Ba
door Barb70 Aug 11, 2023 om 15:03
Vakantie & reizen

Autohuur ineens goedkoper

Wij hebben in mei een auto via D-reizen laten boeken bij Sunny Cars omdat het mijzelf niet lukte. Nu echter is diezelfde auto 300 euro goedkoper in huur geworden. D-reizen zegt hier niks aan te kunnen doen, maar ik vind het nogal een fors bedrag. Mag D-reizen weigeren dit niet aan te passen?

4904 11 Rapporteer
ju
door juliomariner - Aug 11, 2023 om 15:07
1328 Antwoorden / 2 Vragen

ja hoor dat mogen ze. U bent akkoorrd gegaan met de hogere prijs.

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2023 om 15:26
11543 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft accoord gegeven voor de prijs bij boeken. Ergo, als de prijs veranderd in uw voor of nadeel, pech. Dit is uw contract. Het enige wat u kunt proberen is een coulance verzoek, dit is geen verplichting.

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 11, 2023 om 15:36
423 Antwoorden / 4 Vragen

1) Waarom kon u zelf niet een reservering maken?
2) Heeft u een reserveringsnummer van Sunnycars?
3) Heeft u al contact opgenomen met Sunnycars zelf https://www.sunnycars.nl/contact/

U kunt bij Sunncars uw reservering annuleren en een nieuwe reservering doen

Ba
door Barb70 Aug 11, 2023 om 15:38
Antwoorden / 1 Vragen

ik weet niet waarom dat niet lukte, ik kon helemaal doorklikken, maar bij het betalen ging het steeds mis. Daarom heb ik D-reizen gebeld en gevraagd dit te boeken. Dat deden ze. Ja ik heb Sunny Cars ook gebeld, maar die verwijzen me terug naar D-reizen omdat het via hen is geboekt.

ne
door neodutchio - Aug 11, 2023 om 16:01
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een kwestie van vraag en aanbod. Hoe meer vraag, hoe hoger het bedrag. Hoe minder vraag, hoe lager. En last minute kunnen de prijzen ook nog wel eens schelen.

Wettelijk is het heel simpel. U bent akkoord gegaan met de prijs en die staat ook in de overeenkomst. Wat de prijzen op een later moment doen is niet van belang.
Gelukkig maar ook, want als de auto nu €300 duurder was geweest had u ook niet willen bijbetalen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 11, 2023 om 21:49
2067 Antwoorden / Vragen

U sluit een overeenkomst met een afgesproken prijs. Geen idee waar u het mee vergelijkt maar afspraak is afspraak inclusief die prijs.

Re
door Reinier182 - Aug 14, 2023 om 10:38
162 Antwoorden / Vragen

Je had het bij Hornbach kunnen afsluiten die passen zelfs na verkoopdatum aan maar D-reizen niet. Je sluit op een moment iets af en klaar. 300 euro goedkoper is zeker wat. Wat als het duurder was geworden ook laten aanpassen? Jij kijkt in jou voordeel en D-reizen ook.

mo
door mof - Aug 14, 2023 om 11:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag D reizen weigeren. ZElfs als ze dit wel voor u zouden kunnen veranderen. U heeft een overeenkomst gesloten, u heeft dus aangegeven tevreden te zijn met de prijs.

agapon1951
door agapon1951 - Aug 14, 2023 om 15:56
172 Antwoorden / Vragen

Ze kunnen vragen wat ze willen. Op het moment dat er een contract overeenkomst is getekend is dat rechtsgeldig. Daarna kun je nog een beroep doen op een colance regeling. D-reizen zelf heeft ook een contract, overeenkomst en kennelijk dat bedrag (300) ook aan de verhururder betaald. De vraag is dan ook wie betaald D-reizen haar kosten v.w.b. afgedragen gelden welke zij al c.f. de haar zijnde overeenkomst met autoverhuurder??? Zal op een andere manier uitleggen. Je gaat naar de supermarkt, koopt daar tomaten voor 3,50 de kilo, vervolgens een dag later kost die zelfde kilo vanwege een aabieding 2,-- euro. Moet de super je dan 1,50 terug betalen??? De op die dag geldende 3,50 heb je overeenkomst gesloten tegen die prijs te kopen.

in
door intel08 - Aug 15, 2023 om 08:21
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat mag. U bent namelijk akkoord gegaan met de voorwaarden zoals D-reizen deze heeft voorgelegd. U hebt hen de opdracht gegund. Helaas.

Volgende keer toch echt proberen zelf te boeken, desnoods via contact met Sunnycars of hulp te vragen van iemand in uw omgeving. Sunnycars is een prima bedrijf en als u rechtstreeks boekt hebben ze gunstige voorwaarden, waaronder het kosteloos annuleren tot 48 uur van tevoren.

ES
door ESVDR - Aug 30, 2023 om 12:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

U bent akkoord gegaan met de prijs van de huurauto, dus dat wordt lastig. Bij het huren van een auto wisselt de prijs bovendien sterk door vraag en aanbod net als bij vakanties. Dat zou een reden kunnen zijn. Sinds corona is het huren van een auto ook stukken duurder geworden. Hier staan nog wat handige auto huren tips voor als je op vakantie een auto wilt.

pe
door pebk - Sep 1, 2023 om 10:32
581 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas voor u is dit normaal. De hoogte van het verschil is niet van belang. Misschien kunt u annuleren.

Zou u bijbetalen als Sunny Cars de pijs omhoog had gedaan?