijken. Is er niets voor je bij,dan wil hij jouw wensen in de gaten houden. Zo zijn wij onlangs aan onze droomcaravan gekomen,natuurlijk nog wel ff een onderhoudsbeurt/keuring laten geven. Mochten er grote gebreken zijn,mag je terug komen.En de prijzen waren zeer redelijk!

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij een focwa caravanbedrijf kun je een aankoopkeuring doen de kosten bedragen rond de 45 euro en je kunt voorstellen dit met de verkopende partij te delen

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

mannfred

Wellicht tref je wat bruikbare tips aan via de onderstaande verwijzing:

TipsCaravanKopen

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemachtig....
Die mannfred waar die laatste 2 op geantwoord hebben heeft zijn vraag gesteld op dinsdag 20 apr 2004, 17:48, dus meer als 6 jaar geleden...
Wat dacht je, zou die nou nog geen caravan hebben?

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 donderdag 20 mei 2010, 20:14

Allemachtig....

Is dat al weer 6 jaar geleden? ;-)

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 20 mei 2010, 21:02: gompy2 donderdag 20 mei 2010, 20:14

Allemachtig....

Is dat al weer 6 jaar geleden? ;-)

ReadAC.

Ja OK hoor, kon het even niet laten...;)

Groeten

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat Jolanda Sap nu de weg helemaal kwijt is, onder de druk van de aanstaande partijleiderverkiezing begint ze allerlei domme dingen te roepen nu wil ze voor het bezit van een huis weer een extra belasting, Jolanda waar ben je mee bezig ?.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jolanda Sap is inderdaad de weg kwijt maar naar ik vrees de VEH ook.
Met de invoering van de euro, werden in het begin de huizenprijzen netjes omgerekend naar euro’s met de bekende omrekenfactor 1 euro= 2,20,371.
Na 2 tot 3 jaar gebeurde er echter iets opmerkelijks, de prijzen stegen zo hard dat binnen een hele korte periode de prijs die in guldens werd gevraagd nu in euro’s werd doorgerekend en met gevolg een prijsstijging van meer dan 100%.

De invoering van de euro is er debet aan geweest, samen met de verkopers en de nieuwkomers in de markt, dat de woningen overgewaardeerd werden en waar veel te veel betaald werd. Zo stond een tussenwoning te koop voor 200.000,- gulden en vervolgens een paar jaar later voor 200.000,- euro. De gemiddelde Nederlander is er met zijn inkomsten niet 100% op vooruitgegaan dat is zeker maar bij de huizenprijzen gebeurde het wel.
Het resultaat is een luchtbel die steeds verder opgeblazen is en nu langzaam leegloopt en waar een volgende crisis zich ontpopt "de vastgoedcrisis".

Dat de daling doorzet is een kwestie van tijd. Veel woningen worden al voor minder verkocht dan de vraagprijs. Maar waar er nog steeds een flinke luchtbel is die verder leegloopt tot de werkelijke waarde van het huis en waar veel mensen afwachten om een huis tegen de daadwerkelijke waarde te kopen.
De Nederlandse woningmarkt is verworden tot het grootste legale piramidespel van Europa

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Politici he? En vooral die helemaal geen voeling meer hebben met de maatschappij en met het verleden.
Ik hoef hier alleen maar om me heen te kijken.
Kijken naar de jaren 70 van de vorige eeuw maar pas 40 jaar geleden.
Huizen met een bouwwaarde van net geen 70.000 gulden werden na een jaar of 5 voor 200.000 gulden verkocht. Dat duurde niet erg lang want ene paar jaar later was de prijs weer gedaald tot 80.000 gulden. En dat allemaal met rentes die varieerden van ca. 8% tot 13%.

Toen was er geen politicus die het had over steun. Het was de kopers eigen risico. Maar als een politicus geld nodig heeft gaat hij of zij niet bij zichzelf te rade. Dan begint meteen het graaien in de portemonnee van de burger die toevallig een mazzeltje heeft.

Dat huis wat begin 70 er jaren 72.000 gulden kostte was de tegenwaarde van 10 bruto jaarsalarissen. Bovendien moest je ook nog 3 bruto jaarsalarissen aanbetalen om in aanmerking te komen voor een hypotheek.
Ik vind het raar dat je daar nooit iets over hoort maar altijd over de mazzelaars die een eigen huis hebben.

