di
door diana van oostrom-foree Dec 28, 2015 om 21:15
Vakantie & reizen

Misleiding Sunweb: goedkope Sunwebkamer blijkt "ineens" vol. Duurder wel boekbaar.

Bij Sunweb heb ik een vakantie gezien naar Miracle in Lara. Er werd een goedkope kamer aangeboden die voor ons ruim € 1000 euro scheelde in totaal. Gevraagd of dat wel klopte, en antwoord was dat ze een aantal speciale geprijsde kamers hadden ingekocht. Zijn gewone standaardkamers. Dus heb ik snel geboekt. Na boeken bleek het een boeking op aanvraag te zijn en 's avonds werd ik al gebeld dat deze kamer niet beschikbaar was. Ik wil ook wel een dag eerder/later of enkele dagen later gaan maar "ineens" waren alle data vol, terwijl 's middag bij het boeken alle data nog boekbaar stonden. Ze vroegen wel of ze dan een duurdere kamer voor me zouden boeken.... Pure misleiding dus! Deze kamers zijn gewoon lokkertjes, want nadat ik zei dat ik het er niet bij zou laten zitten hebben ze snel de site aangepast en deze kamers als 'vol' gemarkeerd terwijl alle data nog beschikbaar waren toen ik boekte.

Boek al jaren bij Sunweb, maar dit is echt pure misleiding. Herkent iemand dit en kunnen we hiertegen iets ondernemen?

6392 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2015 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, maar nog nooit bij Sunweb geboekt. En hier kunt u niets tegen ondernemen, dan overal uw ergernis uiten.

ltmvz
door ltmvz - Dec 28, 2015 om 21:23
949 Antwoorden / 18 Vragen

Alles wat gedaan kan worden heeft u al gedaan.

wi
door willemwriter - Dec 30, 2015 om 12:17
12 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is al jaren de grote truc bij Vakantieveilingen en de hotels van Fletcher, om de kamers mee vol te krijgen, maar dan op plekken waar u niet voor heeft geboekt. De ontsnappingsclausule voor hen zit hem in de kleine lettertjes, zoals 'op basis van beschikbaarheid'.

mo
door mof - Dec 30, 2015 om 16:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Pure misleiding? Waaruit leidt u dit af? Lijkt me eerder een geval van pure teleurstelling. Ik heb wel zo n goedkope kamer geboekt. Alleen als de vraag het aanbod overstijgt heeft wel eens iemand pech.