maxxo
door maxxo Feb 26, 2020 om 12:59
Vakantie & reizen

Is vliegen veilig ivm corona virus?

Ik ben van plan naar Dubai te gaan eind april begin Mei. Kan dit veilig of beter maar niet doen?

10355 20 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Feb 26, 2020 om 13:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niet vliegen is ook nog beter voor het milieu.
Zolang er geen negatief reisadvies is hoeft er geen risico te zijn.
Het ligt er ook aan wat je eigen gezondheidstoestand is,ben je jong en kerngezond dan zal het virus veel minder effect hebben dan bij iemand die oud is en al gezondheidsproblemen heeft.

marita5
door marita5 - Feb 26, 2020 om 13:14
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maxxo ,

Kan ik ook telefonisch contact opnemen met het RIVM met vragen over het coronavirus ?

Ja, je kunt telefonisch contact opnemen via 030-274 91 11

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 26, 2020 om 13:27
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Als u gezond bent en er voor Dubai geen negatief reisadvies is, ik zou dan gewoon gaan.
Ik neem aan dat u dan niet over bijv. Syrië vliegt of een ander gebied waar in zekere mate oorlog is en vliegtuigen uit de lucht worden geschoten hetgeen dan niet veilig is.

me
door mein33 - Feb 26, 2020 om 13:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het 'vliegen' zal het probleem niet zijn, maar of het dan in Dubai nog wel veilig is, dat is nog maar de vraag.
Er werken daar zoveel gastarbeiders afkomstig uit Aziatische landen, dat nu nog geen enkel deskundige zal kunnen/durven aangeven of ook daar over twee maanden geen probleem zal zijn ontstaan.

Hoewel "gratis en voor niets" , maar verplicht en ten minste twee weken in een ***********sterren hotelkamer te moeten verblijven, lijkt mij toch niet echt aantrekkelijk en dat ondanks al de geboden luxe !    ;-))

TIP:
mocht u gaan, draag dan wel zorg voor een goede 'virusscanner', voorkomen is b........    !!

tenormin
door tenormin - Feb 26, 2020 om 13:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Net als @mein33 schrijft, ik zou momenteel even nergens heen gaan. Of u nu jong, gezond, oud en minder gezond bent. Ieder land is nu in principe "aan de beurt". Het virus zal ook Nederland niet overslaan. Dan ben ik maar liever in mijn eigen land. De kinderen van mijn vriendin gingen 3 dagen geleden heerlijk op vakantie naar Tenerife en zitten nu in het hotel vast. Het virus was door een dokter overgebracht. Ze hebben het niet maar toch: hotel potdicht.

marita5
door marita5 Feb 26, 2020 om 14:26
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , mijn Hhulp is eergisteren vertrokken naar Tenerife , maar wegens een zandstorm kon het vliegtuig niet landen , teruggekeerd naar Nederland .
Is nu in Sauerland , moest zomerkleding verwisselen voor winterkleding .

tenormin
door tenormin Feb 26, 2020 om 15:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is nog eens een veranderde vakantie bestemming. ;-)

tenormin
door tenormin Feb 28, 2020 om 13:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, de kinderen van mijn vriendin zitten nog steeds in een hotel.

Magnum007
door Magnum007 - Feb 26, 2020 om 14:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Maxxo,

Het antwoord is : nee

Tenzij het dringend is voor je werk,zou ik  voorlopig niet gaan.

jo
door jorisw Feb 26, 2020 om 19:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het werk hebben vrijwel alle bedrijven internationaal reizen platgelegd.

Maar het is niet gevaarlijker dan anders. Dan zweven er ook tig virussen door zo'n aluminium sigaar.

Magnum007
door Magnum007 Feb 26, 2020 om 20:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Joris,

Ben jij een arts ?

Wij moeten dit dodelijke virus niet onderschatten :het kan miljoenen mensen doden......:-(((((

mr
door mrmoto Feb 28, 2020 om 12:10
167 Antwoorden / 4 Vragen

Magnum waar bazeerd u uw antwoord op ? ik bedoel dus : het kan miljoenen mensen doden.. we leven niet meer in de duistere donkere middeleeuwen waar toen de pestplaag werd gezien als een gesel Gods of u wilt mensen bang maken of wat ik eerder geloof , u bent bang !

Magnum007
door Magnum007 Feb 28, 2020 om 20:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mr.Moto,

Ik volg het nieuws over het corona-virus op de voet.
Ik ben er zeker bang voor....:-((((

Waar ik voor vrees is,dat het corona-virus uitbreekt in arme landen.....
En wat te denken van al die duizenden mensen in vluchtelingenkampen......:-((((

Vooral de Chinese regering had veel eerder internationale hulp moeten inroepen.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2020 om 14:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kunt u maar beter aan het RIVM vragen, of aan uw huisarts.

Persoonlijk zou ik in deze periode niet gaan vliegen - ook niet voor "noodzakelijke" zakenreizen - , al was het alleen maar om niet eventueel mee te helpen dat virus te verspreiden. Ik zou ook niet me in mensenmassa's willen begeven. Bovendien weet u niet het fijne van de huidige situatie die morgen overigens alweer slechter kan zijn.
Een dergelijke vraag hoort hier overigens minder thuis, maar bij medici. Verder zou ik denken: gebruik toch uw verstand.

panter22
door panter22 - Feb 26, 2020 om 15:39
6599 Antwoorden / Vragen

Je weet niet hoe de wereld er over een paar maanden uit ziet.
Wel of niet gaan is een keus die je zelf moet maken.

Donuts
door Donuts - Feb 26, 2020 om 16:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Niemand kan voorspellen, ook de RIVM of uw huisarts niet, hoe de stand van zaken is over 2-3 maanden.

jo
door jorisw - Feb 26, 2020 om 19:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De paniekerigheid rondom dat virus begint steeds absurdere vormen aan te nemen. Er vallen per jaar meer dan 25000 doden in het verkeer in de EU. Dat zijn er bijna 70 per dag. Dag in, dag uit. Jaar in, jaar uit. En niemand die daarvan in de stress schiet.

Magnum007
door Magnum007 Feb 26, 2020 om 20:15
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Joris,

Volg jij het nieuws wel?

Je kunt zo'n dodelijk virus niet vergelijken met verkeersongelukken......

Dit virus kan miljoenen mensen doden.....:-((((

mr
door mrmoto Feb 28, 2020 om 12:14
167 Antwoorden / 4 Vragen

Magnum bouw een schuilkelder voor 1 persoon en ga daar uw heil zoeken en snap je niet wat ik bedoel , lees dan mijn vorige reactie op die rare uitspraak van u : het kan miljoenen mensen doden..

panter22
door panter22 Feb 28, 2020 om 12:25
6599 Antwoorden / Vragen

@jorisW, je hoort duidelijk niet tot de risicogroepen.
Dan piep je wel anders.

Magnum007
door Magnum007 Feb 28, 2020 om 20:58
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mr.Moto,

Helaas vrees ik het corona-virus vanwege mijn zwakke gezondheid.

Wat mij boos maakt is ,dat vorig jaar een ziekenhuis is gesloten vanwege bezuiniging.

Gelukkig staat het gebouw er nog.
Dus overheid :als de bliksem het Slotervaartziekenhuis weer openen en inrichten om corona-virus slachtoffers te behandelen....

tijger1
door tijger1 Feb 28, 2020 om 22:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Magnum stel u niet zo aan. Lekker bij elkaar proppen in het ziekenhuis, dat helpt.

justmeagain
door justmeagain Feb 28, 2020 om 22:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum, wilt u straks ook anderen besmetten in het ziekenhuis. Blijf gewoon 14 dagen binnen. In een ziekenhuis kunnen de sowieso niet heel veel voor u doen.

PI
door PIET STALS - Feb 28, 2020 om 11:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

de menssen die terug komen van een vacantie moeten hier 2 weken in caretene  dan versprijden ze ook geen vires

ma
door marnix1 Feb 28, 2020 om 11:58
256 Antwoorden / 22 Vragen

Van wie moet dat?

tijger1
door tijger1 Feb 28, 2020 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van Piet :-))

mr
door mrmoto Feb 28, 2020 om 12:16
167 Antwoorden / 4 Vragen

ik zou ook niet naar Centerparcs gaan daar is 1 week al lang genoeg ;-))

marita5
door marita5 - Feb 28, 2020 om 12:18
11519 Antwoorden / 15 Vragen
lo
door lopaka - Feb 28, 2020 om 16:21
70 Antwoorden / 47 Vragen

Gewoon vliegen dood gaan we toch

marita5
door marita5 Feb 28, 2020 om 16:35
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Nou zo snel dood wil ik nog niet .

mo
door mof - Feb 28, 2020 om 17:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vliegen is net zo veilig als niet vliegen. Eigenlijk nog veiliger aangezien andere vervoer, of zelfs thuis blijven, een grotere kans op ongevallen oplevert dan vliegen.

di
door diemenees - Mar 1, 2020 om 05:33
196 Antwoorden / 15 Vragen

Het is veel simpeler, maar heel goed lezen. ALS tegen DIE tijd het aantal gevallen in NL veel hoger is en Dub nog redelijk schoon, dan worden al eerder gewoon alle vluchten gecanceld. Dat is al net gebeurd vanaf Dub./UAE naar vele ASEAN-landen. Dus dan vervalt je vraag+zorg hierdoor al. Maar ik heb niet die beroemde kristallenbol die zegt hoe de situatie dan is.
Vroeger boekte je reizen op een reisburo dat dat soort dingen precies wist uit hun eigen interne berichtgeving. Nu denkt iedereen maar dat ie dat allemaal best wel zelf kan doen.

Cr
door Cristina Bruijnius - Nov 29, 2020 om 09:42
1 Antwoorden / Vragen

Ik had een 2 tickets gekocht voor Maart 2020 maar ivm covid19  ik kon niet vliegen ik heb gekijke geanuleren en ik vroeg van geld terug of voucher. Voor een voucher  ze vroeg  wanneer  wild ik vliegen, datum .Maar ik kon geen datum geven ik zeg 2021 maar want ik had heen datum geen voucher  dus ik vroeg voor mijn geld terug.

Zijn nu al 8 maanden  en nicks van cheaptickets we kan aan mijn helpen?

ne
door neodutchio Nov 29, 2020 om 11:34
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ten eerste is het niet netjes om uw eigen vraag in een topic van een ander stellen. Ten tweede mist er relevantie informatie om u te kunnen helpen. Hebt u zelf de vlucht geannulleerd?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 29, 2020 om 10:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Even wachten of ze blijven vliegen en enkele weken vooraf vermoedelijk nog voldoende lege stoelen en meer zekerheid of het daar veilig is.
Niemand wilde  2 weken Quarantaine  zitten...    kort voor vertrek en dat lijkt me nu het beste.

me
door mein33 - Nov 29, 2020 om 11:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@maxxo,

Bij twijfel "niet inhalen" en dat is ook van toepassing op een viegreis.

Maar geen zinnig mens kan nu al voorspellen hoe de situatie er in april-mei as. zal uitzien !

We weten immers nog niet eens hoe de dag van vandaag zal verlopen met het idioote koopgedrag van het gepeupel dat zo nodig, over elkaars koppen lopend, naar een (fictief) koopje op zoek is en zijn en andermans gezondheid ondergeschikt maakt aan dat van zijn/haar hebberigheid.

ne
door neodutchio Nov 29, 2020 om 11:32
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Doordat dit topic gekaapt is geeft u nu een reactie op de oorspronkelijk vraag van januari j.l.

me
door mein33 Nov 29, 2020 om 13:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@neodutchio,

Dom, dom van mij om niet naar de plaatsingsdatum te kijken. Bedankt voor het wakkerschudden ;-))

Analoog
door Analoog - Nov 29, 2020 om 14:56
137 Antwoorden / Vragen

Tja, je stelt nu deze vraag en krijg je voor en tegenstanders, zal het helpen in het vormen van je mening, denk het niet toch...

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2020 om 15:26
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb een degelijk advies, pak een dobbelsteen, gooi die 10 x, noteer even en oneven, de winnaar van de twee is het advies, met het risico dat je met een Coronavirusje thuis komt op 50%.