Ni
door Nico Wolters Oct 13, 2017 om 14:34
Vakantie & reizen

Misleiding

Heb via telefonisch contact afgesproken dat ik mail zou krijgen met aanbieding, bedenktijd 14 dagen. Geen mail gekregen nu na 14 dagen wel rekening wat nu ??

1171 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2017 om 14:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Welke aanbieder? En over wat gaat het? Vakantie, afslankpillen.....

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2017 om 14:57
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Nou als het gaat om zgn gratis producten is die mail nooit aan u verzonden. Hierin zou staan dat als u niet reageerd u aan een overeenkomst vastzit. Trap er niet in, betaal nooit en laten hun maar bewijzen dat u een overeenkomst heeft. Houdt uw bankrekening in de gaten, en bij afschrijving direct storneren en nummer blokkeren. Voorlopig ontvangt u dan "dreigende" incassoberichten compleet met deurwaarder. Laat ze maar hun gang gaan, stopt vanzelf. Gaat het om afslankpillen dan heeft u een voordeel, u valt waarschijnlijk wel af maar niet door de pillen maar de ellende wat dit soort bedrijfjes te weeg brengt.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 13, 2017 om 14:57
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik zie in mijn glazen bol u dat u vervolgens een "dreigmail" krijgt of een brief van een incassobureau die u sommeert te betalen. De rekening zal dan inmiddels met een boete opgelopen zijn. Niks van aantrekken. Als u tenminste geen schriftelijke en ondertekende overeenkomst hebt met dit bedrijf. Anders is het gewoon blufpoker. U kunt een brief schrijven waarvan u hier

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/geen-overeenkomst-geen-schuld/

een voorbeeld vindt.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 13, 2017 om 14:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Negeren.

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2017 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan die telefoontjes afkappen. Die zijn er alleen maar op gericht om uw geld uit de zak te kloppen. Geen gegevens meer verstrekken door de telefoon, op straat of aan de deur. Dan hebt u dat gezeur niet.

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2017 om 15:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Toch fijn dat we een toelichting krijgen op de vraag van @nico wolters. :-((

gerbera
door gerbera Oct 13, 2017 om 15:39
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Die is nog steeds op zoek naar de mail;-)

tenormin
door tenormin Oct 13, 2017 om 15:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera haha ;-))

marita5
door marita5 - Oct 13, 2017 om 15:19
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nico Wolters ,

Heb via telefonisch contact afgesproken dat ik mail zou krijgen met aanbieding

Zou handig zijn als u wat meer informatie zou geven , nu is het gokken waar dit over gaat .
Lees hier klik op de rode regel ( lees rechts de voorbeeldbrieven ) .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/schriftelijkheidsvereiste

Laat u ook niet bang maken / of onder druk zetten door een incassobureau , ook zij kunnen niks doen zie hier :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.