sm
door smitjh Sep 14, 2021 om 20:42
Vakantie & reizen

Ik heb een vliegticket geboekt en mijn boekingsbevestiging niet ontvangen.

Ik heb vandaag om 12:17 - 2 vliegtickets geboekt bij GATE1.nl vanaf Düsseldorf (NRN) naar Cagliari (CAG) met luchtrederij Ryanair.

Heen op 18 September en terug op 28 September. 

 

Ik heb geen bevestiging ontvangen en mijn pogingen om nogmals een email boekingsbevestiging op te vragen via https://gate1.nl/pages/resend-last-booking-confirmation is ook niet gelukt.

Ik krijg aleen automatisch nietszeggende email berichten vanuit GATE1 op mijn vragen via dit support pagina.

 

Ik heb met Ryanair contact opgenomen en ze zeggen de volgende: 

 

"You will have to contact Gate1.nl as we have no information that you have booked a flight with us"

 

"Ryanair doesn't permit Online travel agencies to sell our tickets. Because the swap the email address and put theirs".

 

Ik heb oop in mijgate1 ingelog, ook geen bevestigde reis. 
Ik heb in mijn spam email box gekijken, geen mail.
Er is wel een bedrag op mijn credit card gereserveerd.

 

Wat kan ik nu doen om wel een bevesting van mijn vlucht te krijgen of kan ik evan uitgaan dat de ticket niet is geboekt?

 

3755 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2021 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Als het bedrag gereserveerd is, is er blijkbaar niets betaald.

Zij mogen, zoals het daar staat helemaal geen tickets van Raynair verkopen.

Ik begrijp niet hoe u dan kon boeken.

Neem contact op met uw creditcard maatschappij.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 14, 2021 om 21:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Waarom via tussenpersoon?

 

Dezelfde vlucht kan ook vaak rechtstreeks als je  kale vlucht boekte zonder hotels en zo.

Afgelopen jaar waren de direct  boekers vaak beter af dan via tussenpersoon die alleen wil verkopen en zelden iets doen.

 

mo
door mof - Sep 15, 2021 om 14:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Je bent opgelicht

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2021 om 15:07
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als ik deze informatie  lees https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/gate1.nl/details?companyId=33cef63f-ca46-48dc-bf6d-c7c0a1853c78 word ik en u denk ik ook niet erg blij. Er zijn veel meer problemen en dan is het toch een kwestie om vooraf bij boeking de webshop betrouwbaar is. Dat lijkt in ieder geval niet zo en zie: https://webshopchecker.nl/shop/gate1-nl/  en kan ik weinig anders dan dit melden: 

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland .
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik  - ik zie dat de shop daar al bekend is)), doe melding bij de ACM 
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Heedt u een adres? Dan is een ingebreke stelling het enige dat u m.i. kunt doen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  benutten.  Het lijkt mij als ik dit zie ook nuttig om dit te melden bi 'opgelicht van AVROTROS' waar men er mogelijk iets mee kan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2021 om 15:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Aanvullend: neem contact op met uw creditkaart maatschappij om het geld terug te ontvangen resp. de reservering van de ticketkosten ongedaan te maken. De meeste credtcard bedrijven hebben hier voor een positieve regeling en ik hoop dat de uwe dat ook heeft.

En zoek alsnog een betrouwbare boekingsagent of boek rechtsreeks bij RyanAir als al gezegd indien u toch wilt vertrekken.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2021 om 16:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Voortaan dan maar rechtstreeks boeken en niet via een dubieuze omweg?
Beter nog: ga naar een reisbureau in uw woonplaats, bij problemen lossen ze het voor u op.

rj
door rjw Sep 15, 2021 om 18:14
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Naar een reisbureau voor een vliegticket? Als ze dat uberhaupt nog doen weet je in ieder geval dat je de hoofdprijs betaalt.

aurora1
door aurora1 Sep 15, 2021 om 18:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja én?

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2021 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, beter een ticket kopen bij die half louche bedrijfjes en dan een topic openen op Kassa omdat je je geld kwijt bent.

aurora1
door aurora1 Sep 15, 2021 om 18:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

sm
door smitjh - Sep 16, 2021 om 09:42
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Alles is opgelost . Ik heb met Skyscanner contact opgenomen en zij hebben met GATE1 contact opgenomen. Ticket is geleverd . 
Alles zijn uiteindelijk goed gekomen, maar zou veel makkelijker kunnen met een bereikbare klantenservice.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer