Ir
door Irmpy Feb 28, 2016 om 13:16
Vakantie & reizen

Hoe stel ik mijn ipadres uit voor reclames.

ik zoek vaantietickets en wordt overspoeld door reclames daarover.

7126 8 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 28, 2016 om 13:29
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Irmpy ,

Lees eens deze informatie door ,

http://kassa.vara.nl/nieuws/hoe-kom-je-van-internetcookies-af ..

Installeer AdBlok Plus , onder de groene balk voor alle browsers .

https://adblockplus.org/nl/

agteuben
door agteuben Mar 1, 2016 om 19:13
46 Antwoorden / 13 Vragen

Marita567: Kan ik Adblocker ook downladen in Edge van Windows 10. Als de site bezoek geeft hij nl. aan dat ik "later"  terug moet komen om hem te downloaden.....

marita567
door marita567 Mar 1, 2016 om 19:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo agteuben , adblock plus is nog niet voor edge zie hier : Adblock is nog niet mogelijk in Edge. Edge ondersteund nog niet externe add-ons, misschien dat die mogelijk wordt met updates in de toekomst. Adblock moet dan ook hiervoor de add-on maken voor Edge.
Wanneer komt er een adblocker voor windows 10 ? Voor Edge zal die voorlopig niet komen omdat Edge geen invoegtoepassingen kent.

Voor Internet Explorer (die je ook hebt in Win10) is er wel een werkende Adblock Plus. bron : answers .microsoft.com .

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 28, 2016 om 20:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gebruik Chrome om te surfen en kies rechtsboven voor incognitomodus.  Dan kunt u surfen zonder daarna reclames over het gezochte onderwerp te krijgen.  Of zoals al aangegeven adblockers installeren.
Diewilik

edrick3
door edrick3 - Feb 29, 2016 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik weet weliswaar niet wat je met vaantietickets bedoelt, maar je kunt in het algemeen reclames blokkeren met een AdBlocker.
Lees maar eens hier.

hendrikbos
door hendrikbos - Feb 29, 2016 om 16:34
113 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Irmpy,

Dat je internetbrowser wordt overspoeld door reclame over va(c)antietickets, wordt met name veroorzaakt door de cookies die je computer bij elk bezoek aan een website ontvangt.
Wanneer je de instellingen van je browser niet zo hebt ingesteld dat na elke afsluiting van de browser ook de cookies en tijdelijke bestanden (automatisch) worden gewist, dan zal elke volgende website die je bezoekt kunnen zien welke website je bezocht hebt en wat je daar hebt bekeken. En op basis van die informatie, in de (achtergebleven) cookies op je computer, wordt je dan gerichte reclame gestuurd in de vorm van banners en/of pop-ups.

Om die ongewenste reclame zoveel mogelijk tegen te gaan, dien je instellingen van je browser dus zo in te stellen dat alle cookies en tijdelijke bestanden automatisch worden gewist na het afsluiten van de internetbrowser.
Wil je je computer nog beter ontdoen (reinigen) van al die tijdelijke bestanden die op je computer worden achter gelaten door websites, dan is CCleaner (gratis) aan te raden. Ik gebruik CCleaner (Professional al jaren) na elk bezoek aan een website om er zo zeker van te zijn dat ik weer met een schone computer een website bezoek en er dan op geen enkele wijze informatie over mijn surfgedrag kan worden verkregen.

Daarnaast is door anderen reeds Adblock Plus (ten rechte) genoemd, maar dat is een programma die in algemene zin reclame tegenhoud, maar niet voorkomt dat de cookies op je computer kunnen worden geanalyseerd.

Daarom eerst CCleaner installeren (dit is een klein, maar zeer werkzaam reinigingsprogramma met een goede reputatie) en daarna Adblock Plus. Deze combinatie heb ik zelf ook.
Mocht je nog verder willen gaan, dan kun je ook nog Privacy Badger installeren. Dit programma voorkomt dat analyse cookies de aanwezige cookies kunnen analiseren.

Sukses! En laat eens weten hoe het resultaat is.

Met vriendelijke groet.
Hendrik Bos

Cookies
door Cookies - Feb 29, 2016 om 16:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote HendrikBos: Om die ongewenste reclame zoveel mogelijk tegen te gaan, dien je instellingen van je browser dus zo in te stellen dat alle cookies en tijdelijke bestanden automatisch worden gewist na het afsluiten van de internetbrowser.
Wil je je computer nog beter ontdoen (reinigen) van al die tijdelijke bestanden die op je computer worden achter gelaten door websites, dan is CCleaner (gratis) aan te raden

Voor deze handelingen heb je echt GEEN CCleaner nodig. Allemaal in te stellen in de browser.

frits
door frits - Feb 29, 2016 om 22:13
146 Antwoorden / 5 Vragen

Google Chrome gebruiken en goed instellen en een AdBlocker erbij en je hebt nergens geen last meer van.
En gebruik toch maar CCleaner om je PC schoon te houden, gebruik dit al jaren, perfect.

endemion
door endemion - Mar 1, 2016 om 02:24
237 Antwoorden / 3 Vragen

uBlock ook een goede optie.
https://github.com/chrisaljoudi/uBlock#getting-started

Dat is adblocker, scriptblocker (I am an advanced user aanvinken) en anti-tracking in één. Ook kun je er specifieke elementen zoals al die irritante cookie notificatie scripts mee blockeren met behulp van de element picker mode is dat heel makkelijk.

Wel even onder 3rd-party filters de vinkjes nalopen, de by Disconnect, andere privacy filters (anti tracking) en de filter specifiek voor NLD staan standaard niet aan.

audb
door audb - Mar 1, 2016 om 16:16