Geboekt tot schiphol maar gedropt in Dusseldorf
beste mensen,
met 2 personen hadden wij een vakantie geboekt vanaf schiphol naar Antalya (tukrije) en weer retour. Een dag van onze retour vlucht kreeg het hotel een fax waarin stond dat we 10 uur later zouden vliegen én we zouden landen in Dusseldorf ipv in Amsterdam! onze reisleider wist van niets, en een klacht konden we later indienen. Wij komen om 23.00 uur aan op Dusseldorf: laatste trein naar nederland was al vertrokken. wij hebben moeten overnachten in de Mac Donalds op een trein station, want de airport sloot ook om 24.00 uur. 's ochtends om 6.10 uur ging de eerste trein weer richting Nederland. we moesten nog een stuk met de taxi, omdat de trein te weinig passagiers vervoerden. Volgens DTI (het reisbureau) krijgen wij 56.10 terug: dit kost de reis volgens hen van Dusseldorf tot Amsterdam. Moeten wij het accepteren dat we geen overnachtingsvergoeding krijgen en geen eetvergoeding? We waren 24 uur later thuis dan gepland!
van de week was hier ook zo'n soort vraag en gaf iemand een goede link die ik gelijk op mijn computer opgeslagen heb...
http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/index.html
Heeft het reisburo de vlucht veranderd of het kwam het van de vliegmaatschappij, dat verschilt natuurlijk nogal wat. Misschien kun je op deze site lezen wat je van een vliegmaatschappij krijgt en dat indienen via het reisburo?? Maar er zijn misschien wel mensen die dit wel weten en nog gaan reageren. Succes
we weten niet wie ons heeft omgeboekt. Volgens deze calculator krijgen we 0,00 euro terug!
Op grond van de door u verstrekte informatie hebt u volgens onze inschatting en op basis van EC Verordening 261/2004, helaas geen recht op een financiële compensatie. Dit is gebaseerd op de luchtvaartmaatschappij, de route, de afstand en door u opgegeven vertrek- en aankomsttijden. Onze conclusie is gebaseerd op de volgende artikelen uit EC Verordening 261/2004;
- Artikel 3, lid 1
De route van de vlucht bepaald samen met artikel 2.c of men aanspraak kan maken op de verordening: - Artikel 3, lid 1, sub b
Als het een vlucht is die vliegt vanuit buiten de EU op een EU vliegveld dient de luchtvaartmaatschappij welke op het ticket vermeld staat te voldoen aan artikel 2.c (de luchtvaartmaatschappij moet zelf Europees zijn).
kan iemand mij dit uitleggen?
Als je met DTI geboekt hebt, dan zijn de ANVR voorwaarden van toepassing. Veranderen van aankomsthaven mag niet zomaar. Zij moeten in ieder geval de kosten betalen van Dusseldorf naar Amsterdam. Aangezien jullie dat niet aansluitend hebben kunnen doen, met als gevolg een overnachting, vind ik het niet meer dan redelijk dat zij jullie ook daarvooor een vergoeding geven. Niet accepteren dus!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer