ai
door aib Oct 22, 2010 om 20:34
Vakantie & reizen

Gastrijck Heische Hoeve in Heeswijk Dinther - of Geldrijck Heische Hoeve???

Op 3-7-10 hadden we met 32 personen een familiedag bij Gastrijck Heische Hoeve in Heeschwijk Dinther (N.B.) Op het programma stonden diverse fysieke activiteiten en een afsluitende borrel met barbecue. Echter mijn vrouw brak een week ervoor door een ongeval haar schouder en scheurde een pees af. Door dit fysieke ongemak (hevige pijnen) kon ze niet aan de activiteiten deelnemen. Vooraf moesten we €80 p..p. aan de Heische Hoeve afgedragen. Echter nu na diverse verzoeken tot terugbetaling kan mijn vrouw naar haar geld fluiten! Omdat er hierbij sprake is van overmacht mag er toch enigszins wel gerekend worden op begrip en billijkheid van de Heische Hoeve. I.v.m. wederkerigheid wat betreft redelijkheid en billijkheid, (zie BW art.2)hebben wij gepoogd om voor een bedrag van € 40,00 (de helft van de € 80,00) met de Heische Hoeve te schikken. Zelfs dit aanbod om in de minne te schikken wordt van de hand gewezen. Het enige wat men nu wil doen is ons met € 80,00 tegemoet komen bij een volgende boeking: Echter wil je iets boeken, dan moet je wel met minimaal een groep van 15 personen komen. Dus dit is voor ons geeen optie. Mijn conclusie we hadden niet te doen met Gastrijck Heische Hoeve maar wel met GELDRIJCK Heische Hoeve!!!

1015 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pr
door prinspils - Oct 23, 2010 om 03:18
88 Antwoorden / 9 Vragen
0

De algemene voorwaarden eerst lezen voordat men een overeenkomst aangaat.

Een annulringsverzekering indien mogelijk daarbij afsluiten om risico's tot een minimum te beperken doch als die annuleringsverzekering ook nog eens € 80,00 kost voor het hele gezelschap, edoch dan bij 2 of meer deelnmers die om medische redenen e.d. niet gebruik van de diensten kunnen maken weer de voordeel van de annuleringsverzekering. Hypothese: Uw vrouw zou gestorven kunnen zijn een week van te voren, dan heeft u zeker geen behoefte meer aan een feestvreugde een week later.

Uw vrouw heeft wel gebruik gemaakt van de borrel en de barbeque (bbq)?

Gastrijck is dan wel de organisator doch huurt voor dergelijke activiteiten externen in en die worden betaald naar het aantal opgegeven gasten. Ook Gastrijck moet naar aanleiding van de opgegeven gasten - vooraf bestelde arrangement - hun inkoop op afstemmen. Dus is het gebruikelijk dat het volledige arrangement met de opgegeven personen in rekening wordt gebracht.

ai
door aib - Oct 23, 2010 om 09:22
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij onze familiereunie hebben web de organisatie uitbesteed, in dit geval door enkele neven (< 30 jaar). Pas anderhalve week ervoor wisten we waar we naar toe gingen.
We kenden hierdoor absoluut niet de voorwaarden van Heische Hoeve niet! Voor een bezoek aan een gepland (ereserveerd) bezoek aan een restaurant heb ik nog nooit en anuleringsverzekering afgesloten!
Een week voor de familiedag, 26 juni j.l., brak mijn vrouw bij een ongeluk 's avonds haar schouder.
Toen hebben we direct bij de organisatie gemeld dat mijn vrouw niet kon deelnemen aan de familieactiviteit. Dit is toen ook gemeld bij Heische Hoeve. In hun voorwaarden verwijzen ze vervolgens dat binnen 7 dagen voor de aanvang van de activiteit niet meer kan worden afgemeld.
Mijn vrouw kon echter absoluut niet aanwezig zijn bij Heische Hoeve. Dus heeft ook niet deelgenomen aan de barbecue en borrel e.o.. Derhalve heb ik een schikkingsvoostel t.b.v. coulance gedaan van € 40,00 met de overlegging van een doktersverklaring. Enige clementie mag je toch wel verwachten, zeker omdat ze voor mijn vrouw absoluut geen kosten hebben gemaakt.
Commercieel is het absoluut niet slim van het management van dit bedrijf. Ze laten een ontevreden klant achter, die dit op grote schaal nu ventileert bij zijn eigen newerk en via dit soort consumentenrubrieken. Daarnaast ben ik samen met mijn juridisch adviseur aan het bekijken op elke wijze we toch een zekere genoegdoening kunnen realiseren. Het kan toch niet zo zijn dat je als absoluut absoluut niets levert, maar toch het volle pond ontvangt! Voor mij is dit zo een principe zaak! Als bdrijf kun je makkelijk je eigen voorwaarden maken. Ze moeten er dan maar voor zorgen dat elke klant waarvoor gereserveerd, over deze voorwaarden geïnformeerd worden en dit niet overlaten aan een tussenpersoon die toevallig de boeking doet en wegens de verrassing deze reservering zolang mogelijk onder zich houdt.

pr
door prinspils - Oct 23, 2010 om 23:07
88 Antwoorden / 9 Vragen
0

Als het ongeluk met letselschade door een derde is veroorzaakt kunt naast materiële ook immateriële schade vorderen bij de veroorzaker van de letselschade.
M.a.w. sowieso de € 80,00 en schadeloosstelling van het niet-genot op de dag van het feest. Doch daar kan uw juridisch adviseur u hierover adviseren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer