mt
door mtimans Jan 10, 2013 om 19:35
Vakantie & reizen

Ongevraagde incasso LEXA

Na een tijdje alleen te zijn geweest dacht ik probeer het eens via Lexa.
Wie weet kom ik daar iemand tegen dus een eenmalige incasso gedaan van 24,95 om het een maand aan te zien.
Na een week kwam ik er achter dat er toch nog een hoop rare accounts zijn waarbij ik het idee heb dat ze fake zijn.
dus dat nooit weer en was blij dat ik het maar voor een maand had genomen. na die maand hebben ze van LEXA er weer een bedrag van 24,95 af gehaald terwijl ik geen machtiging heb gegeven. Gelijk een opdracht gegeven om het bedrag terug te storten maar dat blijkt niet mogelijk.
Waarop ik Lexa heb gemaild met mijn klacht en krijg ik als antwoord dat ze mijn automatische incasso verwijderd hebben en dat het niet mogelijk was om het geld terug te krijgen. Hoe kan het dat ze zomaar een automatische incasso in het systeem kunnen zetten zonder mijn toestemming ik zelf vind dit pure diefstal.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en wat zou ik er tegen kunnen doen.

6454 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2013 om 20:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat gebeurt vaker, vaak staan er bepaalde dingen in je account aangevinkt, of worden op een gegeven moment aangezet en dan moet je zelf maar zo alert zijn om dat op te merken. Het is een vuil trucje. Bij relatieplanet schijnt dat ook te worden uitgehaald, was hier laatst een topic over. Je zult dat geld niet terug krijgen, omdat het abo gewoon is doorgelopen en je er dus gebruik van had kunnen maken. Ik zou wel het rekeningnummer van Lexa via de bank blokkeren.
Lexa is overigens geen Nederlands bedrijf (meer) dus toch heel lastig om die lui aan te pakken.

dearagain
door dearagain - Jan 10, 2013 om 20:36
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dan is het dus een eenmalige incasso geweest met de code die daarbij hoort, anders had je die incasso wél kunnen storneren

*in feite is er dan naar mijn mening sprake van pure ********

gompy2
door gompy2 - Jan 11, 2013 om 16:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad net wat zoekster schrijft, zo snel mogelijk het rekeningnummer van Lexa laten blokkeren want ze blijven anders doorgaan met innen.

Of er meer mensen zijn die problemen hebben gehad met Lexa?
Lees hier een horror-feuilleton van 60 pagina's bij www.klacht.nl
Klik hier -> Klachten-Lexa
Bij Tros-Radar staat ook nog het nodige.

Het is mosterd na de maaltijd maar bij alles wat je in de toekomst wilt gaan doen v.w.b. het aangaan van iets, maakt niet uit wat, eerst goed op Google zoeken!

wi
door wimwest - Jan 11, 2013 om 16:29
45 Antwoorden / 1 Vragen

Lexa heeft dan gebruik gemaakt van een eenmalige incasso zonder terugboekmogelijkheid en ontneemt u daarmee het stornorecht. Dit is zonder toestemming verboden en u kunt zelfs niet per internet machtigen, dit moet fysiek gebeuren, dus een echte handtekening. In feite kunt u, volgens de zegsman van Currence, aangifte doen van diefstal.

U kunt een klacht indienen bij de toezichthouder Currence, dan wordt van Lexa de incassomachtiging ingetrokken en kunnen zij geen gebruik meer maken van incasso's.

theostiphout
door theostiphout - Mar 11, 2013 om 16:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mtimans schreef op donderdag 10 jan 2013, 19:35]Na een tijdje alleen te zijn geweest dacht ik probeer het eens via Lexa.
Wie weet kom ik daar iemand tegen dus een eenmalige incasso gedaan van 24,95 om het een maand aan te zien.
Na een week kwam ik er achter dat er toch nog een hoop rare accounts zijn waarbij ik het idee heb dat ze fake zijn.
dus dat nooit weer en was blij dat ik het maar voor een maand had genomen. na die maand hebben ze van LEXA er weer een bedrag van 24,95 af gehaald terwijl ik geen machtiging heb gegeven. Gelijk een opdracht gegeven om het bedrag terug te storten maar dat blijkt niet mogelijk.
Waarop ik Lexa heb gemaild met mijn klacht en krijg ik als antwoord dat ze mijn automatische incasso verwijderd hebben en dat het niet mogelijk was om het geld terug te krijgen. Hoe kan het dat ze zomaar een automatische incasso in het systeem kunnen zetten zonder mijn toestemming ik zelf vind dit pure diefstal.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en wat zou ik er tegen kunnen doen.

hutch
door hutch - Mar 11, 2013 om 16:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Aan TS,

hier is sprake van een onterechte incasso. U kunt nog tot één jaar na afschrijving uw bank verzoeken een zogenaamde MOI-procedure op te starten.

"Weet u zeker dat u voor een bepaalde Incassotransactie geen machtiging heeft verstrekt, maar is de termijn om terug te boeken verstreken? Dan heeft u tot een jaar na afschrijving van het geld de mogelijkheid om uw bank te verzoeken de procedure Melding Onterechte Incasso in gang te zetten (de MOI-procedure). De MOI-procedure geldt alleen als u zeker weet dat u geen schriftelijke of telefonische machtiging aan de incassant heeft verstrekt, die verband houdt met de betreffende Incassotransactie. In dat geval kunt u zich melden bij uw bank, die deze procedure opstart. Uw bank zal contact opnemen met de bank van de incassant. De bank van de incassant zal aan de incassant vragen om de machtiging te tonen. De incassant moet namelijk beschikken over een geldige schriftelijke machtiging en is verplicht om deze minimaal te bewaren tot één jaar na de laatste Incassotransactie of het vervallen van de machtiging. Als de incassant deze machtiging niet kan tonen, krijgt u uw geld terug."

Zie: * *

En uiteraard moet die malafide club dat geld terugboeken. Zou mooi zijn als dat niet (meer) hoeft. Het gaat dan uiteraard om dat bedrag, waarvoor TS geen machtiging heeft gegeven.

Dus 'MTimans', u heeft nog alle tijd om die MOI-procedure te laten opstarten.

theostiphout
door theostiphout - Mar 11, 2013 om 16:49
7 Antwoorden / 1 Vragen

Exact hetzelfde heb ik nu ook meegemaakt

theostiphout
door theostiphout - Mar 11, 2013 om 17:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, inderdaad. Het is te gek voor woorden wat LEXA allemaal met zijn klanten doet.
Ook ik heb het idee dat er met zeer vele fake namen gewerkt wordt om je an het lijntje te houden.
Inmiddels ook getract LEXA te bereilen Ook per e-mail, doch GEEN ankele reactie van nhun kant.
Nee, ze haaldem nog eens 2 bedragen van mijn rekening waar ik geentoestemming voor had gegeven.

Inmiddels heeft mijn Bank een selectieve blokkade op hub Worldpay adres gezet, zoda er niets meer geeincasseerd kan worwen.
Hopelijk is dat voldoende.

m vr groet, Theo Stiphout.

door 199221 - Jan 17, 2014 om 17:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het ook ik de 1 keer een betaling gewoon om het uit te proberen. maar omdat niks vont ging er van af later toen keek wat er allemaal afgeschreven wert zag ik dat ze al 5 maanden lang hadden afgeschreven. dus ik zoeken op google direct kwam kaas boven aan met tig klachten dus ik ben direct naar de site gegaan om het stop te zetten. maar nu dit lees vertrouw ik het niet . wat heb ik gedaan ik heb de bank gebeld en er een blokkade op gezet ik het het hun vertelt en uitgelegd en nu gaan ze de incasso blokkeren voor me wat de gevolgen zijn geen idee maar dat ze nu niks meer af kunnen halen weet ik nu wel zeker maar probleem is volgens mij dat blokkade tijdelijk is dat weet ik nog niet daar moet ik nog over gebeld worden. M.V.G Annoniem