roodborstje
door roodborstje Jun 24, 2006 om 11:15
Vakantie & reizen

Auto huren: wat is goedkoper?

roodborstje

Wij willen in maart 2007 naar Argentinië gaan voor een maand en er rond reizen. Wie kan mij iets vertellen over het huren van een auto aldaar. Wie heeft daar in Argentinië ervaring mee en dit dus al eens gedaan?  Of is het misschien beter om met binnenlandse vluchten, bus of trein te reizen gezien de grote afstanden die er afgelegd moeten worden.

649 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 24, 2006 om 11:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Zoek eens op Google naar reisverslagen van anderen,

hier is er vast een;

http://www.hetwereldvenster.nl/argentinie/argentinie01/argentinie01.htm

Succes,

roodborstje
door roodborstje - Jun 25, 2006 om 10:39
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hoi Stacey.

Bedankt voor je antwoord. Kan ik heel veel mee, die site had ik nog niet ontdekt en geeft ontzettend veel info die wij nog nodig hadden. Over auto huren heb ik nog niets kunnen ontdekken maar mij is wel duidelijk geworden dat per bus reizen veel meer indrukken geeft over het land dan bijv. met vliegtuig.

Roodborstje

stacey
door stacey - Jun 25, 2006 om 17:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Er is veel te vinden over Argentinie, mooi land.

Hier een site over auto huur  :          http://www.travelmap.nl/autohuur/index.asp?naam=Argentinie&country=AR

Ik zou ook eens rondgluren bij reisburo`s naar routes die ze nemen, maar denk dat reizen per bus veiliger is, afstanden zijn erg groot en met autopech staan lijkt me niet echt een pretje dan...

Je hebt in ieder geval nog tijd genoeg om info te vergaren, reisboeken bij de bibliotheek bevatten ook een schat aan info en dan kun je alvast voorgenieten........  ;-)

Veel plezier....

in
door ingrover - Jun 27, 2006 om 12:08
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi, ik heb in 2004 een rondreis gemaakt door Chili en Argentinië in een maand. Wij zijn begonnen in het zuiden(punta Arenas/Chili)en vanuit daar met de bus naar Ushuaia. Later door naar De Perito Moreno Glaciar! Deze plekken zijn allemaal prima met de bus te doen. Daarna zijn wij over de grens terug naar Chili gegaan en we hebben heel wat plekken bezocht. Het ligt eraan hoeveel tijd je hebt,wat je wilt zien en welke afstanden je aflegt.Het is inderdaad waar dat je per bus of auto het meeste ziet maar wij hadden toch 5 binnenlandse vluchten nodig om alles te kunnen zien. Ik heb de hele reis alleen gepland en het is precies zo gegaan als ik wilde!Wij hebben in Chili 2x een auto gehuurd.Het is vrij prijzig vanwege schade gevaar(losse stenen ed.).Maar de auto`s zijn wel van goede kwaliteit(airco enz).Dat zal in Argentinië niet zo veel verschillen denk ik.Let wel goed op de verzekering,sommigen bedrijven hebben hoge eigen risico`s,pas daarmee op. Rijden is daar heel goed te doen,de wegen zijn goed! Maar de bus is ook prima en niet al te duur. Binnenlandse vluchten zijn daar erg goed met Aerolineas Argentinas of Lanchile bv. Je kunt speciale airpassen kopen voor een bepaald aantal vluchten,dat scheelt een hoop geld! Mocht je vragen hebben kun je me altijd mailen:ivdkruyssen@hotmail.com

roodborstje
door roodborstje - Jun 27, 2006 om 12:14
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hallo Ingrover.

Je geeft fijne info waar ik wat mee kan. Alleen een paar vragen nl.; zijn de bussen inderdaad zo luxueus als er beweerd wordt met slaapstoelen etc. omdat ze ook veel 's nachts rijden? Vliegpassen zouden goedkoper zijn als je ze hier meteen met de vliegreis naar Argentinië boekt of kun je ze daar ook goedkoop boeken? Mij is nl. verteld dat het goedkoper zou zijn om ze meteen hier mee te boeken als we gaan vliegen naar BA want van daaruit gaan we reizen omdat we eerst onze dochter gaan bezoeken die in BA woont.

Roodborstje

in
door ingrover - Jul 10, 2006 om 22:55
8 Antwoorden / 2 Vragen

hOi,

Sorry dat het zolang duurde maar ik heb een tijdje mijn mail niet gechecked! De airpassen moet je inderdaad hier gelijk bestellen!!

En de bussen kunnen luxueus zijn! Ligt eraan welke klasse je neemt.Logischhoe duurder,hoe luxer.Maar het is prima te doen hoor met de bussen,behalve de stadbussen dan,dat is een drama!

groeten ingrover

roodborstje
door roodborstje - Jul 11, 2006 om 16:42
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hoi Ingrover.

Fijn dat je me dat nog ff laat weten. Goeie tip. Overigens is het waar dat deze bussen hoofdzakelijk 's nachts rijden??? Dan zien we nl. nog niks of weinig van het landschap. In de brievenbus moet je ook elke dag kijken, dus ook je post op de pc. Ha,haaaa, grapje.

Gr. Roodborstje

in
door ingrover - Jul 16, 2006 om 21:07
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Roodborstje,

Ik weet niks van bussen die `s nachts rijden,wij hebben altijd gewoon overdag gereisd. By the way,de bussen moet je niet nemen s`nachts. Veel te gevaarlijk ivm. overvallen ed. En inderdaad,overdag zie je nog wat!

roodborstje
door roodborstje - Jul 17, 2006 om 10:28
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hoi Ingrover.

Nog een vraagje aan je. Is jullie dan iets bekend over overvallen die 's nachts zouden plaatsvinden in of om die luxe bussen? Heb er nl. nog nooit iets over gelezen laat staan gehoord. Lijkt me geen prettig gevoel dan.

Gr. Roodborstje

in
door ingrover - Jul 18, 2006 om 01:58
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi roodborstje,

Ja in zulke landen,vooral armere landen zoals Mexico en Guatemala gebeurd dat regelmatig! Maar ook in Chili en Argentinië gebeurd dat `s nachts! Of als je slaapt rooft iemand je tas...Het is beter om `s nachts in een hotel te zitten en overdag te reizen!!!De bussen rijden danook en je ziet veel meer,qua omgeving maar ook qua oplettendheid. JE moet het zeg maar niet opzoeken,dan kun je veilig in deze landen reizen. Ik ben in bijna heel midden en zuid Amerika geweest. Mij is nog niks gebeurd maar ik ben er wel op bedacht dat het kan. Ik neem zulke risico`s niet!!!!!!!!!Mijn vriend komt uit Chili en die weet helemaal hoe het er aan toe gaat.Voor arme mensen maakt het niks uit.Ze doen alles voor geld!