li
door lisa1 Jun 15, 2012 om 10:55
Vakantie & reizen

Drinken cq eten meenemen in het vliegtuig

Drinken meenemen in het vliegtuig was/is verboden. Blijkbaar komt het ook voor dat je geen eten mag meenemen b.v. bij Ryanair. Nu mag je 0.25l water ingesealed meenemen, maar niet 0.5l. Daarentegen mag je wel een fles alcohol van 0.7l meenemen. Dat bovendien ook nog brandbaar is.
Dus geen 0.5l water dat bestemd is om je dorst te lessen!
Conclusie: niet om de veiligheid maar zuiver commercieel!!

Wie bepaalt de voorwaarden? Met veiligheid heeft het dus niets te maken!!

6846 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

0.7l jenever werkt ook prima tegen de dorst.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie bepaalt de voorwaarden? Ryanair. En als u dat niet bevalt, vliegt toch met een andere. Of moet die weer voldoen aan uw voorwaarden (o.a. de prijs?)

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lisa1,

De voorwaarden worden door de luchtvaartmaatschappijen opgesteld.
Zijn niet altijd even logisch (meer).
Trouwens .... die alcohol mag je ook niet ongeseald het vliegtuig mee innemen en daar dus ook niet nuttigen!
En ja ... aan boord verkopen ze je graag een drankje tegen behoorlijke prijzen. Idem bij Arke. Goedkopere tickets, maar ze willen toch graag winst maken.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

lisa1 schreef op vrijdag 15 jun 2012, 10:55: ...
Conclusie: niet om de veiligheid maar zuiver commercieel!!
...
Denk je dan dat ze vanwege liefdadigheid vliegen?

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vloeistoffen mogen niet mee door de security check. Daarna mag je gewoon inkopen en meenemen. Het idee daarachter is dat wat je binnen de tax-free zone koopt veilig is (als is een halve fles wodka in iemand minstens zo gevaarlijk als explosieven in iemands tas....).

De commercieele voordelen zijn dus een afgeleide van de security uitgangspunten.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze maatschappij mag je alles wat je kan dragen meenemen.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin!!! Je mag altijd eten en drinken meenemen aan boord, bij elke maatschappij. Zeker bij Ryanair mag je je eigen eten en drinken meenemen en nuttigen.

Zie de website van Ryanair: http://www.ryanair.com/nl/vragen/kan-ik-mijn-eigen-eten-meenemen-aan-boord

Je mag van de Europese Unie geen drinken door de douane meenemen, dat is een ander verhaal. Maar Ryanair heeft de goedkoopste tickets, en je mag ook nog eens je drinken meenemen. Echt een aanrader dus!