su
door suuzy91 Sep 24, 2008 om 14:17
Vakantie & reizen

Geboekt tot schiphol maar gedropt in Dusseldorf

beste mensen,

met 2 personen hadden wij een vakantie geboekt vanaf schiphol naar Antalya (tukrije) en weer retour. Een dag van onze retour vlucht kreeg het hotel een fax waarin stond dat we 10 uur later zouden vliegen én we zouden landen in Dusseldorf ipv in Amsterdam! onze reisleider wist van niets, en een klacht konden we later indienen. Wij komen om 23.00 uur aan op Dusseldorf: laatste trein naar nederland was al vertrokken. wij hebben moeten overnachten in de Mac Donalds op een trein station, want de airport sloot ook om 24.00 uur. 's ochtends om 6.10 uur ging de eerste trein weer richting Nederland. we moesten nog een stuk met de taxi, omdat de trein te weinig passagiers vervoerden. Volgens DTI (het reisbureau) krijgen wij 56.10 terug: dit kost de reis volgens hen van Dusseldorf tot Amsterdam. Moeten wij het accepteren dat we geen overnachtingsvergoeding krijgen en geen eetvergoeding? We waren 24 uur later thuis dan gepland!

868 3 Rapporteer

ga
door gast111111 - Sep 24, 2008 om 14:39
14 Antwoorden / 0 Vragen

van de week was hier ook zo'n soort vraag en gaf iemand een goede link die ik gelijk op mijn computer opgeslagen heb...

http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/index.html

Heeft het reisburo de vlucht veranderd of het kwam het van de vliegmaatschappij, dat verschilt natuurlijk nogal wat. Misschien kun je op deze site lezen wat je van een vliegmaatschappij krijgt en dat indienen via het reisburo?? Maar er zijn misschien wel mensen die dit wel weten en nog gaan reageren. Succes

su
door suuzy91 - Sep 25, 2008 om 09:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

we weten niet wie ons heeft omgeboekt. Volgens deze calculator krijgen we 0,00 euro terug!

Op grond van de door u verstrekte informatie hebt u volgens onze inschatting en op basis van EC Verordening 261/2004, helaas geen recht op een financiële compensatie. Dit is gebaseerd op de luchtvaartmaatschappij, de route, de afstand en door u opgegeven vertrek- en aankomsttijden. Onze conclusie is gebaseerd op de volgende artikelen uit EC Verordening 261/2004;

  • Artikel 3, lid 1
    De route van de vlucht bepaald samen met artikel 2.c of men aanspraak kan maken op de verordening:

  • Artikel 3, lid 1, sub b
    Als het een vlucht is die vliegt vanuit buiten de EU op een EU vliegveld dient de luchtvaartmaatschappij welke op het ticket vermeld staat te voldoen aan artikel 2.c (de luchtvaartmaatschappij moet zelf Europees zijn).

kan iemand mij dit uitleggen?

marieke79
door marieke79 - Oct 29, 2008 om 17:14
94 Antwoorden / 0 Vragen

Als je met DTI geboekt hebt, dan zijn de ANVR voorwaarden van toepassing. Veranderen van aankomsthaven mag niet zomaar. Zij moeten in ieder geval de kosten betalen van Dusseldorf naar Amsterdam. Aangezien jullie dat niet aansluitend hebben kunnen doen, met als gevolg een overnachting, vind ik het niet meer dan redelijk dat zij jullie ook daarvooor een vergoeding geven. Niet accepteren dus!