Ji
door Jitske1 Apr 30, 2018 om 22:38
Vakantie & reizen

Eurostar

Wij hebben onlangs een boeking gemaakt met de Eurostar naar London in maart voor een reis in mei. Wij hebben een boeking gemaakt vanaf Amsterdam naar London. Lekker vroeg en ook nog het laagste tarief. Per april is e.e.a. veranderd en rijdt de trein rechtstreeks in ongeveer 2 uur. Super. Echter op de website staat opeens bij onze boeking.

De vertrek- en aankomsttijden hieronder zijn alleen voor het Eurostar-traject van Brussel naar (UK direct station). Het tarief is echter voor de volledige reis vanaf elk Elk Nederlands Station.
Als je een trein kiest, boek je de hele reis, vanaf Elk Nederlands Station tot (UK direct station). In het ticket zit de reis met een binnenlandse trein naar Brussel-Zuid inbegrepen

Wij denken, oke.. Echter we vragen ons dan af hoe werkt het dan vanuit elk station naar Brussel terwijl wij vanuit Amsterdam dachten te gaan reizen? We gaan dan op zoek naar treinen maar die zijn er om die tijd nog niet, ja wel de Thalys maar daar blijk je geen gebruik van te mogen maken. Dan maar bellen; echter dan krijg je te horen dat je maar moet overnachten in Brussel je kaartje is 24 uur geldig of omboeking tegen een toeslag van 60 euro. Dan gaan we Eurostar mailen half april. Krijgen we vandaag 30 april eindelijk antwoord dat we dan alleen maar kunnen omboeken. Wij gaan kijken en zien een toeslag van 80 euro per persoon! Dit lijkt wel op misleiding want nergens op de site staat dat je even goed moet kijken hoe je in Brussel komt en dat je geen gebruik kunt maken van bepaalde treinen! Zoek je dit niet uit, betekent dit een omboeking en heb je te maken met extra kosten.

Is dit normaal? Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

2547 6 Rapporteer

Topantwoord

gerbera
door gerbera - May 1, 2018 om 12:12
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij rijdt er 6x per dag een intercity van amsterdam naar brussel zonder overstap.

newmikey
door newmikey - May 1, 2018 om 13:39
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag toch hopen dat u niet ècht dacht dat de reistijd van 2 uur gold voor het gehele traject van Amsterdam naar Londen? Dat is namelijk fysiek onmogelijk. Verder ben ik met u eens dat het niet onmiddelijk duidelijk wordt vanaf de boekingspagina dat de vertrektijd die vanaf Brussel is en u dus een uur vóór vertrek in Brussel moet zijn voor paspoort- en veiligheidscontroles. Na enig doorlezen (klik op uitroeptekentjes bij de tariefklassen) had dat wel de enig juiste conclusie geweest.

Verder lijk de tekst me vrij duidelijk dat u, op vertoon van uw Eurostar boeking, elk gewenst treintraject kunt gebruiken om in Brussel te geraken dus óók Amsterdam-Brussel zonder daarvoor apart een kaartje te hoeven kopen.

panter22
door panter22 - May 1, 2018 om 13:54
6599 Antwoorden / Vragen

Ik ben nog nooit met de Eurostar geweest, maar op de site gekeken. En die is niet bepaald duidelijk.
Je weet pas hoe je de reis kunt maken als je op overstappen drukt.
Wil je om 8.17 uur uit Amsterdam vertrekken, dan ben je om 1157 uur in Londen., 4.40 uur. (in Londen is het een uur vroeger)
Dan is het een reis van €230 inclusief Thalys.
Reis je van elk station in Nederland, dan is 7,56 uur de eerste trein en doe je er 2.03 uur over. Je bent er om 8.59 uur.
Dat kan nooit.Je kunt niet vanaf Groningen in 2 uur in hartje Londen zijn.
KIjk je bovenaan de site, dan staat daar je aangehaalde tekst. Je hebt dan een kaartje vanaf Brussel Zuid om 7,56 uur.
Daar moet de binnelandse reistijd nog bij opgeteld worden.
Maar je hebt toch een kaartje gekocht van Amsterdam naar Londen met een vertrektijd vanaf Amsterdam. Dan wordt toch de vertrektijd van de Eurostar een paar uur later?
Hoe kan er dan opeens elk station in Nederland staan ipv Amsterdam?
Dat begrijp ik ook niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2018 om 13:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijpdit niet! Er is een rechstreekse verbinding Amsterdam - Londen en waarom dan overnachten in Brussel?
Heeft u wel op een goede site gekeken?

