Ik heb een vliegticket geboekt en mijn boekingsbevestiging niet ontvangen.
Ik heb in mijn spam email box gekijken, geen mail.
Er is wel een bedrag op mijn credit card gereserveerd.
Als het bedrag gereserveerd is, is er blijkbaar niets betaald.
Zij mogen, zoals het daar staat helemaal geen tickets van Raynair verkopen.
Ik begrijp niet hoe u dan kon boeken.
Neem contact op met uw creditcard maatschappij.
Waarom via tussenpersoon?
Dezelfde vlucht kan ook vaak rechtstreeks als je kale vlucht boekte zonder hotels en zo.
Afgelopen jaar waren de direct boekers vaak beter af dan via tussenpersoon die alleen wil verkopen en zelden iets doen.
Als ik deze informatie lees https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/gate1.nl/details?companyId=33cef63f-ca46-48dc-bf6d-c7c0a1853c78 word ik en u denk ik ook niet erg blij. Er zijn veel meer problemen en dan is het toch een kwestie om vooraf bij boeking de webshop betrouwbaar is. Dat lijkt in ieder geval niet zo en zie: https://webshopchecker.nl/shop/gate1-nl/ en kan ik weinig anders dan dit melden:
Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland .
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik - ik zie dat de shop daar al bekend is)), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Heedt u een adres? Dan is een ingebreke stelling het enige dat u m.i. kunt doen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten. Het lijkt mij als ik dit zie ook nuttig om dit te melden bi 'opgelicht van AVROTROS' waar men er mogelijk iets mee kan.
Aanvullend: neem contact op met uw creditkaart maatschappij om het geld terug te ontvangen resp. de reservering van de ticketkosten ongedaan te maken. De meeste credtcard bedrijven hebben hier voor een positieve regeling en ik hoop dat de uwe dat ook heeft.
En zoek alsnog een betrouwbare boekingsagent of boek rechtsreeks bij RyanAir als al gezegd indien u toch wilt vertrekken.
Voortaan dan maar rechtstreeks boeken en niet via een dubieuze omweg?
Beter nog: ga naar een reisbureau in uw woonplaats, bij problemen lossen ze het voor u op.
Naar een reisbureau voor een vliegticket? Als ze dat uberhaupt nog doen weet je in ieder geval dat je de hoofdprijs betaalt.
Ja én?
Nee, beter een ticket kopen bij die half louche bedrijfjes en dan een topic openen op Kassa omdat je je geld kwijt bent.
+10
Alles is opgelost . Ik heb met Skyscanner contact opgenomen en zij hebben met GATE1 contact opgenomen. Ticket is geleverd .
Alles zijn uiteindelijk goed gekomen, maar zou veel makkelijker kunnen met een bereikbare klantenservice.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer