An
door Annuska van Rengs Dec 13, 2020 om 20:47
Vakantie & reizen

6-12 maanden wachten op ons geld ivm annulering reis/vlucht bij D-reizen

In mei zouden we met Eurowings naar Griekenland vliegen. Deze vlucht hadden we met huurauto geboekt bij een reisbureau van D-reizen. I.v.m. corona kon de reis niet doorgaan en hebben we alles laten verzetten naar september. Echter in september werd door Eurowings onze vlucht naar Griekenland plots geannuleerd. Het reisbureau liet ons weten dat we het geld terug gestort krijgen. We moesten er wel rekening mee houden dat Eurowings er bekend om stond dat dit vaak lang duurt voordat zij het geld terug storten.
Na lange tijd niets gehoord te hebben, belden we zelf maar naar Eurowings waar ons verteld werd dat alle bedragen al binnen enkele weken na de annulering terug gestort waren (o.a. naar Airtrade en de DRT-groep). Dit hebben we direct laten weten aan het reisbureau. We kregen toen de indruk dat het dan wel op korte termijn goed zou komen.
Inmiddels hebben we al meerdere malen gebeld naar het reisbureau en laten weten dat wij het er niet mee eens zijn dat wij zo ontzettend lang op ons geld moeten wachten. Vorige week kregen we zelfs te horen dat een bedrag wat al 'vrij' gegeven was, niet 15 maar 20 weken vastgehouden zou worden. Over het andere bedrag, dat via Airtrade loopt, is zelfs nog niets bekend. Het komt er op neer dat het 6-12 maanden duurt voordat we ons geld terug ontvangen.
We zijn steeds begripvol geweest voor de situatie, maar er zijn grenzen.
Onze vraag is of we hiermee akkoord moeten gaan of dat we stappen moeten ondernemen?
Met vriendelijke groet,
Mevrouw Van Rengs

2389 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 13, 2020 om 21:28
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annuska Van Rengs ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/luchtvaartmaatschappijen-en-ticketbureaus-vertragen-restitutie-na-annulering-vlucht

Topantwoord

Familie Remeeus
door Familie Remeeus - Dec 13, 2020 om 22:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte mevrouw Van Rengs,

Wij hadden ook problemen met D- Reizen.
Na advies van ACM, hadden wij rechtsbijstand ingeschakeld.
Met de hulp van onze rechtsbijstand, hadden wij binnen 2 weken geld is teruggestort.
Mijn advies is schakel meteen rechtsbijstand of juridische hulp.
Heel veel succes!

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 13, 2020 om 22:38
2084 Antwoorden / Vragen

Dit is gewoon boefjes gedrag. U moet laten zien dat u het zat bent en stappen gaat zetten want anders houdt men uw geld nog graag even binnenboord.

Topantwoord

ar
door arwi - Dec 15, 2020 om 07:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook de rechtsbijstand ingeschakeld.
De reissom (via cc)terug behalve de aanbetaling,340 euro,deze als voucher.
Daarmee gingen we mee akkoord.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Dec 15, 2020 om 08:24
3164 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft recht op uw geld, dring erop aan dat zij binnen 15 dagen uw geld terug storten en als men dit niet doet u een deurwaarder op de zaak zal zetten, doe dit schriftelijk....

Topantwoord

WendyB84
door WendyB84 - Dec 15, 2020 om 08:40
2 Antwoorden / Vragen

Uiteraard hoop ik dat u uw geld snel terug krijgt maar om te zeggen dat de reis 'plots' is geannuleerd? Midden in corona tijd is zoiets nietd echt plotseling he.

rj
door rjw - Dec 15, 2020 om 12:48
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Om te beginnen niet de luchtvaartmaatschappij op hun blauwe ogen geloven. Zij kunnen nu mooi weer spelen en de schuld bij de reisbureaus leggen terwijl ik uit ervaring weet dat de luchtvaartmaatschappijen echt niet zo vlot zijn met terugbetalen een de reisbureaus.