dromie
door dromie Nov 13, 2021 om 14:53
Vakantie & reizen

Mag ik mijn vakantie annuleren als de faciliteiten gesloten zijn?

Mijn opa en oma hebben een all inclusive vakantie geboekt bij een reisorganisatie. Nu hebben ze vandaag te horen gekregen dat het café/restaurant 's avonds om 8 uur zal sluiten gezien de nieuwe maatregelen. Zij hebben vooral om de gezellige avonden die ze daar altijd hebben deze vakantie geboekt. Ze willen de vakantie graag annuleren of omboeken. De reisorganisatie zegt dat dit niet kan en dat ze 90% van hun geld kwijt zijn. Ondanks de annuleringsverzekering die ze ook bij hun af hebben gesloten. Ze geven als argument dat hun het geld ook niet terug krijgen van het hotel. Maar dat is niet ons probleem, maar dat van hun. Mag dit zomaar? Ze kunnen niet alle diensten bieden dus dan lijkt het mij dat je het mag ontbinden?

2644 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 13, 2021 om 15:06
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vrees dat u niet 100% kunt annuleren wegens sluiting van bepaalde faciliteiten, voorbeeld speeltuin, zwembad. (in dit soort gevallen krijgt u een voucher of kleine korting).Ook deze maatregel van nu is m.i. niet annuleringswaardig. Immers de huisjes/kamers kunnen geleverd worden.

gerbera
door gerbera - Nov 13, 2021 om 15:38
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Ze kunnen wel degelijk alle diensten bieden, men kan tot 8 gebruik maken van een natje en een droogje in het restaurant. Echter dat het restaurant om 8u moet sluiten is door de regering bepaald en voor de uitbater dus een verplichting waar niets aan te doen is. Dat men het zonder het restaurant niet gezellig kan hebben ontgaat mij een beetje en is zeker geen reden om te annuleren, tot 8 u kan het best gezellig zijn en daarna elkaar zelf vermaken moet toch kunnen.

rj
door rjw - Nov 13, 2021 om 16:01
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Twee uur eerder beginnen zodat ze nog wel maximaal van de all-inclusive all-you-can-eat kunnen profiteren? Daarvoor ga je immers naar een all-inclusive.

panter22
door panter22 - Nov 13, 2021 om 16:26
6599 Antwoorden / Vragen

Het probleem van je opa en oma is dat ze een vakantie geboekt hebben in coronatijd, Dan kun je verwachten dat er een wijziging in het programma komt. Voor 8 uur kun je ook wel gezellig eten.
Ze missen nu de Bingo, neem ik aan.
Gisteravond zijn de maatregelen pas bekend geworden en nu willen ze al niet meer. Er kan best een alternatief worden bedacht. Maar dan moeten ze wel de gelegenheid krijgen.
Annuleringsverzekeringen keren niet meer uit als er sprake is van coronamaatregelen.

sw
door swat1500 - Nov 13, 2021 om 19:04
3796 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt altijd annuleren, alleen zult u niet in alle gevallen (al) uw geld terug krijgen. U zult in de voorwaarden van de annuleringsverzekering moeten kijken of deze voor dit geval uw schade vergoed. Ik vermoed echter dat uw verzekering annulering op de door u benoemde grond niet zal vergoeden.
U kunt proberen de reisorganisatie in gebreke te stellen omdat zij niet levert wat is besteld. U zult dan moeten procederen als de reisorganisatie uw claim afwijst. Of de rechter u in het gelijk zal stellen is nog maar de vraag.
De reis kan nog steeds geleverd worden alleen is er geen all inclusive meer mogelijk na 20:00 uur tot aan het normale sluitingstijd van het cafe/restaurant. Ik vermoed dat in plaats daarvan roomservice zal worden aangeboden. Als dat niet het geval is kunt u wellicht aanspraak maken op een korting op de reissom. Reken u echter niet rijk.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 13, 2021 om 19:10
2098 Antwoorden / Vragen

Zomaar? Nee, het zijn corona maatregelen en deze maatregel lijkt simpelweg niet ingrijpend genoeg om annulering te rechtvaardigen. De annuleringsverzekering heeft hier niets mee te maken, die geeft dekking als ú moet annuleren vanwege een van de omstandigheden die beschreven zijn in de polis. Ziekte, overleiden u kent ze wel.
Maar er is een geschillencommissie reizen waar u voor weinig uw zaak kunt toelichten.

ne
door neodutchio - Nov 13, 2021 om 19:27
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Kan het eten dan niet op de kamer bezorgd worden? En tot hoe laat zou het anders mogelijk zijn om te blijven eten? Als de restaurants normaal tot 22u open zouden zijn, dan is het maar een kleine aanpassing die annulering niet rechtvaardigd. Verder zal er meer geboekt zijn dan alleen onbeperkt eten en dat wil zeggen dat de rest wel genoten kan worden.
Pas als essenciele zaken niet meer geboden kan worden mag je annuleren. En dan moet u denken aan helemaal niet meer eten of geen overnachtingen meer. Maar dat is hier niet aan de orde.

ri
door riameul - Nov 14, 2021 om 09:37
5 Antwoorden / 5 Vragen

Nee  de reis kan gewoon  doorgaan, pas als de reisorganisatie  annuleert krijgt u  een  voucher of de reissom  terug .

ro
door ronny530 - Nov 14, 2021 om 11:23
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Ik zie ook geen reden tot kosteloos annuleren omdat door de nieuwe maatregelen de sluitingstijden veranderd zijn maar de horeca niet compleet dicht gaat. Voor opa en oma is dat een tegenvaller maar andere faciliteiten kunnen nog wel geboden worden. Misschien is er nog een mogelijkheid tot omboeken naar een latere datum maar vooralsnog is annuleren geen optie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 14, 2021 om 14:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welk  Hotel in welk land?

Een restaurant in NL zal gesloten zijn maar overal in EU andere regels.

Gewone Horeca om 20.00 uur dicht maar dit is appart deel,

net als Theater  mag doorgaan en  iets tappen in pauze en na afloop.

Of Popcorn halen in Bioscoop  is nog mogelijk.

Zonder land  of  welke Hotel en eigen restaurant alleen voor gasten  is anders  dan normale Horeca.

Maar zonder duidelijke info over hier of elders?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2021 om 21:51
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Wel wat laat, deze reactie maar de reis / vakantie kan wel degelijk doorgaan zij het dat de gezellige avonden dan worden gemist.

Ik zie echter niet waarom er niet zou kunnen worden omgeboekt en dan is het denk ik toch ook een kwestie van contact opnemen met het bedoelde hotel en dan afwachten hoe men daar reageert als de beoogde vakantie wordt verzet naar een later tijdstip. Het hotel heeft dan m.i. in beginsel geen schade omdat uw grootouders later komen dan eerst beoogd. Uw grootouders kunnen ook een klacht neerleggen bij https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/ op basis van de voor uw grootouders negatieve reactie van het reisbureau.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 19, 2021 om 11:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Elk EU land heeft andere regels!

Dus waar is dit geboekt?

1paul
door 1paul - Nov 19, 2021 om 11:44
3174 Antwoorden / 0 Vragen

nee dit mag niet zomaar, de vlucht en het verblijf kunnen doorgaan dat de faciliteiten niet open zijn kunnen zij niets aan doen!