Dezelfde huizen kosten nu om en nabij de 200.000 euro. Dat is bij benadering 6 keer zoveel. Maar voor een huis koop je een huis. Dus heb je nog niets aan het geld wat erin zit. Maar de tegenwaarde in bruto jaarsalarissen is niet zoveel veranderd.

Dus Sapje, laat me met rust. Ik sta al 4 jaar op de nullijn en jullie persen me nu weer zo'n 3,5 % af. Kom wees eens flink. Begin met de salarissen van Kamerleden met 25% naar beneden bij te stellen.

De koopkracht van kamerleden is de afgelopen 30 jaar met 60% toegenomen en het mijne met 0%. En niet alleen de kamerleden. Alle hogere inkomens hebben hun koopkracht tot 60% zien stijgen Dus er is daar een wereld te winnen.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dezelfde huizen kosten nu om en nabij de 200.000 euro. Dat is bij benadering 6 keer zoveel. Maar voor een huis koop je een huis. Dus heb je nog niets aan het geld wat erin zit. Maar de tegenwaarde in bruto jaarsalarissen is niet zoveel veranderd.

Dus Sapje, laat me met rust. Ik sta al 4 jaar op de nullijn en jullie persen me nu weer zo'n 3,5 % af. Kom wees eens flink. Begin met de salarissen van Kamerleden met 25% naar beneden bij te stellen.

De koopkracht van kamerleden is de afgelopen 30 jaar met 60% toegenomen en het mijne met 0%. En niet alleen de kamerleden. Alle hogere inkomens hebben hun koopkracht tot 60% zien stijgen Dus er is daar een wereld te winnen.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het ook vreemde uitspraken. Wonen met 5 personen in twee kamer flat. flat staat al 2,5 jaar koop met vraagprijs die 8500euro onder de hypotheekprijs ligt en 1000 euro onder de aanschaf prijs van 8 jaar geleden. Kans op verkoop nihil, want eigenlijk moet de prijs nog is 9000 omlaag om te kunnen verkopen. Maar dat geld heb ik niet. Tevens dit jaar uit eigen geld even 3000 aan onderhoud moeten laten uitvoeren en elke maand nog is 160euro voor de vve voor onderhoud aan de buitenkant. Kosten die iemand met een huur woning in sociale sector allemaal niet heeft.

Ik wordt wel al nu voor 5e achtereenvolgende jaar maximaal gepakt door "bezuinigingen" doordat de mensen die elke keer die wat meer verdienen altijd maximaal moeten betalen. Mensen met lager inkomen worden altijd gecompenseerd en mogen voor bijna nop een groot huis huren, na een wachttijd maar toch.

Indien ik 27K bruto minder zou verdienen, zou ik netto MEER te besteden hebben ten gevolge van zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget. EN recht hebben op eengezinswoning. Hoezo hebben huizenbezitters en jan dubbel modaal voordelen? Zit letterlijk op armoede grens, vakantie? al 3 jaar niet geweest en komende 4 jaar kunnen we een weekendje weg zelfs wel vergeten.

Het enige voordeeltje dat ik heb is dat ik vermogen opbouw, momenteel -8000euro, maar als je al die nadelen ziet, doe mij maar zo'n sociale huurwoning! Maar die mag ik weer niet.
En dan Groenlinks en al die andere linkse partijen maar roepen dat mensen met wat hoger inkomen wel wat meer kunnen betalen, waarvan dan?

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

basbbv
Ik vind jou verhaal toch ook wat raar.
Als ik met 5 man in een 2 kamer woning woon dan wordt ik er uitgezet omdat het overbewoond is. Ik begrijp dat je woning te klein is en dat je het wil verkopen maar om nu te gaan denken dat je het veel beter zal hebben als je 27000 bruto minder zou verdienen zet je jezelf ver buiten de realiteit. Ik haal net 17000 per jaar bruto maar ik krijg geen huurtoelage en waar jij denkt dat iedereen die zal krijgen. En als je huursubsidie krijgt dan verlagen ze het jaarlijks. Jou HRA verlagen ze niet, jij betaalt niet elk jaar een hogere prijs voor een woning en wat de huurder wel doet.

En met alle respect. Als je een huis koopt weet je ook dat er bijkomende kosten zijn, als onderhoud en die bij huurwoningen niet voorkomen en waar de huurder ook geen vat op heb. Maar waar jij wel bezit opbouwt!
Als je een huis koopt moet je dat incalculeren en bedenken of jij je wel een huis kan permiteren. Dat zal misschien wel zo geweest zijn maar toen woonde je vast niet met 5 mensen in je woning omdat je met 5 mensen geen 2 kamerwoning koopt.

