Mag ik mijn vakantie annuleren als de faciliteiten gesloten zijn?
Mijn opa en oma hebben een all inclusive vakantie geboekt bij een reisorganisatie. Nu hebben ze vandaag te horen gekregen dat het café/restaurant 's avonds om 8 uur zal sluiten gezien de nieuwe maatregelen. Zij hebben vooral om de gezellige avonden die ze daar altijd hebben deze vakantie geboekt. Ze willen de vakantie graag annuleren of omboeken. De reisorganisatie zegt dat dit niet kan en dat ze 90% van hun geld kwijt zijn. Ondanks de annuleringsverzekering die ze ook bij hun af hebben gesloten. Ze geven als argument dat hun het geld ook niet terug krijgen van het hotel. Maar dat is niet ons probleem, maar dat van hun. Mag dit zomaar? Ze kunnen niet alle diensten bieden dus dan lijkt het mij dat je het mag ontbinden?
Ik vrees dat u niet 100% kunt annuleren wegens sluiting van bepaalde faciliteiten, voorbeeld speeltuin, zwembad. (in dit soort gevallen krijgt u een voucher of kleine korting).Ook deze maatregel van nu is m.i. niet annuleringswaardig. Immers de huisjes/kamers kunnen geleverd worden.
Ze kunnen wel degelijk alle diensten bieden, men kan tot 8 gebruik maken van een natje en een droogje in het restaurant. Echter dat het restaurant om 8u moet sluiten is door de regering bepaald en voor de uitbater dus een verplichting waar niets aan te doen is. Dat men het zonder het restaurant niet gezellig kan hebben ontgaat mij een beetje en is zeker geen reden om te annuleren, tot 8 u kan het best gezellig zijn en daarna elkaar zelf vermaken moet toch kunnen.
Twee uur eerder beginnen zodat ze nog wel maximaal van de all-inclusive all-you-can-eat kunnen profiteren? Daarvoor ga je immers naar een all-inclusive.
Het probleem van je opa en oma is dat ze een vakantie geboekt hebben in coronatijd, Dan kun je verwachten dat er een wijziging in het programma komt. Voor 8 uur kun je ook wel gezellig eten.
Ze missen nu de Bingo, neem ik aan.
Gisteravond zijn de maatregelen pas bekend geworden en nu willen ze al niet meer. Er kan best een alternatief worden bedacht. Maar dan moeten ze wel de gelegenheid krijgen.
Annuleringsverzekeringen keren niet meer uit als er sprake is van coronamaatregelen.
U kunt altijd annuleren, alleen zult u niet in alle gevallen (al) uw geld terug krijgen. U zult in de voorwaarden van de annuleringsverzekering moeten kijken of deze voor dit geval uw schade vergoed. Ik vermoed echter dat uw verzekering annulering op de door u benoemde grond niet zal vergoeden.
U kunt proberen de reisorganisatie in gebreke te stellen omdat zij niet levert wat is besteld. U zult dan moeten procederen als de reisorganisatie uw claim afwijst. Of de rechter u in het gelijk zal stellen is nog maar de vraag.
De reis kan nog steeds geleverd worden alleen is er geen all inclusive meer mogelijk na 20:00 uur tot aan het normale sluitingstijd van het cafe/restaurant. Ik vermoed dat in plaats daarvan roomservice zal worden aangeboden. Als dat niet het geval is kunt u wellicht aanspraak maken op een korting op de reissom. Reken u echter niet rijk.
Zomaar? Nee, het zijn corona maatregelen en deze maatregel lijkt simpelweg niet ingrijpend genoeg om annulering te rechtvaardigen. De annuleringsverzekering heeft hier niets mee te maken, die geeft dekking als ú moet annuleren vanwege een van de omstandigheden die beschreven zijn in de polis. Ziekte, overleiden u kent ze wel.
Maar er is een geschillencommissie reizen waar u voor weinig uw zaak kunt toelichten.
Kan het eten dan niet op de kamer bezorgd worden? En tot hoe laat zou het anders mogelijk zijn om te blijven eten? Als de restaurants normaal tot 22u open zouden zijn, dan is het maar een kleine aanpassing die annulering niet rechtvaardigd. Verder zal er meer geboekt zijn dan alleen onbeperkt eten en dat wil zeggen dat de rest wel genoten kan worden.
Pas als essenciele zaken niet meer geboden kan worden mag je annuleren. En dan moet u denken aan helemaal niet meer eten of geen overnachtingen meer. Maar dat is hier niet aan de orde.
Nee de reis kan gewoon doorgaan, pas als de reisorganisatie annuleert krijgt u een voucher of de reissom terug .
Ik zie ook geen reden tot kosteloos annuleren omdat door de nieuwe maatregelen de sluitingstijden veranderd zijn maar de horeca niet compleet dicht gaat. Voor opa en oma is dat een tegenvaller maar andere faciliteiten kunnen nog wel geboden worden. Misschien is er nog een mogelijkheid tot omboeken naar een latere datum maar vooralsnog is annuleren geen optie.
Welk Hotel in welk land?
Een restaurant in NL zal gesloten zijn maar overal in EU andere regels.
Gewone Horeca om 20.00 uur dicht maar dit is appart deel,
net als Theater mag doorgaan en iets tappen in pauze en na afloop.
Of Popcorn halen in Bioscoop is nog mogelijk.
Zonder land of welke Hotel en eigen restaurant alleen voor gasten is anders dan normale Horeca.
Maar zonder duidelijke info over hier of elders?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer