Ik krijg van sgr geen reactie over ingediende claim
Op 22-04-2021 heb ik een claim ingediend bij sgr wegens annulering en faillissement reisorganisatie , ik had sindsdien meerdere keren geprobeerd in te loggen om de voortgang van de claim te volgen dat lukte steeds niet, daarop had ik ontelbare keren gebeld en gemaild zonder enige reactie van sgr, toen ik uiteindelijk op 02,07 wel ineens in kon loggen bleek dat het dossier was gesloten omdat wij volgens sgr niet hadden gereageerd om de ontbrekende gegevens van de claim alsnog toe te sturen. Hierop weer talloze keren contact via telefoon en mail gezocht maar echt GEEN ENKELE REACTIE VAN SGR. U begrijpt ik sta met mijn rug tegen de muur.
Geen bericht van SGR
Behoor je tot de groep klanten die in het bezit is van een Reisvoucher voor een reis met vertrekdatum in maart, april of mei 2020 en heb je nog geen uitnodiging ontvangen? Dan kun je contact opnemen met SGR. Stuur een mail naar sgr@sgr.nl met als onderwerpregel “Reisvoucher vertrekdatum maart, april of mei 2020 geen uitnodiging ontvangen”. Graag in de mail je boekingsnummer van D-reizen vermelden.
Voor verder info:
https://www.sgr.nl/news/update-dr-t-d-reizen-bv-wanneer-ontvang-ik-een-uitnodiging/
Ja ik heb zeker ook in mijn spammail gekeken, het was een pakketreis in 2019 geboekt voor maart 2020, zoals ik al vermelde was Thomas Cook/Neckerman
failliet gegaan, dus na meerdere malen annulering ivm corona en faillissement vorig reisbureau is onze reis uiteindelijk bij Tui September 2020, voor eenzelfde pakketreis alleen had Tui niet het gehele bedrag geïncasseerd dus toen april 2021 het resterende bedrag van €700,00 geclaimd bij SGR.
Ja ik heb zeker ook in mijn spammail gekeken, het was een pakketreis in 2019 geboekt voor maart 2020, zoals ik al vermelde was Thomas Cook/Neckerman
failliet gegaan, dus na meerdere malen annulering ivm corona en faillissement vorig reisbureau is onze reis uiteindelijk bij Tui September 2020, voor eenzelfde pakketreis alleen had Tui niet het gehele bedrag geïncasseerd dus toen april 2021 het resterende bedrag van €700,00 geclaimd bij SGR.
Dus de vraag gaat over het faillissement van Thomas Cook/Neckerman.
Er waren 3 mogelijkheden na het faillissement. Ik neem aan dat je voor deze mogelijkheid hebt gekozen en omgeboekt hebt naar Tui.
- Fase 2: Reizigers die hun reis bij Thomas Cook/ Neckermann via een SGR aangesloten reisbureau omboeken;
Status: afgerond - https://www.sgr.nl/news/thomas-cook-waar-staan-we-nu/
De reis van Tui was €700 goedkoper. En nu heb je recht op die €700 van de SGR?
Bellen, mailen en inloggen allemaal onmogelijk?
Maar je hebt toch een claim ingediend. En nooit een mail gehad. Nooit kunnen inloggen?
Even nog een reactie op het probleemmet SGR, in september 2020 is onze pakketreis bij tui opnieuw geboekt voor maart 2021 deze reis is wederom geannuleerd wegens corona, daarop de €700,00 geclaimd dat was de aanbetaling van Thomas Cook , nee ik kon niet inloggen ondanks talloze pogingen en verzoeken hierover met SGR mail wordt niet beantwoord en als ik bel wordt ik bijna bot te woord gestaan en niet verder geholpen, toen ik op 2 Juli uiteindelijk wel in kon loggen bleek dat ik voor 5 Juni de ontbrekende gegevens had moeten doorgeven, en toen ik volgens sgr dat niet had gedaan is door hen ons dossier gesloten. Dat is dus het probleem natuurlijk zou ik gereageerd hebben als ik de vragen van SGR zou hebben ontvangen.
Er lopen wat zaken door elkaar begrijp ik. Het faillissement en de omboeking.
De reis is omgeboekt naar Tui, maar je hebt Tui nooit iets betaald?
En je had alleen €700 aanbetaald aan Thomas Cook.
De Nederlandse tak is maandagavond 23 september om 21.00 uur gestopt met het uitvoeren van reizen. Er waren nog zo’n 10.000 Nederlandse toeristen op vakantie. Tussen de 40.000 en 50.000 mensen hadden tot maart 2020 hun vakantie al geboekt. Ze kunnen hun geannuleerde vakantie via 1000 ANVR-reisbureaus omboeken. Eventuele extra kosten komen voor rekening van de consument. Is de reis goedkoper, dan krijg je dat deel terug. Lukt omboeken niet, dan kunnen ze hele reissom terugvragen via SGR.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/thomas-cook-hoe-worden-gedupeerde-reizigers-gecompenseerd/
Heb je dit gedaan? De hele reisson teruggevraagd via SGR?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer