Ri
door Rick van Oosten Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig????

3404 10 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Sep 17, 2024 om 23:25
16945 Antwoorden / 109 Vragen
1

U wilt eerder weg! Dus waarom is het misdadig dat ze prijs dan met 50% verhogen? Ze verliezen er anders op en ik neem aan dat Booking.com gewoon een toko is die ook wil verdienen. Zal ook vast wel in de kleine lettertjes staan. Natuurlijk is het voor het hotel geen probleem, ook logisch.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 18, 2024 om 00:16
2289 Antwoorden / Vragen

Welke kleine lettertjes? Het is een nieuwe boeking en de prijs kan veranderen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 18, 2024 om 00:15
2289 Antwoorden / Vragen
2

Boeking laten staan en een dag eerder uitchecken.

ju
door juliomariner Sep 18, 2024 om 07:06
1388 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie het probleem ook niet. TS krijgt echter het betaalde geld voor de 5e nacht niet terug en daar zal bij TS het probleem wel ziten.

rj
door rjw Sep 19, 2024 om 19:38
3390 Antwoorden / 5 Vragen

Waaraan zie jij dat TS een dag eerder naar huis wil? Je kunt het ook zo lezen dat TS een dag eerder NAAR het hotel wil. Dan wordt de vraag ook een stuk logischer. Om eerder te vertrekken hoef je een boeking niet te wijzigen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 19, 2024 om 21:07
2289 Antwoorden / Vragen

"Nu wil ik een dag eerder weg" staat er, ik kan er weinig anders van maken dan dat TS een dag minder wil gaan en denkt de boeking daaraan aan te passen. Ik denk dat Booking dat behandeld als annuleren en nieuw boeken en dan krijg je de prijzen van dat moment en die kunnen afwijken.

1paul
door 1paul - Sep 18, 2024 om 07:39
3350 Antwoorden / 0 Vragen
4

gewoon de afgesproken prijs betalen en een dag eerder weg gaan zonder de booking te veranderen en klaar ben je!!

ne
door neodutchio - Sep 18, 2024 om 07:44
5263 Antwoorden / 12 Vragen
1

U hebt met het hotel niets te maken, u hebt geboekt bij Booking met de daarbij behorende voorwaarden. En wat staat daar in omtrent annuleren of aanpassen? Als u wel kosteloos kan ontbinden, maar de kamerprijs flink verhoogd is, dan betaald u dus de nieuwe prijs. Immers, het is dan een nieuwe boeking. 

Het is misdadig om iemand ergens van te beschuldigen zonder enige onderbouwing.

marita5
door marita5 - Sep 18, 2024 om 08:17
11669 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Rick Van Oosten , 

De voorwaarden Booking.com Art A8

1. Wanneer u een Boeking maakt, accepteert u de toepasselijke voorwaarden, zoals weergegeven in het boekingsproces.   U vindt de annuleringsvoorwaarden van elke Dienstverlener en eventuele andere voorwaarden (over leeftijdsvereisten, borgsommen/schadeborg, aanvullende supplementen voor groepsboekingen, extra bedden, ontbijt, huisdieren, kaartacceptatie, etc.) op ons Platform: op de informatiepagina's van de Dienstverlener tijdens het boekingsproces, in de kleine lettertjes en in de bevestigingsmail of het ticket (indien van toepassing).

2. Als u een Boeking annuleert of niet op komt dagen, zijn eventuele annulering/no-showkosten en terugbetalingen afhankelijk van het annulerings-/no-showvoorwaarden van de Dienstverlener.

3. Bepaalde Boekingen kunnen niet gratis worden geannuleerd, terwijl andere boekingen alleen voor een bepaalde deadline gratis kunnen worden geannuleerd. 

https://www.booking.com/content/terms.nl.html?label=gen173nr-1BCAEoggI46AdIM1gEaKkBiAEBmAEcuAEXyAEM2AEB6AEBiAIBqAIDuAKF26m3BsACAdICJDc4YmZkMmVlLWU2ZmMtNDIxZC1hM2U0LTI2OGIxZWJlZDM2NdgCBeACAQ&sid=fc666b7870af291ec33174568832849d&aid=304142#terms_accommodations_amendments_subheading

Jo
door JohnnyH - Sep 18, 2024 om 13:19
30 Antwoorden / Vragen
2

Indien je gewoon de 5nachten betaald zal er toch niets aan de hand zijn neem ik aan.
voor die ene nacht zal je geen geld terug ontvangen, dat is logisch

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 18, 2024 om 14:59
16991 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als hiervoor ook al gezegd: de boeking niet wijzigen doch simpelweg een dag eerder vertrekken! U heeft voor 5 nachten betaald en dan 50% meer vragen is m.i. toch ook 'van de gekke'. Op zich niet eens onbekend en zie o.a. https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/consumentenbond-bookingcom-misleidt-klanten-nog-steeds .

ne
door neodutchio Sep 18, 2024 om 19:15
5263 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een kwestie van vraag een aanbod. Prijzen kunnen veranderen. Ik heb 2 maanden geleden een vliegticket geboekt, kostte €190 voor een retour. Als ik nu dezelfde vlucht zou willen boeken kost mij dat €259,-. En over een maand zal het nog duurder zijn. Is dat van de gekke? 
Uw link is best leuk, maar is dat toepasbaar op dit topic? Als TS de huidige boeking kosteloos wil annuleren en opnieuw wil boeken, dan gaat dat boeken tegen de huidige prijzen. Dat staat los van kortingen of schaarste.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 18, 2024 om 20:05
16991 Antwoorden / 202 Vragen

??? @ND??? De vraag niet goed gelezen of begrepen: zoals ik het lees wil Ts niet opnieuw boeken maar een dag eerder vertrekken! Dan behoeft Ts niet opnieuw te boeken en probeerde een wijziging te bwerkstelligen: een dag korter! En gelet op de m.i. merkwaardige reactie van booking.com gewoonweg de dag eerder vertrekken en de booking niet wijzigen. Er is betaald voor ook de dag dat Ts dan niet meer aanwezig is!pedee

ne
door neodutchio Sep 18, 2024 om 20:09
5263 Antwoorden / 12 Vragen

Er staat niets in het OP over wijzigen. Enkel dat er een dag eerder vertrokken wil worden. Hoe TS dat in gedachte had word niet beschreven.

atlas1302
door atlas1302 - Sep 18, 2024 om 17:49
357 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik verhuur ook via Booking, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wel dat een gast een keer eerder wilde vertrekken, was voor mij geen probleem, en zij vroegen ook niet om restitutie van één dag.

Hoe simpel kan verhuren zijn, bij ons in ieder geval wel.

Grt. uit Caboverde.

ka
door kassa2551 - Sep 18, 2024 om 20:03
30 Antwoorden / Vragen
1

Waarom blijven mensen maar boeken via Booking.com. Zij zijn een mooie boekingsite, maar ik gebruik alleen als vergelijkingsmateriaal. Boeken dit ik bij het hotel zelf. En dat levert meestal betere prijzen en condities op. Gewoon vriendelijk aan het hotel vragen, alles op papier en klaar.hoeven ze ook geen 20% commissie te betalen aan de boekingsite.

atlas1302
door atlas1302 Sep 18, 2024 om 22:53
357 Antwoorden / 14 Vragen

Het probleem is met rechtstreeks boeken met de accommodatie (hotel) veelal niet mogelijk is, en bovendien ook duur. En ja, aan de balie kan je geluk hebben als er iets vrij is voor de vakantie tijd die jij beschikbaar hebt.

Daar speelt Booking handig op in, veel keus met particuliere hosts. Wat wel veel gedaan wordt om 1 nacht te boeken via Booking, dan ben je binnen en als het wat is probeer je onderling e.e.a. te regelen en anders hup naar de volgende dan maar.

rj
door rjw Sep 19, 2024 om 10:12
3390 Antwoorden / 5 Vragen

Het is veel makkelijker om via booking.com te boeken. Dan heb je alle informatie bij elkaar en hoef je niet per hotel te gaan zoeken waar je de bevestiging e.d. hebt.

clangarmed
door clangarmed - Sep 23, 2024 om 06:10
1 Antwoorden / Vragen
0

Dat klinkt echt frustrerend! U kunt het annuleringsbeleid bekijken: Bekijk het specifieke annuleringsbeleid voor uw boeking. Sommige boekingen staan ​​gratis wijzigingen of annuleringen toe binnen een bepaalde periode, terwijl andere strengere voorwaarden kunnen hebben. Raadpleeg deze website: https://twomonkeystravelgroup.com/drift boss/how-to-cancel-hotel-reservation-booking/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

RM
RMF - Oct 29, 2024 om 17:42
Winkels & webshops

Wie is er verantwoordelijk?

Goedenavond,

Helaas een klein geschil met een webshop. Enige tijd geleden een pakket geretourneerd met het retourlabel wat in het pakket zat. Pakket is niet meer traceerbaar, blijft ergens hangen.

De webshop zegt niet verantwoordelijk te zijn voor retourzendingen ( het staat ook zo op hun website ), maar DHL geeft aan dat hun wel verantwoordelijk zijn omdat ze het label betaa ... Lees meer

Za
Zarja - Oct 22, 2024 om 04:57
Winkels & webshops

Wat moet ik doen als een gigant als Mediamarkt de bestelde en betaalde producten niet levert en ook niet reageert op de klacht, niet op de klachtenlijn en niet op de emails van de klachtenlijn.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit meemaken. Ik heb in juli 2024 een aantal spullen besteld bij Mediamarkt. Ik kreeg bericht dat ze binnen waren en bij het ophalen bleek dat een router miste. Die zou nog nageleverd worden, zeiden ze, wisten ze niet zeker, want het stond nergens genoemd dat het nageleverd zou worden, behalve op hun site waar ze beweren dat als je een bestelling nog niet hebt ontvan ... Lees meer