Extreme mist reisverzekering
Eind 2016 zaten ik, mijn vrouw en de kinderen in London waarna wij terug wilde vliegen naar Amsterdam. Van de KLM kregen wij bericht dat de vlucht is geannuleerd en dat wij verder ingelicht zouden worden. Kort samengevat, een overnachting in een hotel gehad en totaal 30 uur vertraging ten gevolge van dikke mist in London en Schiphol totaal zo'n 225 euro aan extra kosten.
Dat luchtvaartmaatschappijen hierbij niets uitkeren vanwege overmacht is mij bekend. Wij dachten alleen dat met een doorlopende reisverzekering van Interpolis in ieder geval de hotelkosten gedekt zouden zijn. Dit blijkt na een lang telefonisch gesprek niet zo te zijn omdat Interpolis mist niet als een extreme weersomstandigheid beschouwd. Hierover twijfelde ze wel meerdere keren aan de telefoon.
Alle nieuwswebsites spreken echter van extreem gevaarlijke dikke mist (waaronder de Schiphol en KLM website). Een code geel is geen gewone mist meer?
Heeft iemand ervaring hiermee? In de polisvoorwaarde staat het volgende:
f Kosten door oponthoud door natuurgeweld of staking
Onder natuurgeweld wordt verstaan lawines, bergstorting, aardbeving, overstroming, storm, orkaan of
abnormale sneeuwval. In geval van oponthoud op de terugreis van de reisbestemming dat ontstaan is door:
- natuurgeweld
- werkstaking
bij vervoersondernemingen waarvan de verzekerde tijdens de terugreis van de
reisbestemming gebruik zou maken,
zijn verzekerd de extra kosten van langer verblijf en de extra terugreiskosten naar het vaste woonadres in
Nederland, die het gevolg zijn van dit oponthoud.
Ik hoop dat iemand weet of ik in mijn recht sta.
Er zijn verschillende gradaties in reisverzekeringen. Ik neem meestal de meest simpele maar er zijn uitbreidingen mogelijk b.v. voor sieraden, extra geld etc. Waren bij u ook mogelijkheden waar b.v. bij mist wel de reisverzekering zou dekken of is het helemaal niet mogelijk kosten vergoed te krijgen als er sprake is van mist.
Het enige wat wij aanvullend hebben is ziekenhuiskosten 100% vergoed in het buitenland. Verder alleen de basispolis.
Dat is uw zorgverzekering. Heeft niets van doen met een reisverzekering.
Nee Tijger1:
Aanvullend geneeskundige kosten buitenland:
U heeft een zorgverzekering. Vaak vergoedt de basisverzekering maximaal het Nederlandse tarief. De extra kosten moet u dan zelf betalen. Als u of een andere verzekerde alleen een basisverzekering heeft, dan adviseren we een reisverzekering met aanvullende dekking voor geneeskundige kosten.
Ja. Veenstra, maar die verzekering, de basis en de aanvullende hebben niets van doen met kosten van een eventuele vertraging.
Veenstra, dan heeft u het antwoord zelf toch al gegeven. U bent daar niet voor verzekerd.
De Ts haalt twee verzekeringen door elkaar.
Nou nee, hij heeft de basisreisverzekering met extra aanvulling voor ziektekosten. Misschien dubbelop maar toch.
Nee, hij heeft ook nog een doorlopende reisverzekering, schrijft hij.
Tijger1, ik haal niets door elkaar u bent alleen wat snel met concluderen. De eerste reactie vraagt of ik meer heb gekozen dan de basispolis van de doorlopende reisverzekering. Daarop antwoord ik dat ik een aanvullende verzekering (van mijn doorlopende reisverzekering) heb die ziekenhuiskosten volledig vergoed. Dat dit niet meewerkt bij een vertraging of annulering is de meeste wel duidelijk mag ik hopen. Welke verzekeringen haal ik dan door elkaar?
Maar die toelichting was dus overbodig. Het gaat niet over ziektekosten in het buitenland.
Het laatste woord willen hebben Tijger?
Misschien lees ik er overheen, maar in het rijtje wat u opnoemt, zie ik nergens mist staan. Geen gewone en geen gevaarlijk dikke.
Dus mijns inziens staat u niet in uw recht.
Misschien was de trein voordeliger geweest.
Nee, als wij thuis waren gebleven zou het voordeliger zijn.
Nee, helaas staat u niet in uw recht, lees bij wat onder overmacht geschreven is, dan betaalt ook reisverzekering niet uit:
http://www.landenportal.nl/informatie/rechten-van-vliegtuigpassagiers.htm
Waar bestaan die extra kosten uit? Hoewel u geen recht hebt op een financiele compensatie, heeft KLM wel de plicht om u te verzorgen. Als de vertraging betekent dat u een dag later pas kunt vliegen, moet KLM zorgen voor de overnachting en vervoer van vliegveld naar hotel vv.
Het zijn enkel kosten van het hotel. KLM heeft de vlucht geannuleerd, omgeboekt naar een FlyBe vlucht omdat ze zelf vol zaten. FlyBe heeft dezelfde dag de vlucht geannuleerd en kon ons geen slaapplaats aanbieden zeiden ze aan de balie. Dit omdat wij niet bij FlyBe geboekt hadden. KLM was uiteraard telefonisch niet bereikbaar omdat ze diezelfde dag al 76 vluchten hebben geannuleerd.
Daar is het dan misgegaan. Maar KLM heeft wel een zorgplicht voor hun passagiers. Hebt u al contact gehad met KLM over deze kosten? Vanwege de overmacht hebt u inderdaad geen recht op de normale compensatie. Maar uw kosten vallen onder de zorgplicht, niet onder de compensatieregeling.
Het zijn enkel kosten van het hotel. KLM heeft de vlucht geannuleerd, omgeboekt naar een FlyBe vlucht omdat ze zelf vol zaten. FlyBe heeft dezelfde dag de vlucht geannuleerd en kon ons geen slaapplaats aanbieden zeiden ze aan de balie. Dit omdat wij niet bij FlyBe geboekt hadden. KLM was uiteraard telefonisch niet bereikbaar omdat ze diezelfde dag al 76 vluchten hebben geannuleerd.
Maar als KLM niet kon vliegen, dan kon die ander dat toch ook niet?
Waarschijnlijk dacht KLM nog dat het 's middags beter zou worden. Maar hadden ze zelf geen plaatsen meer vrij, geen vlucht naar Nederland, of geen vliegtuig meer in London staan. En hebben ze hun passagiers daarom ondergebracht bij andere maatschappijen.
Een update: KLM heeft zojuist contact met mij opgenomen dat de kosten van het hotel helemaal worden vergoed. FlyBe mocht dit van hun eigen voorwaarden niet aanbieden omdat de tickets daar oorspronkelijk niet zijn besteld. De weersomstandigheden staan hier buiten. Halex heeft gelijk dat dit onder de zorgplicht valt. Bedankt!
Mooi dat het opgelost is, bedankt voor het terugmelden. Uw vraag ging overigens over de reisverzekering van Interpolis.
Dank voor de terugmelding!
@Tijger, TS dacht dat hij het bij de reisverzekering moest zoeken vanwege de overmachtsituatie voor KLM. En was daardoor in de veronderstelling dat hij niet bij KLM moest zijn. De vraag was Interpolis? Het antwoord was: KLM!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer