co
door coline Mar 11, 2009 om 12:43
Vakantie & reizen

Goedkope lastminute

Hi,

Ik en mijn vriend willen graag deze zomer (tussen 16 jul - 8-aug) 1 weekje op vakantie. en we dachten om een lastminute vakantie te boeken. het liefts goedkoop (max 300 p.p.) Het maakt ons eigenlijk niet uit waarheen, als het maar een zonnige bestemming is.

alle ervaringen en tips zijn van harte welkom.

alsvast bedankt

xx Coline

1675 10 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 11, 2009 om 13:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Aanvullende opmerking:

Zie boven je vraag staan "last minute". Op dit moment is natuurlijk nog niets te zeggen over "last minute". Er zijn nog vele minuten te gaan tot 16 jul.

Dat moet je een week van tevoren gaan bekijken, wat er aangeboden wordt en daar kies je dan uit. Met mijn tip in het achterhoofd.

H.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 11, 2009 om 13:15
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Vorig jaar heb ik een lastminute midweekje wintersport bij Bizztravel geboekt. Dinsdags geboekt, zaterdags vertrokken. Tijdens het boeken werd de reis steeds goedkoper (ondanks dat het al een aanbieding was),  de prijs is in een uurtje tijd ruim 100 Euro voor 2 personen goedkoper geworden. Uiteindelijk was het 250 Euro pp incl skipas 3 Vallees (kost al bijna 200 Euro), goed appartement aan de piste en busreis! De volgende ochtend was de reis niet meer te boeken.

....moet ik wel bij vertellen dat we uiteindelijk met 11 passagiers in de luxe touringcar zaten! Bizztravel heeft hier dus flink op moeten bijleggen.

Het is een gok, maar je kunt jezelf er heeeeeel veel geld mee besparen! En mocht het toch niet lukken, dan kun je altijd nog op het laatste moment een 'gewone' reis boeken.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 11, 2009 om 13:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Coline,

Zouden "ik en mijn vriend" dan per bus, trein, boot of vliegtuig willen reizen?

Het is hoogseizoen. Duur. Op de fiets zal geen optie zijn ?;-)
Uit ervaring weet ik dat het in die tijd onder de lijn Lyon-Bordeaux bijna altijd mooi weer is. Garantie is niet te geven.

Hardware ERror MAN

co
door coline - Mar 11, 2009 om 13:28
3 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk weet ik dat hoogseizoen duur is. Hoef je mij niet te vertellen! Maar ook in het hoogseizoen worden aanbieding gemaakt omdat sommige vakanties nietverkocht of in korte termijn geannuleerd zijn.en “ Ik en mijn vriend”vinden het ook niet erg om bv dezelfde dag te vertrekken. Dus ben op zoek naar mensen die mij hier meer kunnen vertellen

co
door coline - Mar 11, 2009 om 13:30
3 Antwoorden / 2 Vragen

ook een aanvullende opmerking.

Ik heb het over lastminute in de zomer en vraag naar ervaring!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 11, 2009 om 23:40
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Coline:

Quote: "alle ervaringen en tips zijn van harte welkom."

Nou, die tip over de lijn Lyon-Bordeaux is ervaring van meer dan 12 jaren.

Voor het geval je dacht dat die lijn een spoorlijn is: nee! Het is een lijn op de landkaart. Doe er je voordeel mee.

En eh, ik had er niets voor willen hebben.....van ik en mijn vriend.

H.

ev
door evie01 - Mar 12, 2009 om 00:15
12 Antwoorden / 0 Vragen

Veel mensen gaan er van uit dat de reizen goedkoper gaan worden. Veel touroperators/direct seller werken met fluid pricing, dit betekent dat als er veel vraag naar is de prijs hoger word, en bij minder belangstelling lager. daarom zullen er ook minder last minutes zijn als iedereen gaat wachten op de last minutes.

Mensen boeken toch wel hun vakantie, omdat mensen toch graag op vakantie gaan, mensen laten juist hun extra vakantie schieten (weekendje weg, stedentrip of wintersport) maar gaan wel op zomervakantie!

Daardoor heb je inderdaad kans dat je 1e of 2e keus al volgeboekt is. Touroperators hebben dit jaar ook minder stoelen ingekocht, dus ga er niet klakkeloos vanuit dat er "genoeg" overblijft

me
door menneke - Mar 12, 2009 om 01:28
77 Antwoorden / 24 Vragen

@ HardwareERrorMAN,

Laat deze dame maar in haar sop gaar koken; wat een onbeschoft antwoord naar jou toe zeg!

Ik beveel daarom iedereen aan om deze dame het lekker zelf uit te laten zoeken. En ik kom bij jou in Twente een weekje fietsen; ben ik weer eens in mijn eigen provincie ;)!

Corry

ba
door bassie85 - Mar 13, 2009 om 14:34
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Coline,

Ik zelf had ook zoiets in gedachten, alleen wat blijkt, nu de kredietcrisis opspeelt voelen mensen dat in hun zakken en wachten met vakantie boeken.

Dit houdt in dat touroperators minder stoelen inkopen, waardoor de prijs van een last minute straks bijna niks scheelt met de echte prijs.

Groetjes,

mw
door mw1978 - Mar 15, 2009 om 19:52
25 Antwoorden / 0 Vragen

Vanuit mijn ervaring als medewerker op een reisbureau kan ik je vertellen dat er een verkeerde opvatting is met betrekking tot last-minutes en ik elk jaar in het zomer seizoen veel mensen teleurgesteld aan de balie heb die verwachten voor onder de 300 euro op vakantie te kunnen, zeker wanneer het een vliegvakantie betreft.

Ook nu in tijden van crisis moet je je niet rijk rekenen. Touroperators zijn niet dom en hebben hun capaciteit aangepast op de verwachte vraag. Zij verkopen liever 50 stoelen met winst dan 100 zonder winst. Er zijndan ook veel minder stoelen opde markt voor het komende zomerseizoen.

Onder de 300 euro kan misschien wel, maar dan op basis van eigen vervoer en niet dan moet je niet te veeleisend zijn. Maar tel je dan de kosten voor de auto erbij kom je er misschien nog over heen,

Mijn tip, boek vroeg, vroegboekkortingen zijn al een aantal jaren hoger dan last minute kortingen...

Succes