Landal in coronatijd.
Wij hebben in november een midweek landal geboekt. Nu, 'lock-down' zijn alle binnenfaciliteiten dicht.
Landal claimt voldoende alternatieven te bieden en blijft daarom open. We Hebben echter speciaal gekozen voor een park met een zwembad en een binnenspeeltuin.
annuleren of omboeken mag dan ook niet meer. We krijgen wel een voucher van 25% van ons uitgegeven bedrag voor een vólgende boeking. Landal jaagt ons zo op extra kosten (nieuwe boeking) en kan hun belofte (zwembad, binnenspeeltuin, etc) niet waarmaken. Mogen ze onze vraag om om te boeken (ander park of andere periode) zomaar weigeren? Voor ons zijn de geboden alternatieven als 'midgetgolf' geen alternatief (voor een kind van 1,5)
Erg klantvriendelijk vind ik het niet maar of ze 'mogen' weigeren vindt u enkel uit als u het voorlegt aan een autoriteit als de kantonrechter (beetje zwaar geschut) of misschien een geschillencommissie als er een bevoegd is.
Ze kunnen u de accamodatie leveren, maar niet de binnenlocaties. Dus krijgt u een korting van 25%. Ik vrees dat de kosten van procederen via de rechter goed geld naar slecht geld gooien is. Een beetje advocaat kost als snel; 300 euro per uur of meer, ik denk niet dat de vergoeding op zou wegen tegen de kosten. Waarbij ik mij nog afvraag of procederen überhaupt wel kan wegens de kleine vordering. Even persoonlijk gesproken, een kind van 1,5 jaar ziet andere dingen als een volwassene. Spelen met een voetbal o.i.d. met (groot)ouders en eventuele familie zal een kind meer waarderen, denk ik.
Gelukkig kunnen we dát (samenzijn) ook thuis. We krijgen overigens geen korting; we krijgen een tegoedbon voor hun eigen organisatie …
Het nadeel is dat slechts een gedeelte van het geboden nu gesloten is. De vraag is of het voldoende is om te annuleren. Die vraag is niet zo te beantwoorden. De een zal zeggen van wel, de ander niet. Een jurist zal wel uitsluitsel kunnen geven.
Tja, de situatie is nu even niet anders. Formeel is dit aan de orde en aangezien men niet kan leveren volgens de eerdere overeenkomst dient men terug te betalen. U moet dan wel de nodige actie nemen en zie o.a. Annulering corona: In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals onder andere al weer enige tijd geleden aan de orde Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. https://www.maxmeldpunt.nl/ en ook https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/
|
Hallo Ropu ,
Krijg ik geld terug als de faciliteiten op mijn accomodatie dicht zijn ?
Boekte u een accommodatie met faciliteiten, zoals een zwembad of speelhal voor kinderen? En zijn die nu dicht? Dan hebt u recht op een deel van uw geld terug. U kunt de faciliteiten nu namelijk niet gebruiken, terwijl u er wel voor betaalde. Probeer er met de aanbieder uit te komen wat een redelijk bedrag is. Mogelijk biedt de aanbieder u een voucher aan. Het kan verstandig zijn om die te accepteren (zie vraag 5).
Wilt u helemaal niet meer gaan? Omdat u de accommodatie juist boekte voor gebruik van de faciliteiten? En kunt u dat ook voldoende onderbouwen? Dan mag u de boeking ‘ontbinden’. Dat betekent dat u de hele accommodatie kosteloos afzegt. U gaat dan niet meer en hebt recht op uw geld terug. Probeer er met de aanbieder uit te komen. Mogelijk biedt de aanbieder u een voucher aan. Het kan verstandig zijn om die te accepteren (zie vraag 5).
Een voorbeeld: Stel u gaat met uw gezin naar een accommodatie op een vakantiepark. Het park is gericht op faciliteiten voor gezinnen met kinderen. Maar uw gezin kan nu geen gebruik van de faciliteiten maken. U ging met uw gezin juist naar dat park voor de faciliteiten. Als u dat kunt aantonen, kan u de accommodatie afzeggen en uw geld terugvragen.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/corona/uw-reisrechten-bij-losse-accommodaties-tijdens-corona
Lees ook hier Veelgestelde Vragen ,
https://www.landal.nl/contact-en-vragen/corona
Nu zitten we al bijna 2 jaar met die corona.