costnix
door costnix May 1, 2018 om 14:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang er op Amsterdam CS geen paspoort-en veiligheidscontroles kan worden gedaan, moet er in Brussel Midi/Zuid worden overgestapt. De controle vindt daar plaats. De terugreis is zonder overstap. De controle vindt plaats op Londo Sint Pancras.

newmikey
door newmikey May 1, 2018 om 14:26
830 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft niet ingevuld dat ze vanaf Amsterdam wil reizen en de Eurostar website kent géén andere Nederlandse stations. Als men Amsterdam invult krijgt men ook de correcte vertrektijden van A'dam CS maar laat men het vertrekstation leeg dan geeft de website géén foutmelding maar laat de vertrektijden vanaf Brussel zien zonder rekening te houden met de reistijd naar Brussel en de vereiste 45-60 minuten voor paspoort- en veiligheidscontrole op Brussel. Daarom heeft TS een dusdanig vroeg vertrek uit Brussel geboekt dat het onmogelijk is daar op tijd aan te komen met een trein uit Nederland. Eurostar veegt daar z'n spreekwoordelijke reet me af en stelt dat TS dan maar de avond van te voren naar Brussel moet komen.

TS heeft wel degelijk een punt hier - als Eurostar denkt op deze manier véél klanten te trekken hebben ze het waarschijnlijk mis. Ik heb het al jaren geleden op het Thalys traject naar Parijs ook geconstateerd: vliegen is administratief gewoon veel beter georganiseerd. Na een aantal keren in Paris-Nord met een gecancelde Thalys te hebben gestaan (nee meneer, er komt géén vervangende trein en de volgende trein is volgeboekt"), heb ik mij voorgenomen alleen nog per vliegtuig te reizen. Percentueel gaat daar minder mis dan met de internationale treinen.

Ji
door Jitske1 May 1, 2018 om 17:55
Antwoorden / 1 Vragen

Precies. We hebben wel Amsterdam geboekt maar vanaf 1 april is de dienstregeling gewijzigd in vanaf elk station en nu zitten we met de gebakken peren. Mogen niet reizen met Thalys wat eerst wel kon vanaf 6.16 en dan op tijd in Brussel maar na boeking mag het niet meer. Bij navraag bij Eurostar is de reden dat ze vanwege een constante service aan alle klanten die hun tickets moeten omboeken helaas niet aan vergoeden kunnen beginnen. Waarschijnlijk zijn wij niet de enige ;-(. We krijgen wel excuus, maar waarvoor??

Thijs12
door Thijs12 - May 1, 2018 om 14:57
554 Antwoorden / Vragen

Ja, is wel erg. Ik was ook aan het kijken voor een reisje naar Londen. Dan liever vliegen van Eindhoven in een uurtje voor 58,80 retour.

gerbera
door gerbera - May 1, 2018 om 21:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De eerste IC vanuit Amsterdam vertrekt 5.52u dan bent u rond 9.15u in Brussel/zuid midi. Deze gaat via Schiphol reistijd 3u.23min.
De volgende is 6.22u aankomst Brussel/zuid midi ook om 9.15 Deze gaat via Rotterdam waar u moet overstappen op hetzelfde perron. Reistijd 2u53min.
De terugreis kunt u wel met de Eurostar rechtstreeks naar Amsterdam.
Mooier kan ik het niet voor u maken;-))