an
door anoukkkk.x Jan 16, 2017 om 23:16
Vakantie & reizen

Als minderjarigen verblijven in een Landal huisje.

Met een groepje vrienden (16/17) willen we graag in een huisje in Landal zitten. Ik had gelezen dat als een van de ouders mee komt de sleutel ophalen, zodat hij/zij verantwoordelijk gesteld kan worden als wij ons niet gedragen, dat mogelijk is. Maar dit weet ik natuurlijk niet zeker, en we hebben niet zo veel zin om er uiteindelijk uit gezet te worden om dat die volwassene niet bij ons blijft. Mijn vraag is dus, weet iemand of wij als minderjarigen in een park van Landal mogen blijven, zonder dat er iemand van 18+ bij zit?

33512 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jan 16, 2017 om 23:20
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anoukkkkx ,

U veranderd wel steeds van vraag , lees hier het gegeven antwoord bij uw vorige vraag , klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/mag-je-als-17-jarige-een-hostel-kamer-boeken-reserveren?id=588475

en we hebben niet zo veel zin om er uiteindelijk uit gezet te worden om dat die volwassene niet bij ons blijft.

Als u zich gedraagt , word u er ook niet uit gezet , .
maar als ik deze vraag lees en u vorige vraag lijkt het mij meer , dat jullie iets willen doen waar de ouders niet van op de hoogte zijn .

an
door anoukkkk.x Jan 16, 2017 om 23:40
Antwoorden / 2 Vragen

Hoi, wij kunnen ons prima gedragen maar bij de hostels moest er iemand van boven de 18 bij zijn. Ook hebben wij ergens gelezen dat je er uit gezet kunt worden als landal er achter komt dat je niet met een 18+ iemad in een huisje zit, hier hebben wij niet zoveel zin in.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2017 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt die vraag toch al gesteld?

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2017 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar eerst hostel, naar huisje?

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2017 om 23:35
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Hostel is kennelijk niet gelukt, hé? Op zich zou, wat jullie willen wel mogelijk moeten zijn, echter, als je er nu al rekening mee houdt eruit gezet te kunnen worden denk ik dat jullie toch wel snode plannen hebben. Anders denk je er niet over, over uitzetting. Dus bedenk eerst maar eens diep na wat jullie eigenlijk echt van plan zijn, anders lijkt het me helemaal beter om nergens te gaan logeren. Dan zijn n.l. de ouders het kind van de rekening. En dat willen jullie toch niet? ☼

an
door anoukkkk.x Jan 16, 2017 om 23:41
Antwoorden / 2 Vragen

Bij de hostels moest er iemand van boven de 18 bij zijn. Ook hebben wij ergens gelezen dat je er uit gezet kunt worden als landal er achter komt dat je niet met een 18+ iemad in een huisje zit, hier hebben wij niet zoveel zin in. Dat heeft niks te maken met gedrag, ik weet zelf ook wel dat ik me hoor te gedragen geloof me.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2017 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een rare bedoening. Hostels zijn toch voormalige jeugdherbergen? Daar moet een jeugdige toch zonder volwassene terecht kunnen?

Op zo'n park zou ik het niet weten. Maar laat een volwassene boeken, ze komen echt niet in het huisje controleren of er iemand van 18+ aanwezig is.

an
door anoukkkk.x Jan 16, 2017 om 23:50
Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat vonden wij ook raar, ik heb het nog nagevraagd of het over het boeken ging of dat er iemand mee moest overnachten. Het werd me toen al snel duidelijk dat ze echt niet wouden dat we allemaal onder de 18 waren.
En bedankt! Ik denk dat we nog even gaan overleggen en anders dat gaan doen, lijkt me ook hoogwaarschijnlijk dat ze alle huisjes komen checken...

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2017 om 23:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze checken geen een huisje. Alleen degene op wiens naam de boeking staat zou zich natuurlijk moeten melden. Dan maar leugentje om bestwil dat die later komt. Één persoon van de groep maar niet bij de balie laten staan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 16, 2017 om 23:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

18 jaar valt me nog mee, bij veel grotere boekingskantoren kun je bijna niets huren onder de 21 jaar. Ik weet dat het bij sommige wel kan maar zie een trend dat de leeftijd opgeschroefd wordt.
Als Landal erachter komt dat u de volwassenene alleen heeft gebruikt om te kunnen boeken  staat u inderdaad, en terecht, zo op straat.
Met deze leeftijd wil ik niet weten hoe een huisje er na een week uitziet, dan roept u dat u zo netjes bent maar als u dan echt zo netjes bent wacht u een jaartje extra en geeft u voor nu thuis een goed feestje.

an
door anoukkkk.x Jan 16, 2017 om 23:55
Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn met een gezelschap van 6 man en we zijn allemaal wel bewust van het feit dat we het netjes achter moeten laten. Het gaat erom dat we met 6 man een weekendje weg kunnen en dingen met zijn 6e kunnen doen zonder dat we elke dag terug naar huis moeten, en natuurlijk voor de gezelligheid. Ik snap natuurlijk goed dat er genoeg jongeren zijn dit een huisje nief netjes achterlaten, maar dat vind ik persoonlijk ook gewoon onbeschofd en dan kun je beter gewoon met je ouders mee als je geen zin hebt om iets te doen.

marita5
door marita5 - Jan 16, 2017 om 23:54
11526 Antwoorden / 15 Vragen

@Anoukkkkx ,

U geeft zelf het antwoord op uw vraag ,

Mijn vraag is dus, weet iemand of wij als minderjarigen in een park van Landal mogen blijven, zonder dat er iemand van 18+ bij zit?

Ook hebben wij ergens gelezen dat je er uit gezet kunt worden als landal er achter komt dat je niet met een 18+ iemad in een huisje zit, hier hebben wij niet zoveel zin in.

an
door anoukkkk.x Jan 16, 2017 om 23:56
Antwoorden / 2 Vragen

We weten niet of dit echt zo is, en of er misschien andere omstandigheden waren.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent als 16/17 jarigen echt ook al zelf verantwoordelijk voor uw daden. Dus mochten jullie er een zooi van maken, zouden ze jullie ook kunnen aanspreken. Dus dat is een drogreden.

Moet er per se een geboortedatum van een volwassene gemeld worden, dan maar beetje jokken.

Laat iemand anders eerst proberen te boeken op de eerlijke manier, zie je meteen of dat kan.

hansje klein
door hansje klein - Jan 17, 2017 om 00:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dit staat er op hun site en uw plan heeft een (relatief klein) risico.
Het risico wordt groter des te meer de bewoners door gedrag gaan opvallen (2e link).

Maar....er is toch meer dan Landal....HIER

Antwoord

marita5
door marita5 - Jan 17, 2017 om 00:11
11526 Antwoorden / 15 Vragen

@Anoukkkkx ,

In de voorwaarden van Landal GreenParks , staat dit :

RESERVERINGEN

2.1 Landal GreenParks neemt alleen reserveringen in behandeling van personen die 18 jaar of ouder zijn. Reserveringen door personen jonger dan die leeftijd zijn dan ook niet geldig .

gerbera
door gerbera - Jan 17, 2017 om 11:43
7369 Antwoorden / 14 Vragen

De antwoorden op je vragen had je zelf kunnen vinden met behulp van mr Google. Ik heb vast voor je gekeken maar het Amstelhotel kun je op die leeftijd ook niet boeken.;-))

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus boven de 18 moet boeken, maar die hoeft niet verplicht te verschijnen.:-))