pe
door peterbrugmans Dec 21, 2010 om 22:13
Vakantie & reizen

Boekingsburo

Geachte Heer/Mevr.

Mijn vraag is of het stedenreisburo.nl een betrouwbaar boekingsburo is?

In afwachting van uw antwoord,
verblijven wij,
met vriendelijke groet,

Peter Brugmans

1771 21 Rapporteer

qw
door qwerty10 - Dec 21, 2010 om 22:56
36 Antwoorden / 21 Vragen

Enige opmerkingen betreffende de site.
Geen logo ANVR.
Telefoon nummer met een kengetal 088... welke niet van Gouda is.
Dit is een VOIP nummer.
Het beste pas betalen als de reis goed is verlopen.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 22, 2010 om 00:18
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het zal in de toekomst steeds vaker voorkomen dat bedrijven een 088-nummer krijgen. Dit is een bedrijfsnummer en is een telefoonnummer zonder plaatsaanduiding. Daarbij maakt het niks uit of het VoIP of een gewone aansluiting betreft. Hiermee is het voor het bedrijf mogelijk om ooit nog eens een verhuizing uit te voeren zonder dat het al zijn klanten moet vertellen wat het nieuwe nummer gaat worden.

Wat betreft het boekingsburo: het is niet aangesloten bij een overkoepelende organisatie zoals ANVR (althans: kan er niks over vinden). Daarmee zou ik er zelf niet voor kiezen. Wat wel weer gunstig is is dat ze op hun website hun adresgegevens geven. Met googlen kan ik ook niks noemenswaardigs vinden, maargoed: iemand moet de eerste zijn! Geen idee hoe lang het bedrijf al actief is.

wi
door willemverheij - Dec 23, 2010 om 13:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er zelf ook een reis geboekt op het kantoor in Gouda. Het waren vriendelijke medewerkers en het zag er allemaal betrouwbaar uit... ik vertrek over vertrek over 2 weken naar Praag en ik heb gisteren mijn reisbescheiden per e-mail ontvangen. Ook dit zag er gewoon betrouwbaar uit.

vladja
door vladja - Dec 23, 2010 om 14:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

willemverheij,

Ook toevallig dat je je vandaag nieuw aanmeldt en als enig antwoord tot nu toe deze lofzang op dit boekingsbureau hebt geschreven.

Vladja

wi
door willemverheij - Dec 23, 2010 om 14:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat bedoel je met lofzang? Ik wou alleen maar mijn ervaring tot nu toe delen...

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 23, 2010 om 20:03
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Tja, hier valt Willem door de mand! hahaha

marieke79
door marieke79 - Dec 27, 2010 om 13:00
94 Antwoorden / 0 Vragen

Afwezigheid van ANVR-logo is tot daar aan toe. Ze zijn echter zo te zien ook niet aangesloten bij de SGR, wat betekent dat je naar je vooruitbetaalde geld kan fluiten als ze failiet gaan.
Oplossing van qwerty10 (pas betalen als reis goed is verlopen) zal ws niet opgaan, er is geen bedrijf dat hiermee akkoord zal gaan.

an
door annemiekh - Dec 28, 2010 om 09:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

Peter, ik werk bij de gemeente Gouda wat een paar minuten lopen is van het adres stedenreisburo. Ik zal vandaag of morgen in mijn pauze eens langslopen en misschien eens binnenstappen en doen of ik interesse heb in een reis naar rome ;) Soort mysterie-shopping haha!

Ik zal mijn ervaring hier dan later wel plaatsen....

an
door annemiekh - Dec 28, 2010 om 14:04
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag een tijd gehad om langs te gaan... waarschijnlijk morgen in mijn pauze....

an
door annemiekh - Dec 28, 2010 om 14:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag geen tijd gehad bedoel ik haha!...

ro
door ron530 - Dec 28, 2010 om 14:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bij de kvk komt er Clarck bv in Boskoop uit. Stedenreisburo.nl is onderdeel van Tavelservice maar google je die site kom je weer bij stedenreisburo uit.
Het hoeft geen malafide organisatie te zijn maar de constructie is op zijn minst wat vaag.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 28, 2010 om 15:11
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Beste Ron en Annemiek,

ik zal jullie iets vertellen over consumentenfora...

Soms komt het voor dat bedrijven gratis reclame willen maken via deze fora. Je kunt het makkelijk daaraan herkennen dat een nieuw 'member' een vraag stelt over een bedrijf waarop een ander nieuw 'member' een zeer positieve ervaring geeft.

Zowel Peter Brugmans als Willem Verheij zijn nieuw hier. Erg toevallig, vindt u ook niet...??? Dat bedoelde ik met mijn eerdere reactie dat Willem door de mand viel. Helaas worden dit soort topics niet verwijderd door de Kassa-redactie....

Dus Annemiek: als je daar toch heengaat, laat de naam Peter Brugmans of Willem Verheij eens vallen en kijk of iemand een rode kop krijgt hihi

an
door annemiekh - Dec 29, 2010 om 14:28
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben in mijn pauze naar het kantoor van Stedenreisburo gelopen en deed mij voor als mogelijke klant...
Ik vertelde dat ik ene Peter of Willem had gesproken aan de telefoon maar deze kwam niet bekend voor. Er waren drie personen aanwezig en ik heb gevraagd naar een reis naar Rome.
De medewerker kon mij alle informatie geven waardoor ik geen wantrouwend gevoel kreeg. Ik zei ook dat ik niet eerder van hun had gehoord maar ik toevallig langs liep...en vroeg of het allemaal betrouwbaar is...

De vriendelijke medewerker liet mij een aantal reisbescheiden zien van klanten die binnenkort vertrekken...en ook een aantal e-mails van tevreden klanten die reeds terug zijn van hun stedentrip.

Ik kreeg zelf het gevoel dat het allemaal klopte en in orde is... ik denk zelf dat als het bedrijf onbetrouwbaar zou zijn dit al reeds ergens op internet zou staan...

ro
door ron530 - Dec 29, 2010 om 15:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De vriendelijke medewerker liet mij een aantal reisbescheiden zien van klanten die binnenkort vertrekken...en ook een aantal e-mails van tevreden klanten die reeds terug zijn van hun stedentrip.

Leuk de gegevens van anderen gebruiken om een klant te overtuigen. Annemiekh is zeker niet onpartijdig.

an
door annemiekh - Dec 29, 2010 om 15:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ron,

Ik geef alleen aan dat de medewerker vriendelijk was en de emails die ik las waren positief. Ik zie dat mijn hulp weer erg op prijs wordt gesteld... doe ik dus ook nooit meer...

re
door reddice - Dec 29, 2010 om 15:36
60 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik het zo lees dan is dit voor mij een reden om niet via hun te boeken. Een goed product verkoopt zichzelf wordt weleens gezegd. Om een heel toneelstuk op te gaan voeren op de forums van Kassa is daarom wat mij betreft een reden om te gaan twijfelen aan de betrouwbaarheid van dit bedrijf.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 30, 2010 om 00:19
1163 Antwoorden / 60 Vragen

goed idee, reddice, ....

ju
door juriaan81 - May 27, 2011 om 11:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker NIET boeken via dit reisbureau.

Ben vorige maand 6 dagen naar Rome geweest. Had een Hotel en vlucht 4 maanden van te voren geboekt en 100% moeten aanbetalen.
4 dagen voor de reis nog NIETS gehoord, ben gaan mailen en bellen. Kreeg toen eerst een reactie dat hotel niet meer beschikbaar was (had ik geboekt) en halve dag later dat ook de vroege vlucht (meer tijd in Rome) niet meer beschikbaar was.

Het hotel wat ik uiteindelijk gekregen heb was van zeer bedenkelijke kwaliteit en was in ieder geval een stuk goedkoper als wat ik heb geboekt.

Zeer nette e-mail geschreven waar ik na 1 week nog geen reactie op heb gekregen. Ga binnen enkele dagen contact opnemen met mijn rechtsbijstand want het prijsverschil tussen de hotels wil ik terug. Lijkt me niet meer als fatsoenlijk.

NOOIT MEER!

marieke79
door marieke79 - May 27, 2011 om 12:47
94 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dat zo lees, lijkt het erop dat ze geen reis voor je hebben geboekt. Na je telefoontje zijn ze alsnog snel aan het werk gegaan. Da's niet best. Ik hoop voor je dat er een goede oplossing komt.

ju
door juriaan81 - Jun 6, 2011 om 19:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb na herhaalde en zeer nette e-mails helemaal nul reactie mogen ontvangen. Telefonisch is het onmogelijk om iemand na de telefoniste te spreken te krijgen.

il
door ilona82_1 - Jun 21, 2011 om 09:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een soortgelijke negatieve ervaring met stedenreisburo.
Ook geboekt en al maanden van te voren 100% aanbetaald.

Zeer kort voor de reis (Dublin) kregen we ook zonder schaamte een goedkopere versie van ons hotel aangeboden. Dit heeft de zakken van Stedenreisburo zeker weer gespekt maar onze reis zeker een negatieve smaak gegeven. (Zoover score van dit vervangende hotel was ook stuk minder).
Na herhaald aandringen verwezen ze ons doodleuk naar de algemene voorwaarden waar in staat dat Stedenreisburo altijd mag omboeken naar een hotel met dezelfde classificatie (dus ook een drie sterren hotel wat we origineel hadden geboekt).

Een halve week voordat je vertrekt heb je totaal geen keus meer om nog wat zelf te regelen en moet je het maar accepteren, ook omdat je 100% hebt aanbetaald.

Kijk dus uit met deze “oplichters”. Ook ik boek er zeker nooit meer.