ar
door arijk May 8, 2013 om 10:08
Vakantie & reizen

Casamundo betrouwbaar

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden geboekt bij Casamundo echter zit het mij toch niet lekker dat er zo weinig te vinden is over deze reisorganisatie. Op deze site staat er wel wat echter heel summier. Zijn er mensen die ervaringen willen delen over Casamundo?

Ik verneem graag.

24350 25 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 8, 2013 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat anders genoeg over hen op Google. Schijnen nergens bij aangesloten te zijn.

Lees hier

ar
door arijk - May 8, 2013 om 11:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1,

Dank voor je reactie. Ik vind dat er zeer weinig over hun bekend is. Zeker op google, heb twee of drie verschillende websites gevonden met goede en slechte referenties. Ik vind dit dan niet echt betrouwbaar. Ik hoop dat er nog andere mensen zijn die hun ervaringen willen delen.

Ik hoor graag.

tijger1
door tijger1 - May 8, 2013 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat wilt u dan horen? Ze hanteren niet de ANVR voorwaarden, zijn niet aangesloten bij het garantiefonds, dus als die club failliet gaat bent u uw geld kwijt. En als ze met de noorderzon vertrekken ook.

ar
door arijk - May 8, 2013 om 13:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1,

Ik wil en hoef geen advies. Ik wil graag ervaringen horen cq delen.

Dus mensen graag jullie ervaringen.

stacey
door stacey - May 8, 2013 om 13:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Gezien het feit dat je al geboekt hebt en toch niet kosteloos zult kunnen annuleren zou ik zeggen zoek je niet gek.........

Je schiet er niets mee op, je zult het dan tegen die tijd wel ervaren.

Maar voortaan even vooraf jezelf goed informeren natuurlijk dan,

li
door lizacoomans - May 8, 2013 om 17:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Arijk, ik werk bij Casamundo en kan je vertellen dat je je geen zorgen hoeft te maken over je boeking. Ik leg je graag uit waarom.

Casamundo is niet aangesloten bij ANVR en SGR, omdat wij op onze website geen eigen vakantieaccommodaties aanbieden, maar die van onze gerenommeerde partners en zorgvuldig geselecteerde privé-aanbieders. Wanneer je boekt via Casamundo, zijn wij jouw tussenpersoon. Wij bieden jou de garantie van hoge kwaliteit vakantiehuizen en van een correct afhandeling van je boeking en betaling. Vanwege dit business model, kunnen wij simpelweg geen ANVR lid worden. Zowel Casamundo als een groot deel van onze partners is onderdeel van de @Leisure Group. Zie ook: http://nl.leisure-group.eu.

Je gegevens zijn op Casamundo.nl dus optimaal beschermd en je boekt altijd veilig.

tijger1
door tijger1 - May 8, 2013 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

. Wij bieden jou de garantie van hoge kwaliteit vakantiehuizen en van een correct afhandeling van je boeking en betaling.

En waar bestaat die garantie dan uit? De mooie blauwe ogen van Casamundo?

tijger1
door tijger1 - May 8, 2013 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Via Casamundo kunnen particulieren hun huis en dergelijke te huur aanbieden. Dus niets geen garantie.

he
door hennydahles - Jul 5, 2013 om 16:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=arijk schreef op woensdag 8 mei 2013, 10:08]Hallo,

Ik heb een tijdje geleden geboekt bij Casamundo echter zit het mij toch niet lekker dat er zo weinig te vinden is over deze reisorganisatie. Op deze site staat er wel wat echter heel summier. Zijn er mensen die ervaringen willen delen over Casamundo?

Ik verneem graag.

he
door hennydahles - Jul 5, 2013 om 16:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=arijk schreef op woensdag 8 mei 2013, 10:08]Hallo,

Ik heb een tijdje geleden geboekt bij Casamundo echter zit het mij toch niet lekker dat er zo weinig te vinden is over deze reisorganisatie. Op deze site staat er wel wat echter heel summier. Zijn er mensen die ervaringen willen delen over Casamundo?

Ik verneem graag.

[/ Wij zijn net terug van een vakantie in Noorwegen via Casamundo. Wij hebben bij hun een vakantiewoning geboekt en alles is prima geregeld.
Ze zijn inderdaad tussenpersoon. Vooraf hadden wij nog een aantal vragen over de ligging van de woning de verhuur van bedlinnen.
Deze werden keurig en snel beantwoord.
Wij hebben niets dan lof voor Casamundo,en gaan volgend jaar weer.

henny

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2013 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hennydahles

En daar heeft u zich speciaal voor aangemeld, om dat te vertellen? Super.

dearagain
door dearagain - Jul 6, 2013 om 19:15
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*Casamundo is nergens bij aangesloten en dat zegt voldoende

*maar wie graag een gokje waagt, niets let je

he
door hennydahles - Jul 7, 2013 om 21:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 5 jul 2013, 18:54]@hennydahles

En daar heeft u zich speciaal voor aangemeld, om dat te vertellen? Super.

Ja super he. Reacties hoeven toch niet altijd negatief te zijn?

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2013 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hennudahles

Zeker niet. Maar iemand die zich twee maanden na een laatste reactie op een topic zich speciaal aanmeldt om iets positief over genoemd bedrijf te melden, vind ik heel verdacht.

he
door hennydahles - Jul 7, 2013 om 22:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 7 jul 2013, 21:55]@hennudahles

Zeker niet. Maar iemand die zich twee maanden na een laatste reactie op een topic zich speciaal aanmeldt om iets positief over genoemd bedrijf te melden, vind ik heel verdacht.

Ik heb deze site nog nooit gezien maar kwam hem toevallig tegen toen ik via google naar de site van Casamundo wilde gaan en zag de 1e vraag voorbij komen, Vandaar dat ik nu pas reageer. We hebben echt geen klachten en zijn naar volle te vredenheid geholpen zowel via de email als telefonisch.
Dat wilde ik alleen maar even melden.

zoekster
door zoekster - Jul 7, 2013 om 22:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hennydahles schreef op zondag 7 jul 2013, 22:17][quote=tijger1 schreef op zondag 7 jul 2013, 21:55]@hennudahles

Zeker niet. Maar iemand die zich twee maanden na een laatste reactie op een topic zich speciaal aanmeldt om iets positief over genoemd bedrijf te melden, vind ik heel verdacht.

Ik heb deze site nog nooit gezien maar kwam hem toevallig tegen toen ik via google naar de site van Casamundo wilde gaan en zag de 1e vraag voorbij komen, Vandaar dat ik nu pas reageer. We hebben echt geen klachten en zijn naar volle te vredenheid geholpen zowel via de email als telefonisch.
Dat wilde ik alleen maar even melden.

Nou, dat vind ik heel aannemelijk hoor, dat je daar speciaal een profielnaam en wachtwoord voor aanmaakt en dan gaat vertellen hoe superblij je met Casamundo bent.

KLIK

wendy-claire
door wendy-claire - Jul 8, 2013 om 00:39
619 Antwoorden / 29 Vragen

Waarom niet vooraf onderzoek gedaan naar deze reisorganisatie?

De naïviteit om eerst te boeken en achteraf pas gaan kijken naar de betrouwbaarheid, is voor mij telkens weer verbazingwekkend iets.

empyria
door empyria - Jul 8, 2013 om 05:51
504 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een spam draadje...:-/

ve
door venlotrucker - Jul 16, 2013 om 20:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al diverse malen geboekt bij casamundo, altijd goed geregeld!!!

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2013 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=venlotrucker schreef op dinsdag 16 jul 2013, 20:24]Ik heb al diverse malen geboekt bij casamundo, altijd goed geregeld!!!

U hebt zich ook speciaal daarvoor aangemeld? Super bijdrage.

ma
door mark050 - Aug 13, 2013 om 21:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Slechte ervaring met ze. Deze zomer een huisje gehuurd in Frankrijk via Casamundo. De omschrijving op de site bevatte een aantal onjuistheden. Wanneer wij dat vooraf hadden geweten, hadden we die accomodatie niet geboekt. Hierover per telefoon en mail geklaagd maar ze geven niet thuis. We krijgen geen enkele reactie.
Ze weten dat ze fout zitten want de website is wel direct aangepast. Casamundo is bij een klacht totaal niet bezig om het voor de klant op te lossen. Voor ons nooit meer deze club.
En ja, ik heb me hiervoor apart geregistreerd.

ni
door nicotol1993 - Sep 30, 2013 om 19:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik had een vraag hoe het uiteindelijk is afgelopen, wij zijn namelijk ook van plan om een villa te boeken maar weet niet of het betrouwbaar is.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2013 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nicotel1993

U weet dat u van particulieren huurt zonder enige garantie en zonder ANVR voorwaarden?

Zou u zich niet bedenken?

br
door bram76 - Jan 7, 2014 om 12:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen idee of iemand dit nu nog leest, maar ik was opzoek naar info over Casamundo.

Ik heb, in afwachting van extra info, een optie geplaatst bij Casamundo. (naar Zweden)
Ik heb vaker geboekt bij particulieren en bij niet ANVR aangesloten bedrijven.
Mijn ervaringen zijn hier goed mee.

Mijn laatste reis, vrij dure vakantie met 5 pers naar Griekenland in een 5 sterren hotel, welke ik boekte bij Neckermann (ANVR aangesloten) heeft alleen maar gezeur opgeleverd.
Het hotel was nog niet af toen wij hier aankwamen en allerlei voorzieningen waren er nog niet.
(Hier hadden we wel al dik voor betaald)

Dit ANVR aangesloten bedrijf wilde me aftroeven met een tegoedbon van 300 euro.
Ik heb de zaak moeten indienen bij de geschillencommissie om mijn gelijk te halen. (Heb dit ook gekregen uiteindelijk)
Ik wil dus maar zeggen dat die ANVR geen enkele garantie is van een correcte behandeling of goede info van de aanbieder.

Verder ben je als consument altijd nog bescherm via het burgerlijkrecht.
Enige nadeel is idd als ze failliet gaan dat je dan je geld kwijt zal zijn.

Wat Casamundo betreft, ik zie zowel goede als slechte beoordelingen.

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2014 om 12:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=bram76 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 12:08]

Dit ANVR aangesloten bedrijf wilde me aftroeven met een tegoedbon van 300 euro.
Ik heb de zaak moeten indienen bij de geschillencommissie om mijn gelijk te halen. (Heb dit ook gekregen uiteindelijk)
Ik wil dus maar zeggen dat die ANVR geen enkele garantie is van een correcte behandeling of goede info van de aanbieder.

Verder ben je als consument altijd nog bescherm via het burgerlijkrecht.
Enige nadeel is idd als ze failliet gaan dat je dan je geld kwijt zal zijn.

Wat Casamundo betreft, ik zie zowel goede als slechte beoordelingen.

Nee, het tweede nadeel is dat als een reisorganisatie niet bij de ANVR is aangesloten, je ook niet naar de geschillencommissie kunt. En zie nu eens wat dat jou voor een voordeel heeft opgeleverd.
Het gaat er niet om dat een bedrijf goed of beter is als het bij de ANVR is aangesloten, maar dat je op een makkelijke manier je recht kunt halen.

En het voordeel van de SGR is natuurlijk de bescherming bij een faillissement.

Jouw bijdrage geeft alleen maar meer redenen om bij een ANVR aangesloten organisatie te boeken.

Het burgerlijk recht beschermd wel, maar je moet dan wel zelf een rechtszaak aanspannen, dat is voor veel mensen een te grote of dure stap.