In november liep het aantal besmettingen op.
En toch ging je boeken.
Nu wil je gratis annuleren vanwege een zwembad en een binnenspeeltuin voor een kind van 1,5 jaar.
Het voornaamste, de bungalow kun je gebruiken en het eten kun je bestellen.
Neem wat speelgoed mee en ga met het kind een wandeling maken in de natuur.
In november hádden we juist al geboekt. Dat is juist het probleem. Als we kort vooraf hadden geboekt, hadden we wél mogen annuleren!
Waarom had je dan wel mogen annuleren en nu niet?
Bij kort vooraf annuleren, had je annuleringskosten moeten betalen en was je je geld ook kwijt geweest. Dat maakt volgens de algemene voorwaarden niets uit of je in november of december had geboekt.
ANNULERINGSKOSTEN 14.1 Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kan de reservering kosteloos worden geannuleerd tenzij de annulering 30 dagen of korter voor aanvang van uw verblijf is gedaan. Indien een betaling heeft plaatsgevonden met een voucher, ontvangt u hiervoor een nieuwe voucher. 14.2 Indien een reservering wordt geannuleerd na 14 dagen na het maken van de reserveringof binnen 30 dagen voor aanvang van uw verblijf, zijn annuleringskosten verschuldigd. Deze annuleringskosten zijn bij annulering tot 30 dagen voor de dag van aankomst 30% van het totaalbedrag en bij annulering vanaf de 30e dag voor aankomst of later het volledige totaalbedrag.
https://www.landal.nl/-/media/Files/Algemeen/AV_Landal/20211207/NLAlgemenevoorwaarden%202021NLrecht07122021.pdf?v=637744848900000000
Wat betreft wijziging van lokatie of datum:
3.1 Indien u, na de totstandkoming van de overeenkomst, wijzigingen in de overeenkomst wenst aan te brengen is Landal GreenParks niet verplicht die te accepteren. Het is ter vrije keuze van Landal GreenParks om te bepalen of en in hoeverre die wijzigingen doorhaar worden geaccepteerd. In het geval Landal GreenParks uw wijzigingen accepteert, zal Landal GreenParks wijzigingskosten bij u in rekening brengen indien deze wijzigingen 28 dagen of korter voor aanvang van uw verblijf worden aangevraagd. 3.2 Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie vanaf 28 dagen voor aankomst zijn niet toegestaan. In deze gevallen gelden de annuleringskosten zoals beschreven in artikel 14 van deze Algemene Voorwaarden
Dus dat gaat je ook al niet lukken. Maar toch een prettige vakantie gewenst.
Vraag me toch af waarom u juist in deze periode wilde boeken. Uiteraard kan Landal er weinig aan het veranderen, noch de hele Horeca. Ga lekker, bent u er toch even uit, andere omgeving, wat wandelen.
Alternatief is acceptable.
We hebben geboekt vóór de boel dichter en dicht ging. Begin november dus.
hadden we een andere week kunnen kiezen? (Los van dat alles nu dicht is); nee. Ik werk in het onderwijs en kan alleen in de schoolvakanties.
bewust gekozen voor Nederland
bewust gekozen voor een plek waar onze jongste eindelijk eens kan poedelen en veilig spelen. Binnen... warm... zonder winterjas, of wantjes.
hadden we buiten willen wandelen en naar de speeltuin willen gaan... hadden we wel thuis gebleven.
en we gaan ook. Want annuleren of omboeken is bij landal duidelijk geen optie. Die 25% voucher mogen we volgende keer uitgeven, maar dat is een activiteitenvoucher.... geen korting op een accomodatie. Dus 1000 euro over de balk, midweek op een plek zonder geboekte faciliteiten... maar nee, we klagen niet (meer).
Gaan ook niet meer naar landal vrees ik. Dan 'gok' ik liever op een tropisch zonnetje... moeten we alleen opnieuw sparen... want ach, dat hebben we nu besteed aan het gesloten binnenbad.
@ropu, u klinkt of u landal de schuld geeft. Daar kan dit vakantiepark helemaal niets aan doen. Geldt ook voor andere parken. Ook wanneer het wel zou hebben gemogen, in de bijna afgelopen twee jaar was alles niet "te voorzien" geweest, keer op keer. Veel mensen zijn inderdaad wel naar de zon geweest, veel van hen zijn ook vast komen te zitten. Zal nu weer gebeuren, met de Omikron variant. Dat nu allemaal op eigen kosten. Dus wees maar blij dat u niet naar een zonnig buitenland toe kon.
Wat aan dese casus interessant is, is dat er expliciet staat dat bijvoorbeeld het zwembad gratis is te gebruiken (andere faciliteiten heb ik niet gecheckt). Strikt genomen heb je dan geen financiële schade geleden.
Hoezo? Je rekent op een zwembad en dat is er niet. Hoezo.heb je 'strikt genomen' dan geen schade? Wat voor kul-redenering is dat?
@HENKDEZEVENDE, strikt gesproken moet er indien men wil vorderen op basis van schade er wel aantoonbaar sprake zijn van financiële schade en dat kan men niet akl de voorzieningen gratis zijn. De redenering van @RJW is dus formeel geen 'kul'.
Henk, duimpje omhoog!
Krijg je korting als je geen gebruik wilt maken van het zwembad en de binnenspeeltuin?
Maar de hele redenering klopt gewoon niet. Er zijn zat onderdelen die bij de prijs inzitten en waar je dus niet apart voor betaald. Die kunnen dus allemaal wegvallen en dan heb je 'strikt genomen' geen schade? Er staat vast ook nergens dat er een bed in het huisje zit, of een vloer. Kan er dus blijkbaar allemaal uit zonder dat je daar schade van hebt.
Is wel bijzonder dat een landalhuisje waar normaliter geen zwembad bij zit, geen binnenspeeltuin etc. dan zoveel goedkoper is.
natuurlijk gaan wij naar buiten en er het beste van maken, maar we hebben meer dan 1000 euro neergeteld voor een midweek... dat betaal je echt niet in een vakantiepark zonder zwembad!!
1000,- voor een midweek....dat betaal je toch echt grotendeels voor het huisje. Accepteer die 25% en ga genieten. Regel een gourmet in het huisje...- echt een aanrader- en maak het in huis gezellig. Met een kind van 1,5 zit je niet de hele dag in het zwembad ( kon toch al niet- was aan tijdblokken gebonden)
Ik zie het niet zo dat Landal u op extra kosten jaagt. U besluit de gok te wagen een midweek te boeken in een tijd waarin er helemaal niets zeker is. Het ene moment mogen we met z'n allen los en het andere moment worden alle niet-essentiële dingen gesloten. Landal kiest daar ook niet voor, zij hadden u graag gebruik willen laten maken van het zwembad en binnenspeeltuin, maar zij kunnen ook geen ijzer met handen breken, het wordt hun opgelegd. Restaurants kiezen er ook niet voor. @Panter benoemde het ook al, de besmettingen liepen op in november.
Ik had voor morgen een afspraak bij de kapper, dit was voor mij zéér essentieel, maar helaas pech. Heb gisteren dus zelf de schaar ter hand genomen.
Ik weet niet bij welke Landal u geboekt heeft, maar er zal vast wel ergens een buitenspeeltuin te vinden zijn en dat is voor het kind nog gezonder ook. Neem spelletjes mee, ga lekker wandelen, er zijn zoveel dingen te verzinnen.
Kan er weinig zinnigs over zeggen behalve je eigen aanhef.
Landal in Coronatijd.
Je boekt iets in Corona tijd en je weet toch na bijna twee jaar Corona wat dat betekent en wat de risico's kunnen zijn.
Het park is open alleen de binnen activiteiten zijn minder iets wat al bijna twee jaar zo is, de ene maand iets minder en de andere maand wat meer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer