Ik wil graag weten of er meer klachten zijn over Canal Digitaal
Hallo ik heb een flex abonnement bij Canal Digitaal. Nu hebben zij in mei bij de Astra Sateliet de transponders veranderd waardoor ik geen ontvangt meer heb. Om weer via de sateliet te kunnen kijken moet eerst de software geupt-date worden via de dealer. Ik heb extra kosten moeten maken om tijdens de vakantie TV te kunnen kijken. Nu krijg ik wel een maand extra voor mijn flex abonnement maar mijn extra kosten worden niet betaald door Canal Digitaal.
Zijn er meer gebruikers van Canal Digitaal die dezelfde problemen hebben?
Met vriendelijke groet
Lies
Ik ben ook een Canal Digitaal gebruiker, maar ik heb deze problemen niet. Ik heb ook nooit hoeven te updaten/upgraden via de winkel, daarom snap ik niet dat u dat wel moet. Ook heb ik niets gemerkt dat de transponders van de Astra Satelliet zijn gewijzigd.
Is uw decoder misschien een verouderd model?
Aanvulling:
Mijn gevoel zegt mij dat uw schotel slechts opnieuw uitgericht moet worden na het lezen van dit artikel, want het probleem doet zich alleen voor in vakantielanden.
https://www.stijkelcampers.nl/nieuws/item/X8coXD5FSWyL5y-Te3rGiw/belangrijk-nieuws-gebruikers-astra-3-canal-digitaal.html
Hallo Lies, als je bij Trustpilot kijkt zijn er meer ontevreden klanten. Maar of u met die kennis wat opschiet in uw specifieke geval?
In de algemene voorwaarden van Canal Digitaal staat: 'Canal Digitaal is gerechtigd de technische eigenschappen van de Diensten en Producten te wijzigen om aan de eisen van de tijd, de stand van de techniek of haar contractuele of wettelijke verplichtingen te blijven beantwoorden. Dit kan als gevolg hebben dat Producten na een bepaalde tijd niet meer compatibel zijn met alle Televisiediensten en vervangen moeten worden.
Klanten hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging.'
Is dit het geval bij uw probleem? Dan is het bovenstaande wat Canal Digitaal daarover zegt.
Mocht u twijfelen over de rechtmatigheid van die clausule dan zult u juridische hulp in moeten schakelen.
Geen klachten.
Sterker nog, al zeker 10 jaar geen abonnement meer op Canal digitaal.
Maar ik heb nog steeds de kaart van CD in de satelliet Televisie. En het CD systeem zorgt er nog altijd voor dat alle free to air zenders altijd weer geüpdatet worden en alles nog mooi op volgorde blijft staan.
CD Bedankt voor deze gratis service.
Wij zijn in april weer op de camping gekomen, smartcard erin, nr sms-en en nog geen 5 minuten later deed de tv het weer.
Dus bij Astra doen ze een aanpassing aan de satelliet en toen moest de software van de satelliet ontvanger worden geüpdate door de leverancier van die ontvanger. Klinkt mij volstrekt logisch in de oren.
Welk deel daarvan is de verantwoordelijkheid van Canal Digitaal?
Ik ervaar dezelfde problemen. Ik heb een vakantie abonnement. Vanaf 22 mei is er iets gewijzigd bij Canal Digitaal waardoor ontvangst in de camper onmogelijk was. In eerste instantie dacht ik nog dat het aan de omgeving lag, hoge bomen ed. Echter toen ik op een open plaats stond was er nog steeds geen ontvangst. Toen ik ging kijken op de site van Canal Digitaal bleek dat er per 22 mei een wijziging was doorgevoerd m.b.t. de Astra 3 sateliet.
Zonder een melding vooraf per mail gaat Canal Digitaal midden in het vakantieseizoen wijzigingen doorvoeren. Op z'n minst zeer ongehoord en onfatsoenlijk.
Dus nu betaal ik abonnementsgeld voor een dienst dit niet wordt geleverd.
Ik denk dat er nog honderden mensen zijn die hier ook tegen aanlopen.
Met vriendelijke groet
Martien
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer