karelstromph
door karelstromph Mar 22, 2009 om 13:09
Vakantie & reizen

Belasting CD-ROM Reed Business, Elsevier

Ik heb een belasting CD-ROM ad E 59,95 besteld bij Elsevier. Als ondernemer moet ik een ekectronische aangifte doen bij de Belastingdienst (schriftelijk kan niet meer). De bestelde belasting CD-ROM heeft dus in dit onderdeel niet veel waarde, de waarde voor mij schult uitsluitend in de Almank die volgens Elsevier op deze CD-ROM zit, Dat is echter niet het geval.

De Almanak zit er niet op en je kunt hem ook niet downloaden.

Ik heb de helpdesk 5x een e-mail gestuurd hier omtrent: GEEN antwoord.

Ik heb de automatische incasso via de bank geblokkeerd.

Een week later kreeg ik een betaling-maning van Reed Buisness/Elsevier.

Ik heb een brief teruggefaxed, dat Reed Business niet geleverd heeft wat er afgesproken was en zolang het voor eind maart niet geleverd is de transactie door Reed Business eenzijdig is vernietigd is,

Wordt het na 1 april geleverd, dan is dit product waardeloos geworden door veroudering (1 april moet de aangifte binnen zijn) en dus door mij niet geaccepteerd.

I.p.v. de Almanak te downloaden krijg ik nue een nieuwe maning.

Hoe pakken jullie (anderen) dit aan?

Graag een antwoord. Groet, Karel

3367 4 Rapporteer

la
door laptop - Mar 22, 2009 om 16:34
92 Antwoorden / 14 Vragen

ik gebruik al meer dan 15 jaar elsevier belasting prg's.
begonnen met een diskette. maar ook nu met almanak op cdrom. hij staat er gewoon bij ,je moet alleen de gebruiks handleiding en installatie goed volgen!

poltol
door poltol - Apr 15, 2009 om 21:48
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Karel,

Dit staat er over de Elsevier belasting cd-rom 2008,

'Elsevier Belasting cd-rom 2008' brengt Elsevier Belasting Aangifte 2007 en Elsevier Belasting Almanak 2008 samen op één cd-rom. Het programma is praktisch in gebruik dankzij hulpschermen, tips en calculator. 'Elsevier Belasting cd-rom 2008' is bij uitstek geschikt voor uw aangifte Inkomstenbelasting en premieheffing door de directe doorklikmogelijkheden vanuit de aangifteprogrammatuur naar de achtergrondinformatie in Elsevier Belasting Almanak.

En dit over de cd-rom 2009,

Praktische cd-rom met Elsevier Belasting Aangifte 2009 en Elsevier Belasting Almanak 2009. Handig in gebruik door koppeling vanuit de invulschermen met alle achtergrondinformatie in de elektronische Almanak. Dit programma is geschikt voor 20 aangiften.

Inclusief digitale nieuwsbrief van Elsevier Belasting.

De 'Elsevier belasting almanak 2009' is de meest complete en actuele handleiding voor de aangifte inkomstenbelasting en premieheffing 2008. De 'Elsevier belasting aangifte 2009' is een handig computerprogramma voor het maken van de elektronische aangifte inkomstenbelasting P, E en T 2008. Tijdens het invullen kunt u eenvoudig doorklikken naar de Belastingalmanak.

Welke u dan ook gekocht heeft maakt m.i. niet uit. Beiden moeten diverse aangifte programma's bevatten. Maar weet u wel zeker dat u niet het Elsevier prog. moet openen en dan, integraal, het aangifte prog. van de BL  moet down loaden?

Vr.gr. poltol

karelstromph
door karelstromph - Apr 15, 2009 om 21:56
95 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had even vergeten, dat ik deze vraag gesteld had en daardoor niet naar de antwoorden gekeken. Mijn dank voor de reacties.

Ik gebruik deze CD-ROM's al zeker 12 jaar en ze hebben altijd goed gewerkt. 2009 echter niet. Als ik de Almanak open, dan krijg ik een lege box (titel is: Almanak).

Dat mijn klacht volstrekt valide is onderschrijft de uitgever, door niet te reageren op mijn 5 (VIJF zeg ik) hulpgeroep aan de helpdesk. Ook mijn fax (2x) wordt volledig genegeerd.

Onbehoorlijk gedrag.

Karel Stromph

karelstromph
door karelstromph - Aug 17, 2009 om 23:17
95 Antwoorden / 5 Vragen

Bij mij niet, de "Alamanak" bleef een blanco veld, vervolgens heb ik 3x een e-mail gestuurd naar support. Totaal geen reactie. Vervolgens kreeg ik een "herinnering", dat incasso niet mogelijk was, ik 3x faxen gestuurd met de mededeling. Weer geen adeqaute reactie (wel herhaling van herinneringen). Toen belde iemand en ik heb hem uitgelegd.

Ik kreeg een brief, dat ik de CD moest terugsturen. Dat is ook gebeurd.

Grappig dat 2 mensen hier aangeven dat het bij hen wel werkt maar Elsevier zelf heeft bij mij niet eenkeer hetzelfde beweerd (dat het bij mij ook zou moeten werken).

Sorry dat ik zo laar terug kom hierop, voor mij was het afgedaan.

Groet, Karel

In elk geval, bedankt voor de reacties.