Accommodatie achteraf in gebreke en toch dezelfde prijs
Ik heb bij Sudtours via V&D reisbureau in de herfstvakantie een reis geboekt naar Lanzarote. 6 weken voor aanvang is door Sudtours aangegeven dat één van de zwembaden van de accommodatie niet beschikbaar is. Ik heb toen gevraagd om financieel te compenseren, maar kreeg als alternatief over te boeken naar een andere accommodatie. Die was ik bij de keuze van onze huidige accommodatie ook al tegengekomen en deze waren (ook door de late melding en het feit dat de vakantie in de herfstvakantie valt) geen optie voor mij. Mag een touroperator zo maar qua accommodatie in gebreke blijven en dezelfde reissom vragen?
In dit geval heeft de tour operator het aangegeven en ik neem aan een gelijkwaardig alternatief aangeboden. De tekortkoming kon niet worden opgeheven door de tour operator en is hiervoor niet verplicht een financiele bijdrage voor te leveren.
Ja, een touroperator is inderdaad verplicht om een passend alternatief te bieden. Indien u dit niet accepteerd gaat u akkoord met het feit dat 1 van de zwembaden niet door u gebruikt kan worden.
U geeft aan dat één van de zwembaden niet beschikbaar is. Hieruit maak ik op dat er wel andere zwembaden beschikbaar zijn. Sudtours heeft u de mogelijkheid geboden voor een (naar ik aanneem gelijkwaardig) alternatief en is niet verplicht om over te gaan tot financiële compensatie. Indien er helemaal geen zwembad beschikbaar is wordt het een ander verhaal maar ook dan kan er gekozen worden voor het aanbieden van een alternatief ipv een financiële compensatie. In zulke gevallen zou het kunnen dat de touroperator u aanbiedt om kosteloos te annuleren. Helaas zal dit niet altijd de beste optie voor de klant zijn aangezien er van vakantie dan geen sprake meer is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer