Tammer1390
door Tammer1390 Apr 24, 2018 om 15:43
Vakantie & reizen

Is een kort verblijf toeslag normaal?

Ik ben bezig met het boeken van een hotel. Nu zijn wij met een gezin van 3 (2 volwassenen en 1 kind van 11).
Ik heb een overzicht van de kosten gekregen. Hierbij wordt er 31 euro p.p gerekend. Dit vindt ik al apart omdat je bij veel hotels een gereduceerd tarief ziet voor kinderen maarja.. Daarnaas uiteraard ook nog toeristenbelasing (we ontkomen er niet aan).
Nu rekent dit hotel omda we maar 1 overnachting doen ook nog is €10 aan "kort verblijf toeslag".
Nu gaat het mij absoluut niet om de €10,- maar meer om het feit dat je extra moet betalen (in dit geval bijna 11%) omdat je maar 1 nacht blijft. Ik ben al regelmatig in hotels geweest maar ik heb hier nog nooit van gehoord.
Mijn vraag is of mensen hiermee bekend zijn en of dit normaal is?

8043 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2018 om 15:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee in welk soort hotel u heeft geboekt maar misschien verschonen ze daar niet iedere dag de lakens en ook misschien, is het daarvoor, die toeslag. IK noem ook maar in een bos, hoor. IK ben er in ieder geval niet mee bekend, dus of het normaal is? Geen idee. En nee, iedereen moet toeristenbelasting betalen, dat is wel bekend.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2018 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind zo’n “kort verblijf toeslag” nog zo gek niet. Tenslotte moet na één nacht het bed weer verschoond worden en alle handdoeken gewisseld. Wellicht is de kamerprijs ook extra laag.

tenormin
door tenormin Apr 24, 2018 om 15:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat doen ze in een hotel toch iedere dag, bedden verschonen en schone badhanddoeken?

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2018 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor nieuwe gasten, maar natuurlijk niet voor mensen die nog een nachtje blijven. En voor de handdoeken hangt er, voor langer blijvers, vaak een bordje met een verzoek, de handdoeken die men gewisseld wil hebben op de grond te leggen, en die niet, weer op te hangen.

lo
door lovewinnie Apr 24, 2018 om 16:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

bedden verschonen gebeurd zeker niet dagelijks. verschillende hotels gewerkt namelijk. wel wordt hij rechtgetrokken maar in de meeste gevallen pas om de dag verschoont. handdoeken alleen die op de grond liggen anders ook niet

tenormin
door tenormin Apr 24, 2018 om 17:45
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Oeps, dan ben ik zeker in de "verkeerde" hotels geweest. ;-))

hansje klein
door hansje klein - Apr 24, 2018 om 15:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Type in op de Google-zoekmachine: "kort-verblijf-toeslag" in een hotel ...

en bepaal aansluitend zèlf of dit als normaal geclassificeerd moet worden of eerder als een incidenteel voorkomende toeslag. Langer-verblijf-korting zou m.i. logischer zijn, maar ook dáár heb ik nooit van gehoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2018 om 16:08
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Als u het er niet mee eens bent, zou ik mogelijk ook zijn, boek daar dan niet.
(De € 10,00 zal betrekking hebben op het alsdan al na één dag moeten verschonen etc. en dat is uiteraard aan het hotel om dat te bepalen)

Het valt mij op dat men kosten pp aanrekent. Normaliter zijn de boekingen voor één kamer.

ne
door neodutchio - Apr 24, 2018 om 16:28
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Wat ze ook kunnen doen is een extra korting als u meerdere nachten blijft. Dat is hetzelfde princiepe. De kamerprijs bestaat uit meerdere factoren, maar zoals schoonmaak en wassen hoeft niet vaker als u 2 nachten blijft.
Het is maar net hoe het hotel het verkoopt. En dat andere hotels kortingen geven bij kinderen wil niet zeggen dat dat overal zo is.

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2018 om 16:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is normaal. Niemand verplicht u in dat hotel te overnachten,  dus kunt u misschien beter elders boeken?
Ondanks dat u meldt dat die 10 euro u niets uitmaakt geeft u mij een ietwat andere indruk door uw opsomming van kosten en dat er geen gereduceerd tarief voor een elfjarige is. Als u het allemaal te prijzig vindt kunt u misschien beter een andere bestemming kiezen? Voordeliger hotels? Anders maakt u zich ter plaatse misschien alsmaar druk over de kosten en verdwijnt plezier daardoor.

jayrayskull
door jayrayskull - Apr 25, 2018 om 13:10
48 Antwoorden / Vragen

Zo'n kortverblijftoeslag is heel normaal. Ik ga heel vaak een weekend weg en dan blijf ik een nacht slapen in een hotel. Het hotel rekent dan vaak een klein bedragje extra voor een kort verblijf. Niet alleen in Nederland kom ik dit vaak tegen, maar ook bijvoorbeeld in België en Duitsland.

ma
door marleenvanh - Apr 25, 2018 om 13:44
451 Antwoorden / 1 Vragen

Nee niet mee bekend, beetje raar.... Kan me alleen bedenken dat het een soort verkapte, door het hotel zelf bedachte (!) 'milieubelasting' is, daarmee weer niet zo heel raar.  Ze moeten nu na 1 nacht namelijk al 3 sets bedlinnen wassen..... Het feit dat u voor uw kind gewoon de volle prijs moet betalen juich ik, als kinderloze, alleen maar toe, want de prijs voor een volwassene (ook die zonder kinderen!) wordt door dat soort 'gereduceerde' tarieven alleen maar hoger. Voor niks gaat de zon op. Zoekt u gewoon lekker een 'kindvriendelijk' hotel dat niet extra rekent voor 1 nacht. Iedereen blij. Ja toch?!

adrie van unen-raadersma
door adrie van unen-raadersma - Apr 25, 2018 om 15:47
1 Antwoorden / Vragen

Misschien kunt U dan net zo goed een B&B boeken! Vaak nog voordeliger.

blackjes
door blackjes - Apr 25, 2018 om 17:01
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet niet wat voor hotel dit is. Maar €31 is zo al spot goedkoop. Ik logeer op vakantie altijd in een goed hotel met een bepaalde prijs en bij een langer verblijf dan 3 dagen is de prijs lager. Is dus bij u hetzelfde. En toeristenbelasting betaal je altijd. Ook bij kamperen. Dat kon u weten of u bent nooit in een hotel geweest.

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - Apr 25, 2018 om 19:14
18 Antwoorden / Vragen

Ik ga eigenlijk bijna alleen naar de hotels van Van der Valk in Nederland, daar heb ik het nog nooit mee gemaakt, en daar wordt inderdaad, bij langer verblijf, niet elke dag de lakens verschoond en alleen de handdoeken, die in het bad zijn gegooid, worden verschoond.