di
door dijk_1 Jan 18, 2011 om 14:47
Vakantie & reizen

Djoser reizen

Ik was met Djoser reizen georganiseerd5 dagen naar Sjanghai. Reis van bijna 1500 euro De beloofde reisleiding ontbrak totaal. Alleen maar heen en terugvervoer naar luchthaven. Slecht hotel, ver weg van centrum. Dus veel taxikosten en verloren tijd. Als vergoeding bood Djoser een vergoeding van 50 euro aan plus 50 euro cheque voor een volgende reis en niet eens een echt excuus. Zij praten over vrijheid in hun manier van reizen... Deze vergoeding is toch veel te laag ?

2311 8 Rapporteer

su
door susannef - Jan 18, 2011 om 15:01
303 Antwoorden / 9 Vragen

Staat er in de reisbeschrijving dat er tijdens alle dagen reisleiding aanwezig is?
Normaal gesproken biedt Djoser reisleiding vanaf het moment van aankomst op de luchthaven tot en met het inchecken voor de terugvlucht.

Ik heb in het verleden een aantal keer met Djoser gereisd en kreeg vooraf altijd de naam van de reisleiding ter plaatse door.

Voor zover mij bekend is de ligging van het hotel geen geldige reden om geld terug te kunnen vragen. Zelf ken ik Sjanghai niet, maar ik kan me voorstellen dat Djoser zegt dat u ook met openbaar vervoer in plaats van taxi had kunnen reizen.

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2011 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dijk,

Ben toch wel benieuwd welke reis je bedoelt?
.....Ik was met Djoser reizen georganiseerd5 dagen naar Sjanghai.....
Voor zover mij bekend (en ik heb hier de catalogus van 2010 en 2011 voor mij liggen) is er geen reis van 5 (of bedoel je 15?) dagen naar Sjanghai.
Kan me namelijk niet voorstellen dat er geen reisleiding aanwezig was.
Betrof het misschien een verlenging?

Met vr.gr.

marieke79
door marieke79 - Jan 21, 2011 om 18:33
94 Antwoorden / 0 Vragen

Als er in de informatie van Djoser staat dat er op alle dagen reisleiding aanwezig is
en
Als er in de informatie van Djoser meer info staat over de ligging van het hotel

Dan heb je recht op een vergoeding.

Het feit dat Djoser een vergoeding aanbiedt, betekent dat je inderdaad gelijk zal hebben. Ze vergoeden bijna 7% van de reissom, dat is best redelijk voor een klacht als deze.

di
door dijk_1 - Jan 31, 2011 om 13:51
3 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 18 jan 2011, 15:47]Hallo dijk,

Ben toch wel benieuwd welke reis je bedoelt?
.....Ik was met Djoser reizen georganiseerd5 dagen naar Sjanghai.....
Voor zover mij bekend (en ik heb hier de catalogus van 2010 en 2011 voor mij liggen) is er geen reis van 5 (of bedoel je 15?) dagen naar Sjanghai.
Kan me namelijk niet voorstellen dat er geen reisleiding aanwezig was.
Betrof het misschien een verlenging?

Met vr.gr.Het was een reis die slechts 2 x werd aangeboden door Djoser. In het voorjaar en in oktober 2010. In de reissom zat een entreebewijs voor 3 x de wereldtentoonstelling (waarde 40 euro). Mijn bedoeling was natuurlijk zelfstandig de wereldtentoonstelling te bezoeken. Echter tips van een gids, over de ingang die je het beste zou kunnen nemen, zouden zeer welkom zijn geweest (op 1 dag waren er 1 miljoen voornamelijk Chinese bezoekers en de rijen bij de ingangen waren gigantisch lang. Na veel lopen op het wereldtentoonstellingsterrein zou een excursies in Sjanghai met gids natuurlijk een fijne afwisseling/aanvulling zijn geweest. Daarom had ik ook bij Djoser geboekt. Als ik zelf de reis had samengesteld, had ik voor veel minder geld een veel beter en centraal gelegen hotel geboekt, en een rechtstreekse vlucht (nu via Frankfurt met Lufthansa). En had ik vooraf ook ingepland wat ik in Sjanghai nog extra zou willen zien. Nu leek me dat niet echt nodig, want een plaatselijke gids weet meer. En dan is een vergoeding van 50 euro een lachertje. Die andere 50 eurobon voor een volgende reis zal ik nooit gebruiken en ook niet aan een ander overdragen, want de bon staat op naam...).

su
door susannef - Jan 31, 2011 om 14:04
303 Antwoorden / 9 Vragen

Reisleiding en een gids zijn bij Djoser - net als bij andere reisorganisaties - twee verschillende zaken.
In veel landen is het voor reisleiders zelfs verboden om gidswerkzaamheden uit te voeren. Een organisatie kiest er dan vaak voor om een lokale gids in te huren. Hiervoor moet dan door de deelnemers wel extra betaald worden als de betreffende excursie niet expliciet in de reisbeschrijving staat vermeld.

Wat me nog niet duidelijk is, is of er in de reisbeschrijving gesproken is of begeleiding door een reisleider of lokale gids bij de reissom inbegrepen was/in de reisomschrijving staat beschreven. U zegt wel dat de beloofde reisleiding totaal ontbrak. Wie heeft u dan bijv. op het vliegveld in Sjanghai verwelkomd en naar uw accommodatie begeleid? Dit wordt bij Djoser normaal gesproken gedaan door een reisleider en als deze (nog) niet aanwezig is op het vliegveld, wordt dit waargenomen door de lokale vertegenwoordiger.

di
door dijk_1 - Jan 31, 2011 om 14:25
3 Antwoorden / 4 Vragen

Lokale gids was inbegrepen. De excursie(s) zou naar o.a. een planetarium gaan. Dat werd door Djoser afgedaan met de mededeling dat het per abuis in het aanbod stond (was bedoeld voor een eclips reis een paar jaar eerder..............).De lokale gids had er wel moeten zijn, maar de afwezigheid werd verklaard als volgt: Djoser hanteert het principe VRIJHEID/BLIJHEID. Transfer luchthaven werd wel verzorgd. De op de heenweg aanwezige dame gaf direct te kennen dat er geen lokale gids zou komen. Zij ging huilend weg door de druk van onze groep. Kantoor Djoser en kantoor lokale vertegenwoordiging waren onbereikbaar. Zelf dacht ik op dat moment dat DJOSER IN FINANCIELE MOEILIJKHEDEN VERKEERDE EN DE PLAATSELIJKE AGENT NOG NIET BETAALD WAS.

su
door susannef - Jan 31, 2011 om 14:35
303 Antwoorden / 9 Vragen

Als er een lokale gids is toegezegd, dan had deze er echt moeten zijn. Ik vind dat Djoser zich niet achter vrijheid/blijheid kan verschuilen.
Heeft u nog contact met andere leden uit uw groep? Wellicht dat u samen nog sterker staat in uw protest. Nu begrijp ik pas heel goed dat u niet met zo'n belachelijk lage vergoeding als u aangeboden akkoord gaat.

Zou de ANVR u misschien nog van verder advies kunnen dienen?

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2011 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dijk,

Blijkbaar is het dan een themareis geweest.
Als de reisbegeleidster aangegeven heeft dat de plaatselijke gids niet is komen opdagen is dit inderdaad een probleem waar Djoser voor verantwoordelijk te houden is.
Vrijheid/blijheid is leuk, maar adviezen/tips van de plaatselijke gids en/of reisbegeleiding is leuker. Zeker de laatste had aanwezig moeten zijn.
Jammer voor je dat de reis zo verlopen is.
Een excuus van Djoser zou op z'n plaats geweest zijn.
(Is anders toch een prima organisatie!).

Met vr.gr.