Aanpassing reissom na boeking
Ik heb in dec 2019 een rondreis geboekt bij Kras voor een bedrag van Euro 2571,-- Nu wordt dezelfde reis aangeboden voor Euro 2145,-- Kan ik deze korting ook opeisen?
Neen, u kunt er geen enkel recht op doen gelden (hoewel uiteraard er om vragen - niet eisen - u vrij staat). U heeft geboekt op de op het moment van boeking gemeldde voorwaarden en u kunt dit vergelijken met bijv. aanbiedingen bij uitverkoop en zoals bij reisorganisaties vaker voorkomt: vroegboekingskorting of andere korting die al of niet tijdelijk is. Wanneer is de reisdatum en waarheen? Dat laatste gelet op de maatregelen die er in verschillende bezoekwaardige landen zijn of worden genomen en voor de komende weken zullen gelden.
Ik ga in Mei 2020 naar de Azoren
Dan zijn we ongeveer twee maanden verder en gelden mogelijk alle maatregelen niet meer. Houd de berichtgeving in de gaten en onderhoud eventueel regelmatig contact met Kras.
Lever je ook een deel van je salaris in als je een jongere collega krijgt die hetzelfde werk voor een lager salaris komt doen?
Hallo Anneke Verdaasdonk ,
De reis die ik boekte is nu goedkoper geworden. Heb ik recht op mijn geld terug?
Nee, u hebt geen recht op uw geld terug. De reisaanbieder mag zelf bepalen voor welk bedrag hij de reis verkoopt. En of hij de reis later goedkoper aanbiedt. En u bepaalt zelf wanneer u de reis boekt. Boekte u een reis voor een bepaalde prijs? Dan hebt u voor die prijs een overeenkomst gesloten met de reisaanbieder. U kunt dan niet zomaar van deze overeenkomst af.
bron : consuwijzer.nl
In deze branche geldt "Fluid Pricing". Dat wil zeggen dat er variererend van per uur tot langere periode's voor hetzelfde product verschillende prijzen gelden. Vraag en aanbod heet dat.
U bent accoord gegaan met € 2571, dat het nu € 2145 is, jammer voor u, bedenk dat als die reis € 2771 was geworden u ook niet hoeft bij te betalen.
Voorop gesteld dat "het" virus geen roet in uw spreekwoordelijke eten gooit. Èn of u nog terug kunt vliegen .............
Ik heb vorige week bananen gekocht voor €1,85 per kilo, nu zijn ze in de aanbieding voor €0,99. Kan ik het verschil dan terug eisen?
Er is u een aanbod gedaan en deze hebt u geaccepteerd. U had natuurlijk kunnen wachten met boeken, maar dan loopt u ook het risico dat de reis vol zit of dat het duurder geworden is.
En het vergelijk is ook al gemaakt, als de reis nu €400 duurder zou zijn, zou ik ook dan zoveel moeite nemen om het verschil bij te betalen?
Kan ik deze korting ook opeisen?
Nee.
Beste prijsbelofte
Je hebt bij KRAS een reis geboekt waarop je je zeer verheugt. Dan is het vervelend als je diezelfde reis bij ons opeens nóg voordeliger voorbij ziet komen. Daarom zetten we onze laagste prijs tussen 35 en 28 dagen voor vertrek vast en garanderen we gedurende die periode dat de prijs niet meer daalt. Gebeurt dat wel, dan mag je dat verschil eenmalig in de genoemde periode terugvragen. Je kunt dus met een gerust hart vroeg boeken. Bijkomend voordeel is dat de keuze nog heel groot is en de voorpret lekker lang.
Nee, want u bent een prijs overeengekomen en die prijs is het nadeel van het 'vroegboeken'.
De prijs zou nog wel eens veel lager kunnen uitpakken dan de € 2145,00 welke er momenteel gevraagd wordt.
Zelfs het volledig annuleren van de reis behoort zeer wel tot de mogelijkheden, gelet de huidige situatie en dan is het nog maar de vraag of en welke compensatie u daarvoor krijgt aangeboden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer