rb
door rbayards Oct 10, 2005 om 10:25
Vakantie & reizen

Accommodatie achteraf in gebreke en toch dezelfde prijs

Ik heb bij Sudtours via V&D reisbureau in de herfstvakantie een reis geboekt naar Lanzarote. 6 weken voor aanvang is door Sudtours aangegeven dat één van de zwembaden van de accommodatie niet beschikbaar is. Ik heb toen gevraagd om financieel te compenseren, maar kreeg als alternatief over te boeken naar een andere accommodatie. Die was ik bij de keuze van onze huidige accommodatie ook al tegengekomen en deze waren (ook door de late melding en het feit dat de vakantie in de herfstvakantie valt) geen optie voor mij. Mag een touroperator zo maar qua accommodatie in gebreke blijven en dezelfde reissom vragen?

348 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vi
door vincentzh - Oct 11, 2005 om 19:47
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

In dit geval heeft de tour operator het aangegeven en ik neem aan een gelijkwaardig alternatief aangeboden. De tekortkoming kon niet worden opgeheven door de tour operator en is hiervoor niet verplicht een financiele bijdrage voor te leveren.

na
door nadine1980 - Oct 25, 2005 om 00:28
26 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, een touroperator is inderdaad verplicht om een passend alternatief te bieden. Indien u dit niet accepteerd gaat u akkoord met het feit dat 1 van de zwembaden niet door u gebruikt kan worden.

ti
door tiamo - Nov 12, 2005 om 22:20
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

U geeft aan dat één van de zwembaden niet beschikbaar is. Hieruit maak ik op dat er wel andere zwembaden beschikbaar zijn. Sudtours heeft u de mogelijkheid geboden voor een (naar ik aanneem gelijkwaardig) alternatief en is niet verplicht om over te gaan tot financiële compensatie. Indien er helemaal geen zwembad beschikbaar is wordt het een ander verhaal maar ook dan kan er gekozen worden voor het aanbieden van een alternatief ipv een financiële compensatie. In zulke gevallen zou het kunnen dat de touroperator u aanbiedt om kosteloos te annuleren. Helaas zal dit niet altijd de beste optie voor de klant zijn aangezien er van vakantie dan geen sprake meer is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer