cl
door clausjuh May 31, 2017 om 14:36
Vakantie & reizen

Geluidsoverlast airbnb

Huisje in terneuzen gehuurd via airbnb, daar aangekomen vreselijke herrie van het naastgelegen tapasbar. Direct verhuurder een bericht gestuurd, deze was ook verbaast en gaf aan dat de tapasbar nieuw was. We zijn 1 nacht gebleven (omdat terug rijden geen optie was) ipv de 3 nachten die wij geboekt hadden. Wij willen ons geld terug omdat de tekst misleidend was, hier staat namelijk 'een oase van rust' en ik heb geluidsopnames dat dit het zeker niet was. Verhuurder doet nu echter of haar neus bloed en wilt geld niet terug geven...zelfs niet de twee nachten die wij NIET in de accommodatie hebben doorgebracht! Airbnb zegt dat als je op de plattegrond klikt je kunt zien dat het in het centrum is en je dus niet kunt verwachten dat het rustig is, ondanks dat dit wel in de tekst wordt gesuggereerd! Zij willen de geluidsopname niet eens beluisteren en dan een mening vormen. Airbnb geeft nu een korting voor een volgende boeking van 100 euro terwijl wij 260,- euro betaald hebben (plus een verpest weekend, brandstofkosten en tolwegkosten). Kan dit zomaar? Ik voel me bedrogen....

7219 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 31, 2017 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat u zich bedrogen voelt, is dan jammer, maar midden in het centrum van een stad kan altijd iets veranderen, wat de verhuurder niet in de hand heeft. En vreselijke herrie van een tapasbar? Waarom de politie niet gebeld wegens geluidoverlast?

Topantwoord

ne
door neodutchio - May 31, 2017 om 15:01
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Airbnb is een platform, geen verhuursite. Vergelijk het maar met marktplaats. U kunt marktplaats ook niet verantwoordelijk houden voor een inhoudelijke tekst die een verkoper geplaatst heeft.
en zoals hierboven al aangegeven, geluidsoverlast kan gewoon gemeld worden bij de politie.

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 15:12
Antwoorden / 2 Vragen

Tja, zo heb ik het nooit gezien inderdaad (als een marktplaats)...en ook zeker niet aan politie gedacht. Ik dacht als de verhuurder het weet en ik de resterende twee nachten ook niet daar verblijf, ik dan in ieder geval die kosten terug zou krijgen. Daarom ben ik ook juist niet gebleven (was ook echt niet te doen hoor), ik wilde niet eerst drie nachten blijven en daarna ineens gaan klagen...leek me niet eerlijk t/o de verhuurder!

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 31, 2017 om 15:16
11532 Antwoorden / 15 Vragen
cl
door clausjuh May 31, 2017 om 15:27
Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel, ik ga het even lezen

marita5
door marita5 May 31, 2017 om 15:28
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - May 31, 2017 om 16:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

AirBnB geeft overal ter wereld problemen.
In Barcelona is de gemeente het helemaal zat en trekt alle licenties van verhuurders in per 2018. AirBnB heeft geeneens licenties dus verhuurders krijgen letterlijk een anders slot op hun deur en behoorlijke boetes.
Iedereen die een kamer over heeft kan via AirBnB leuk bijverdienen zonder al te veel spelregels.
Uw verhuurder vond het op zondagmorgen heerlijk rustig en heeft de accommodatie zo omschreven.
Zelf weggaan is zelf het verlies nemen u huurt van een niet professionele organisatie maar wel voordeliger als.een lokatie met licentie.

Cookies
door Cookies - May 31, 2017 om 16:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even gekeken: de betreffende tapasbar is inderdaad pas sinds 5/5 geopend en is op vrijdag en zaterdag open tot 23 uur! Op zondag alleen van 14 - 18 uur. Wauw, wat laat allemaal.

Hoe erg is het om wat geluiden te horen tot 23 uur? Waarom niet gezellig aangeschoven daar? Als je iemand bent die ook tijdens vakantie om 21 uur al naar bed wilt, moet je niet ergens midden in een centrum gaan zitten.

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 16:53
Antwoorden / 2 Vragen

Apart dat jij weet hoeveel geluid zoiets geeft, ben jij er ook geweest? Daarnaast duurde de harde muziek tot bijna 01:00 uur omdat het personeel samen ook nog een borrel dronk...als ik behoefte had aan harde muziek, hard gepraat en rennende/schreeuwende kinderen was ik wel ergens anders naar toe gegaan. Bij een tekst 'oase van rust' heb ik andere verwachtingen. Ik kan je verzekeren dat het IN het huisje totaal niet 'gezellig' klonk...dus misschien eerst zelf meemaken voordat je een mening vormt!

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 16:59
Antwoorden / 2 Vragen

Ach laat maar, dit zegt wel genoeg...

Geachte forumleden,

Ik ben als vrijwilligster actief op een forum van de NPO. Nu is het zo dat alle vaste medewerkers, stagiairs, koffieleutende redactieleden, in werktijd appende bestuursleden enz. enz. wel een kerstpakket ontvangen en ik, als hardwerkend vrijwilligster, helemaal niks krijg!!!!!!

Mag dat zomaar????? Vrijwilligers hebben daar dan toch ook RECHT op???? Dit is toch DISCRIMINATIE van de bovenste plank?????

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 17:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Denk je nou werkelijk dat ik niet weet hoe café geluiden, pratende, lachende mensen, klinken? Oké dan is het bijna 1 uur geworden die avond. Je had ook even naar die lui toe kunnen gaan en vragen of het wat zachter kon. Wie zegt dat het de andere avonden ook zo is geweest? Je bent al bij voorbaat vertrokken. In een centrum van een stad zitten altijd horecagelegenheden, zelfs in Terneuzen. TIP: bereid je tripjes in het vervolg beter voor. Ten 1e wist je niets eens wat AirBnB is en ten 2e kun je beter checken voor wat voor lokatie je precies gaat boeken. Als je alleen reacties wilt die in jouw straatje passen, meldt het dan voortaan even.

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@clausjuh: alle vaste bezoekers van dit forum weten dat dit een geintje van me was. Vandaar ook: geachte forumleden.

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 17:08
Antwoorden / 2 Vragen

Fijn dat wel jij alles weet en zo te horen eerst naar een accommodatie rijdt om te checken waar je precies terecht komt...ik ben helaas van goede trouw en geloof de advertentietekst van een verhuurder...stom inderdaad! Je hebt helemaal gelijk!

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ik weet niet alles en nee, ik rijd niet naar de accommodatie. Genoeg andere mogelijkheden om e.e.a te checken. Overigens staat mijn woning ook op AirBnB, maar soms is er in de nabij gelegen sporthal een lekker discofeest tot rond 3 uur, dus beter niet bij mij boeken. Aangezien ik niet weet wanneer er zo'n feestje plaatsvindt, staat dat ook bij mij niet vermeld.

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 17:18
Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou dat wel vermelden omdat ik geen gezeur zou willen hebben en mijn gasten een fijn weekend zou willen bezorgen...maar dat zal per mens verschillen inderdaad!

Net heeft airbnb mijn negatieve reactie ook verwijdert, dus als verhuurder ben je blijkbaar erg beschermt en kun je je gasten blijkbaar alleen de positieve teksten voorschotelen. Wist dit naïeve persoontje dus ook nog niet...zo leer je elke dag nog wat bij!

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Weet niet wanneer je daar bent geweest, maar was dat toevallig niet de openingsavond (5/5)? Feestje waar ik het over heb, vind gemiddeld 1x p.m. plaats, maar kan ook 2 maanden helemaal niets zijn.

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 17:39
Antwoorden / 2 Vragen

Dat vind ik dan toch anders, wij waren er op een warme dag (niet de opening)...mensen zitten gewoon gezellig buiten op het terras, deuren open en muziekje erbij. Als je er zit geen probleem, maar als je binnen even rustig wilt zitten/slapen is het niet te doen. Heel gehorig oud huisje, dus zelfde geluid als buiten (met ramen en deuren dicht). Dat had ik niet verwacht als ik 'een oase van rust' lees en ook in de oudere recensies stond dat het er rustig is. Voor mei was dat misschien ook wel zo?!

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 17:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarschijnlijk was het tot die opening van de tapasbar inderdaad rustig. Zou nu wel netjes zijn van de verhuurder als hij die tekst 'oase van rust' zou verwijderen nu de situatie gewijzigd is. Ik zou dat in zo'n geval wel doen en juist voor de tapas liefhebbers er bij zetten dat er een gezellige tapasbar met terras zit.

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 18:13
Antwoorden / 2 Vragen

Ik hoop ook dat hij dit inderdaad gaat doen, bruisend centrum klopt beter! Dan trekken ze de juiste mensen en is niemand teleurgesteld. Gelukkig heb ik dit nooit eerder meegemaakt, altijd leuke locaties gehad...volgende keer ga ik ook zeker beter kijken en niet meer alleen op de advertentie tekst af! Baal er wel van want we hadden dat weekendje weg juist hard nodig...dit gezeur doet met een burn out zeker geen goed! Maar goed, ik ga die 100 euro tegoed maar gebruiken om binnenkort iets anders te boeken...en de rest ben ik denk gewoon kwijt..

ha
door halex May 31, 2017 om 18:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat Clausjuh eens even op moet houden met dat gemekker tegen Carola.83. Als u de wijsneus uit wilt hangen, zijn daar andere fora voor.

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 18:36
Antwoorden / 2 Vragen

Whu, zo ervaarde ik het niet...volgens mij hebben Carola en ik juist een heel normaal gesprek inmiddels. Maar goed, ik hou het voor gezien...helemaal geen behoefte om de wijsneus uit te hangen ;), ik wilde alleen weten of ik iets kon ondernemen! Fijne avond iedereen! :)

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 19:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oeps, je hebt een burn-out lees ik, dan begrijp ik volkomen je behoefte aan stilte en rust (ervaringsdeskundige). Bovendien ben je in zo'n periode erg prikkelbaar. Veel sterkte en neem de tijd om GOED te herstellen. Wees verstandig en laat dit gebeuren los. Gaat alleen maar ten koste van de toch al weinige energie die je nu hebt.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2017 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar mogen we alleen maar met u meehuilen?

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 17:24
Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor, mijn vraag was 'mag dit zomaar?' Een antwoord daarop is erg welkom! Maar meningen over hoe groot overlast wel of niet is heb ik weinig aan. Ik heb geluidsopnames en snap dus niet goed waarom ik daarover hier een discussie zou moeten voeren met mensen die het zelf niet gehoord hebben?!

Maar ik weet inmiddels voldoende, er zaten ook bruikbare tips tussen...dus bedankt voor alle hulp!!

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 17:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat iemand als geluidsoverlast ervaart, is erg van het individu afhankelijk. Een feestje tot 1 uur, heb ik bijv. geen enkele moeite mee, ga toch nooit eerder naar bed. Bovendien ben ik iemand die regelmatig dan gezellig aanschuift. Of als daar mijn pet niet naar staat, ga ik er naar toe en vraag ze of het een tikkie terug kan.

me
door mein33 - May 31, 2017 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@clausjuh,

Na het lezen van uw klacht kwam bij mij de gedachte te boven om u een geheel "kosteloos" weekend verblijf aan te bieden in mijn huisje "aan de grote stille heide", maar daar zie ik gelet de inhoud van uw reacties, maar vanaf om de mogelijk opdoemende problemen maar te voorkomen.
Uw reacties naar @carola.83 zijn daarbij van doorslaggevend belang geweest.

Uw klacht moet u niet deponeren bij airbnb of de eigenaar van de accomodatie, aangezien zij zich kunnen beroepen op 'overmacht'.

U had in eerste instantie moeten klagen bij de veroorzaker van de overlast en als dat niet had geholpen zou u de politie om een mogelijke interventie hebben kunnen verzoeken.
U heeft geen van beide gedaan maar bent al stampvoettend weer naar huis vertrokken en daarmee zal de zaak zeker en vast zijn afgedaan.
"TIP":  voortaan eerst even op Google maps kijken naar de ligging van een object, dat kan veel ongenoegen voorkomen. ;-))

cl
door clausjuh May 31, 2017 om 18:17
Antwoorden / 2 Vragen

Ja, die tip ga ik volgende keer zeker opvolgen. En heel aardig dat je dit in gedachte had, maar ik had het sowieso niet aangenomen...mijn vraag was niet om een gratis weekendje te scoren! ;)

ha
door halex - May 31, 2017 om 18:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U huurt een huisje in het centrum van Terneuzen voor € 260 waar u drie nachten en vier (?) dagen kunt verblijven. Dat is een hele nette prijs. Het nabijgelegen hotel vraagt minimaal € 120 voor een enkele kamer. U zat er dus voor een koopje. En dat is ook het model van AirBnB, veel voor weinig. Daar staat tegenover dat u ook niet veel recht tot klagen hebt. In een stadscentrum is het sowieso drukker dan op 't platteland. En gezien de prijs voor uw verblijf, hebt u gewoon waar voor uw geld gekregen.
De volgende keer gewoon een goed hotel zoeken. Betaalt u wel meer dan het dubbele maar daar staat tegenover dat u ook meer mag eisen van uw verblijf.

PS
Normaal verwijdert AirBnB alleen negatieve recensies als die niet voldoen aan de (fatsoens)normen van de site.

jo
door jorisw - May 31, 2017 om 22:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan 1 tapas bar vinden in Terneuzen en die is alleen op vrijdag en zaterdag open tot 11PM, dus waar hebben we het over. In de binnenstad. Volgende keer maar een hutje op de hei dan.

re
door reis-recht - Jun 4, 2017 om 11:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

De reactie van Airbnb is onterecht. De Tapasbar had zich gevestigd nádat was geadverteerd met 'een oase van rust'.  Er is dus sprake van non conformiteit. [edit - redactie, het plaatsen van bijdragen van commerciële / promotionele aard is niet toegestaan ]

ha
door halex Jun 4, 2017 om 12:41
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hahaha, u maakt zichzelf volkomen belachelijk met zo'n reactie. Bijvoorbeeld omdat u helemaal niet weet wat er in de advertentie staat. Wellicht is de woning Feng-Shui ingericht. En dus een oase van rust. U hebt geen enkele aanwijzing dat die claim op de omgeving slaat: het centrum van een middelgrote stad.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2017 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@reis-recht
Ik heb uw reactie gerapporteerd als spam.