Niemand heb jou ook verplicht te kopen, een huurder daarintegen kan geen huis kopen en heb geen keus en betaalt als straf elk jaar meer. En in geval van een huursubsidie wordt die elk jaar ook minder en waar dit voor de HRA niet opgaat.

Ik wordt wel al nu voor 5e achtereenvolgende jaar maximaal gepakt door "bezuinigingen" doordat de mensen die elke keer die wat meer verdienen altijd maximaal moeten betalen. Mensen met lager inkomen worden altijd gecompenseerd en mogen voor bijna nop een groot huis huren, na een wachttijd maar toch.

praat geen onzin. De minima is niet meer te pakken en leeft op de grens "te weinig om van te leven, te veel om van te sterven" En een groot huis voor bijna nop krijgen? In je fantasie zeker, Je kan niet eens een ander huis krijgen zonder een medische urgentie te overleggen. Het is je misschien ontgaan maar de markt zit op slot, mensen verhuizen niet meer en waar er sinds WOII een tekort aan huizen in stand wordt gehouden om de prijzen hoog te houden.
En als je al een huis krijgt kijken ze naar je inkomen. Net zozeer dat jij ook geen groot huis kan kopen als jij de hypotheek niet kan krijgen.

Zit letterlijk op armoede grens, vakantie? al 3 jaar niet geweest en komende 4 jaar kunnen we een weekendje weg zelfs wel vergeten.

je plant duidelijk en je bent vooral niet volledig. Niemand zal ooit roepen dat er de komende 4 jaar geen uitje inzit, domweg omdat je dit niet kan plannen. Maar troost je Mijn laatste vakantie is van 12 jaar geleden en ik ga niet zielig roepen dat ik niet eens een uitje kan nemen in de komende 4 jaar want niemand plant 4 jaar vooruit OF ik moet er financieel zo'n puinhoop van hebben gemaakt dat ik dat ook zeker weet. !

Het enige voordeeltje dat ik heb is dat ik vermogen opbouw, momenteel -8000euro, maar als je al die nadelen ziet, doe mij maar zo'n sociale huurwoning! Maar die mag ik weer niet.

Ja hoor jij mag zo'n woning maar je mag er extra voor betalen en dat heb je toch echt aan de rechtse politiek te danken die de hele markt op slot hebben gegooid en die dit hebben bedacht omdat ze extra huurverhogingen dachten te vangen van 5%. Als je in een sociale woning woont betekent dat ook niet dat je automatisch toeslagen krijgt omdat je daar te veel voor kan verdienen.
Met een inkomen van net 950 euro als alleenstaande kom je er ook niet voor in aanmerking, of liever gezegd, ze geven het wel maar vragen het met rente terug bij de vaststelling!

Het feit dat jij zegt het niet te kunnen krijgen geeft ook aan dat jouw salaris boven de 43000 euro ligt en waar ik als god in frankrijk van zou kunnen leven, Dat jij daar 5 mensen van denkt te kunnen onderhouden en een huis van denkt te kunnen permiteren zijn misschien wel verkeerde keuzes en waar jouw sky geen limit had.

En dan Groenlinks en al die andere linkse partijen maar roepen dat mensen met wat hoger inkomen wel wat meer kunnen betalen, waarvan dan?

Ik ben met je eens dat ze moeten bezuinigen en dat doen ze niet, ze halen het geld bij de mensen door de lasten te verzwaren. Maar van jouw inkomen kan ik 3 jaar leven. Dat jij daar niet meer van kan rondkomen zijn eerder slechte keuzes dan dat je te weinig geld zou verdienen. De mensen die een toelage krijgen zitten op een bijstandsniveau van 50% van een minimumuitkering.
Enig enig idee hoe weinig dat is?

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@beginlink,
Als je huurt moet je wel zorgen dat je onder de grens blijft dat je subsidie kan krijgen.

Ik heb nooit sociale huurwoning mogen huren, 10+ jaar geleden was ik alleen en moesti k 3+ jaar wachten voordat genoeg geld had om een huis te kunnen kopen. Vrije sector was toen 1000+euro voor een klein krot. Ik heb dus nooit de keuze gehad om sociale huurwoning te huren.

Mensen klagen wel over huurverhogingen, maar vergeten vaak dat ze in een huis zitten van 250.000+ euro(tegenwoordig 200.000euro) voor minder dan 600 euro, Geen onderhoudskosten hebben en vaak ook nog is huursubsidie krijgen.
Met inkomen van 25K kun je minimaal 441 euro NETTO aan subsidies en toeslagen vangen als je het goed doet. Huursubsidie, zorgtoeslag, kindgebonden-budget. Maar je hebt niet de lasten van iemand met hoger inkomen(verplicht duur koophuis). Je moet met lager inkomen wel opletten dat je niet jezelf in de voet schiet door bijv. net te duur gaan huren waardoor je geen recht meer hebt op huursubsidie.

Waar ik me aan erger dat de groep 45K - 60K bruto inkomen meer dan 5 opeenvolgende jaren op rij genadeloos hard gepakt zijn, zo hard dat ze in veel gevallen geen stuiver meer te besteden hebben dan een gezin met 25K aan inkomen. Waarvoor heb je dan gestudeerd? extra hard gewerkt en/of baan met hoge verantwoordelijkheid/denkniveau? Zoals nu voor staat had ik beter afgelopen 15 jaar lekker kunnen relaxen, simpel baantje, zorgen dat ik onder juiste grenzen blijf. Geen zorgen heerlijk. Dan klopt er toch volgens mij iets niet?? Mensen die stapje meer doen zo hard afgestraft worden dat AL het geld direct afgepakt wordt en weggegeven wordt. Ik ben groot voorstander van sociale zekerheid en iedereen beetje normaal kan leven, maar het is in NL echt te ver doorgeschoten.

In dat opzicht zitten we letterlijk op Zweedse niveau waar tien jaar geleden hard op lachten, om het negatieve inkomens model dat ze daar hadden. Dit hebben we nu hier ook, doordat bij elke maatregel minima en lagere inkomens compensatie krijgen en de mensen iets daarboven keer op keer volledig moeten betalen. Gezin met 27K lager bruto inkomen, netto inkomen identiek na correctie van toeslagen en subsidies! En ja met 25K heb je niet veel netto te besteden, maar gezin met 50-55K aan inkomen hebben ook geen cent te makken! Maar de maatregelen waarbij alleen degene met wat meer inkomen geraakt worden, blijven erbij komen. Dat is waar ik me aan erger.

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

"en waar ik als god in frankrijk van zou kunnen leven"

In je eentje kun je van 50-60K prima leven, echter met een gezin loop je alle subsidies zo hard mis en mag je voor alles wel maximaal betalen dat het dan ineens vies tegenvalt. Dan moet je goed voor waken dat je niet begint met schulden maken(hypotheek even niet meegerekend)..

Denk niet dat je als rijk man kan leven in je eentje van 50-60k, als je 1 keer in de week week uit eten gaat is al je vrij te besteden geld echt alweer op, zoveel hou je niet over, maar als je goed met je geld om gaat kun je elke 3-4 maanden wel hele leuke dingen permitteren als je alleen bent met zo'n inkomen. Maar rijk man, nee dat ben je echt niet met zo'n inkomen.

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry voor nog een reactie, maar misschien dat een rekenvoorbeeld me punt duidelijker maakt:
vaste lasten zoals energie, aansprakelijkheid, kleding, enz. niet eens meegerekend bij een fictief inkomen van 55K heb je de volgende kosten bij een gezin:
zorgverzekering: 3 K
huis onderhoud+extra belastingen i.v.m. bezit woning: 3K
hypotheek na belastingaftrek: 5K
loonbelasting na aftrek: 14k
zwv bijdrage 2012: 3,4K
pensioen: 3K
55 - 31 = 24K over netto

Bij inkomen van 55K lever je dus 34 K direct weer in en dan heb ik nog niet eens alle vaste lasten en premies die je van loon meteen moet afdragen mee gerekend. Vandaar dat rond 45K tot 60K/jaar het nog steeds geen vet pot is.

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

34k=31k

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

basBB
Van 21K netto kan ik prima leven maar niet met 5 man. Laat dat duidelijk zijn. Een gezin van 3 hebben anderhalve baan nodig om de maand door te komen. Als jij een alleenverdiener bent is het evident dat jou dit niet lukt voor 5.
Echter, en dat vergeet jij, je heb hier zelf voor gekozen. Ik zou nooit 4 mensen laten inwonen als ik een tweekamerwoning zou hebben of mee laten "vreten zonder een tweede inkomen, ik weet namelijk dat ik dit red" Het is leuk als je iemand ontmoet, en ik wens je alle geluk, maar liefde maakt blind en waar je misschien iets te hard van stapel bent gelopen. Je had beter eerst je huidige huis verkocht want een nieuwe hypotheek zal niet veel hoger worden met je huidige uitgavenpatroon. Nu liet je bepaalde uitgaves met 400% stijgen. en waar je nieuwe lasten en uitgaves kreeg die je nog niet had.

25K en subsidies klinkt leuk maar is geen realiteit. Ik heb op jaarbasis net 17000 euro bruto en krijg geen huurtegemoetkoming. Hoe jij het denkt te krijgen wil ik dan graag weten want ik heb dan veel geld tegoed van de staat en waar ik mensen ken die het wel kregen en ook netjes met rente terug moesten storten en daardoor in zware financiele problemen kwamen. Net als dat bij mij jaarlijks het bedrag wordt aangepast (nu naar beneden, dankzij dit kabinet maar wel de HRA op peil houd) en waar ik het jaarlijks met de vaststelling ook met rente mag terug betalen.

In het algemeen "it sucks" Ik ben "gelukkig?" alleen maar ik zou al geen tweede inwonende kunnen onderhouden. Ook ik heb een tweekamerwoning. Maar waar ik het huur want ik kan nooit een hypotheek krijgen. Ik begon 23 jaar geleden en met een huur van 190 gulden en waar ik nu 440 euro verwoon. Kortom ik bouw geen bezit op, ik wordt gestraft. Mijn woning heb een oppervlakte van 40m2 met schuine wanden die beperkend werken en een keuken van 2m2 waar ik geen gasfornuis in kwijt kan en voornamelijk van magnetron en fastfood moet leven en wat mijn gezondheid ondermijnt.

En enig idee hoe het is een huis te huren? Een vraag neerleggen over de grootte van de keuken wat anders kan en waar een minimale verbouwing voor nodig en waar je als antwoord krijgt ....... u kunt ook de koelkast in de woonkamer neerzetten en dan kan er wel een gasfornuis in de keuken (onder een schuine triplex wand hé) Of het onderhoud van het huis binnen waar je een extra abonnement op moet afsluiten zodat ze het ook repareren!

Ik begrijp best wel dat je te weinig overhoud maar waar ik ook van mening ben dat je nooit met 5 man in een tweekamerwoning had moeten gaan zitten en waar je nu denkt dat mensen die minder verdienen het beter hebben door bijdrages. Als jij al die bijdrages ook zou hebben en 441 per maand extra zou krijgen en wat jij berekent kom jij er nog steeds niet beter uit. De bijdrages worden over je bruto loon betaald. 25K is netto pakweg 19K + 5K - HRA is ongeveer het zelfde als wat jij nu zegt over te houden en waar je wel bezit opbouwd. Als huurder gooi je elk jaar het geld weg zonder er iets van terug te zien.

ve
door verwijderd - May 21, 2012 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal geeft zuiver weer dat huidige politieke figuren geen kennis van zaken hebben. Slecht geschoold na de mammoet wet.Feit.
Op kosten gestudeerd van hardwerkende mensen die de eigen studie hebben betaald en gedaan in eigen tijd. En die gaan ze nu bestelen. Met belasting verhoging e.a.. Ik was goed verzekerd . Nu betaal ik 300 % meer VERPLICHTE premie en ben niet meer verzekerd, Mag alles zelf betalen. Die 250= die je eerder terug kreeg ,plus 220= en nu350= is 600= euro premie verhoging. T.w. meer dan 60% in vijf jaar. U zult zich afvragen, waar blijft die bezuiniging dan? Die gaat in de "zakken" van de verzekering maatschappijen. Met dank aan de VVD die daar geld uit genereeerd. Kiijk naar hoogervorst. Het gehele zorgstelsel om zeep geholpen. Als beloning een baantje van 4,5 ton. Exclusief bonus.
'Mevrouw' Sap is niet groen. Is niet links, maar is link.Veel praat, weinig wol.
Die wil ook wel die bonus. Een land besturen is iets anders dan een poppenkast beheren. Dat heeft Didi blijkbaar door. Helaas is zijn polsstok is te kort.